کد خبر : 16908 / /
/

برخی از معامله گران معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار بالای محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به مرز ۳۲ هزار تومان وجود خواهد داشت.

 

روند صعودی اسکناس آمریکایی که از روز سه شنبه آغاز شده در روز چهارشنبه هم ادامه پیدا کرد.

قیمت دلار دیروز به سمت مرز ۳۰ هزار تومان قدم برداشت و در نزدیک این مرز معامله شد.

برخی از معامله گران معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار بالای محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به مرز ۳۲ هزار تومان وجود خواهد داشت.

از نظر  فعالان بازار  با حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی و هم چنین افزایش قیمت نفت در ماه های اخیر، ظرفیت بازارساز برای عرضه اسکناس آمریکایی در بازار آزاد بالا رفته است. به عقیده این دسته از معامله گران در سال های گذشته، دولت بخشی از ظرفیت ارزی خود را صرف ارائه دلار 4 هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی می کرد.

بازار ساز تقویت می شود

با حذف ارز 4هزار و 200تومانی بازارساز می تواند ظرفیت آن را به بازار آزاد تخصیص دهد. در کنار این در دوران محدودیت های کرونایی، قیمت نفت بسیار پایین آمده بود. با این حال با آغاز جنگ روسیه و اوکراین قیمت نفت افزایش قابل توجهی یافت و این موضوع نیز می تواند در درآمدهای ارزی ایران موثر باشد.

نگاه تهران به حواله درهم ، دلار هرات و سلیمانیه

از طرفی هم عده ای از  معامله گران باور دارند افرایش قیمت نرخ حواله درهم و قیمت دلار در هرات و سلیمانیه انتظارات صعودی در تهران را تقویت کرده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند  افزایش نقدینگی و  کالاهای اساسی در کنار فضای مه آلود برجام موجب شده که قدرت معامله گران افزایشی بیشتر باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.