کد خبر : 17093 / /
/

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

 

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با بیان اینکه امروز قیمت مرغ در اصفهان به ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است، گفت: تا دیروز قیمت هر کیلو مرغ ۵۷ هزار تومان بود.

«محمدعلی فروغی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دلیل کاهش نرخ، به جوجه‌ریزی فراوان و کاهش تقاضا برای خرید این کالا بازمی‌گردد.

وی توضیح داد: معمولاً آمار جوجه‌ریزی در زمستان به ویژه بهمن و اسفندماه افزایش می‌یابد؛ به این دلیل اکنون مرغ‌های رسیده و فراوانی در بازار وارد شده است. علاوه براین از استان‌های هم‌جوار نیز مرغ وارد اصفهان شده است.

این فعال گفت: همچنین تقاضای بالای مردم برای خرید مرغ در ماه رمضان و پیش از تغییرات قیمتی این کالا، موجب شده که فعلاً خرید کمتری نسبت به عرضه مرغ داشته باشند؛ بر این اساس قیمت‌ها کمتر از نرخ مصوب شده است.

به گفته فروغی، کاهش قیمت مرغ در همه استان‌ها اتفاق افتاده است؛ اما اینکه تا چه زمان ادامه داشته باشد بستگی به آمار جوجه‌ریزی و تقاضای مردم دارد.

قیمت گوشت قرمز به‌زودی به قبل بازمی‌گردد

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه گوشت قرمز پیش از این یارانه دریافت نمی‌کرد گفت: گوشت قرمز مشمول آزادسازی یارانه‌ها نمی‌شود بنابراین قیمت گوشت به‌زودی به قیمت‌های قبلی بازمی‌گردد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمد قربانی» درباره وضعیت بازار گوشت قرمز و اینکه برخی فروشگاه‌ها و شبکه‌های آنلاین هر کیلوگرم گوشت را کیلویی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشند افزود: پس از آزادسازی اصلاح نرخ ارز و نظام توزیع عادلانه یارانه‌ها، قیمت گوشت قرمز نیز افزایش یافت که این موضوع موقتی است و به‌زودی به نرخ‌های قبلی برمی‌گردد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای تنظیم بازار این محصول، علاوه بر واردات گوشت قرمز از روسیه و پاکستان، تلاش داریم گوشت منجمد به‌اندازه کافی در بازار توزیع کنیم تا تب ناشی از آزادسازی ایجاد شده و افزایش قیمت غیرواقعی اتفاق افتاده فروکش کند.

وی گفت: گوشت قرمز به قیمت‌های قبلی برمی‌گردد، اما با توافق اتحادیه‌های دامداران تا پایان هفته نرخ‌های جدید کارشناسی گوشت قرمز اعلام می‌شود.

 

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

ساعت ۱۴:۲۰

53 3 دقیقه

انرژی و کالا

تلگرام

واتساپ

توییتر

دوو – ساید بار اخبار

قیمت گوشت ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱/ آغاز واردات گوشت از روسیه و پاکستان

قیمت گوشت ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱/ آغاز واردات گوشت از روسیه و پاکستان

قیمت انواع گوشت قرمز امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. در این خصوص معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات گوشت گرم قرمز از روسیه و پاکستان را آغاز کردیم و میزان مناسبی گوشت منجمد در داخل موجود داریم.

 قیمت گوشت قرمز در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت‌ها به تومان است (تحلیل بازار) :

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

 

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

آغاز واردات گوشت قرمز گرم از روسیه و پاکستان

به نقل از تسنیم، محمد قربانی در برنامه ” تهران ۲۰” در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی در بازار با اشاره به اجرای برنامه توزیع یارانه‌ها در دولت سیزدهم توضیح داد: قبل از اجرای این برنامه تلاش بر آن شد تا ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و نهاده‌ها را ارتقا دهیم تا در طول اجرای این برنامه، مشکلی نداشته باشیم. در این برنامه مقرر شد قیمت کالاهای اساسی منطبق با قیمت شهریور ماه همان کالاها در نظر گرفته شود و دولت نیز موظف است کاهش رفاه ایجاد شده به دلیل واقعی سازی نرخ ارز را جبران سازد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز توضیح داد: گوشت قرمز مشمول آزادسازی قیمتی نبوده و از قبل هم یارانه ای دریافت نمی‌کرده، این اتفاق یکی از عوارض جانبی طرح اصلاح نظام پرداختی یارانه‌ها بوده که موقتی است.

وی ادامه داد: اقداماتی برای تنظیم بازار صورت گرفته برای مثال واردات گوشت گرم قرمز از روسیه و پاکستان را آغاز کردیم و میزان مناسبی گوشت منجمد در داخل موجود داریم که تا انتهای هفته با توزیع آن تب ایجاد شده ناشی از آزادسازی ارز که منجر به افزایش قیمت غیر واقعی نرخ گوشت قرمز شده است به قیمت واقعی خود باز می‌گردد.

قربانی در پاسخ به سوال بینندگان این برنامه با مضمون آن که مرغ خریداری شده از درب مرغداری اختلاف قیمت زیادی با مرغ موجود در بازار برای خرید مصرف کننده دارد، توضیح داد: اختلاف قیمت زیادی وجود ندارد چرا که با آزاد سازی نرخ ارز، قیمت نهاده‌هایی نظیر ذرت و جو نزدیک به ۱۲ هزار تومان و کنجاله حدودا به ۱۷ هزار تومان رسیده است.

قربانی قیمت تمام شده مرغ را باتوجه به شرایط جدید و همچنین سود در نظر گرفته شده برای تولید کننده، نزدیک به ۴۰ هزار تومان دانست که اختلاف قیمتی حدودا ۲۰ هزار تومانی با مرغ گرم موجود در بازار دارد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش پنج برابری قیمت روغن خوراکی با آزاد سازی ارز گفت: در ابتدا باید بدانیم که تولید داخلی روغن در کشورمان بسیار محدود است، که در این راستا طرحی را با عنوان توسعه دانه‌های روغنی را داشتیم که با سیاست بد ارز ترجیحی این طرح به سرانجام نرسید و ما نتوانستیم در جهت توسعه سطح زیر کشت توسعه دانه‌های روغنی حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رویدادهای جهانی افزود: خشکسالی و جنگ اوکراین نیز مزیدی بر علت افزایش قیمت روغن خوراکی می‌باشد. چرا که نزدیک به ۷۰ درصد دانه‌های روغنی از همان منطقه تامین می‌شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.