کد خبر : 17142 / /
/

در این جلسه مقرر شد برای امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت)؛ قیمت تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار با کاهش حدود ۴ هزار تومانی به قیمت ۶۶ تا ۶۷ هزار تومان به فروش برسد.

قیمت تخم مرغ اعلام شد. قیمت تخم مرغ دچار افزایش شده بود با گرانی قیمت ها قیمت تخم مرغ و مرغ گران شد. قیمت تخم مرغ حالا اندکی کاهش یافته است. قیمت تخم‌‌مرغ ۴ هزار تومان کاهش خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: از امروز (چهارشنبه) قیمت تخم‌‌مرغ ۴ هزار تومان کاهش خواهد داشت.

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته نرخ‌گذاری کالاهای اساسی در عصر امروز گفت: در این جلسه مقرر شد برای امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت)؛ قیمت تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار با کاهش حدود ۴ هزار تومانی به قیمت ۶۶ تا ۶۷ هزار تومان به فروش برسد.

به نقل از بازار، وی از حدود ۸۴ تن موجودی تخم‌مرغ خبر داد و تأکید کرد: در تأمین مرغ و تخم‌مرغ کمبودی نداریم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: هم‌اکنون مرغ در میادین میوه و تره‌بار با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

قیمت تخم مرغ| این کالاها گران شدند

احمد وحیدی گفت: مجوز افزایش قیمت با حذف ارز ترجیحی فقط برای مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن صادر شده و به غیر از این کالاها، هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد.

وزیر کشور: هیچ کالایی به غیر از مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن نباید گران شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (سه‌شنبه 20 اردیبهشت) در ارتباط مستقیم تلویزیونی اظهار داشت: دامداری‌های کوچک و بزرگ باید با کمک استانداری‌ها و از محل سرمایه‌های صندوق‌های کشاورزی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها حمایت لازم شوند تا بتوانند نهاده‌های دامی را برای خود بدون دغدغه تهیه کنند.

وی افزود: بانک‌ها باید برای تأیید وثایق تسهیلات از دامداری‌های کشور حمایت لازم را داشته باشند.

وزیر کشور گفت: مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن اقلامی است که قیمت آن با هدفمند شدن یارانه‌ها و با حذف ارز ترجیحی تغییر پیدا خواهد کرد و هیچ کالای دیگری حق و اجازه گران شدن ندارد، البته مجوزی هم برای گران کردن ندارند.

وحیدی اظهار داشت: حمل‌ونقل و رانندگان هم حق گران کردن کرایه را ندارند و آنها نمی‌توانند به بهانه گران شدن این چهار قلم کالا بر قیمت‌های خود بیفزایند. 

وی افزود: به مصرف‌کنندگان برای گران شدن این چهار قلم کالا یارانه پرداخت خواهد شد.

 قیمت تخم‌مرغ| مرغ و تخم مرغ و لبنیات به اندازه کافی تولید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم و مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات به اندازه کافی تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی و در پاسخ به این سئوال که وزارت جهاد کشاورزی در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و متناسب‌سازی قیمت‌ها چه تمهیداتی اندیشیده است؟ گفت: هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم. به اندازه کافی مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات در حال تولید است و نظارت خوبی نیز در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: از فردا (چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت) میز همکاری‌ میان سه وزارتخانه جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دادگستری برگزار می‌شود و تعزیرات نیز نظارت‌های لازم را جدی‌تر دنبال خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: "دامدار کارت" همه روستاییان و عشایر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید نهاده‌های دامی با تسهیلات ارزان‌قیمت مورد توافق قرار گرفته است که بانک‌های کشاورزی این کار را در استان‌ها و شهرستان‌ها عملیاتی می‌کنند.

ساداتی‌نژاد در ادامه گفت: در زمینه خرید محصولات مازاد در حوزه مرغ، تخم‌مرغ و دام، شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی کامل را در استان‌ها دارد. سازمان تعاون روستایی نیز مشکلی از  بابت این خرید نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تأمین نهاده‌های دامی به‌طور کامل توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده  است و مشکلی از بابت تامین نهاده وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به هیچ عنوان در تامین روغن مشکلی نداریم و اگر بعضی از قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی از روغن است به این دلیل است که برخی از هموطنان فکر می‌کنند  ممکن است کمبودی در  کالاها باشد و مازاد نیاز خود خرید می‌کنند. این اقدام باعث می‌شود که بعضی مواقع قفسه‌ها پر و خالی شوند.

وی در پایان گفت: این کار بزرگ اقتصادی که به نفع مردم است و از دیشب شروع شده، به خوبی با همکاری مردم، بنگاه‌های تولیدی و مسئولان پیش خواهد رفت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.