کد خبر : 17290 / /
/

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش گسترده قیمت‌ها از آخرین روز هفته گذشته تا روز شنبه در بازار است.

قیمت پراید کاهش یافت. قیمت پراید بعد از چندین هفته با کاهش مواجه شد. قیمت پراید در سالهای اخیر نوسان زیادی را تجربه کرده است. قیمت پراید با اخبار مبنی بر آزادسازی واردات خودرو کاهش یافت. قیمت پراید و سایر خودروهای داخلی تغییر کرد.

تغییر قیمت پراید امروز 1 خرداد

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از کاهش قیمت خودروهای پراید، پژو و رانا در بازار است.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش گسترده قیمت‌ها از آخرین روز هفته گذشته تا روز شنبه در بازار است؛ خودرو پراید ۱۱۱ از ۲۰۶ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته روز شنبه به ۲۰۳ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۳۱ نیز در این مدت یک میلیون تومان ارزان شده است و ۱۸۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودروهای پژو نیز ارزان شدند به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۲۹۰ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته، دیروز به ۲۸۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۵ میلیون تومان ارزان شده است و قیمت آن نیز به ۲۹۸ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۱۳ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته  به ۳۰۵ میلیون تومان رسیده است و تیپ ۵ این خودرو نیز از ۳۵۶ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای تیبا نیز این کاهش قیمت‌ها مشهود است به طوری که تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ از ۲۰۰ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته، روز شنبه به ۱۹۸ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۳ میلیون تومان ارزان شده است و این خودرو در حال حاضر ۲۰۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودروهای رانا نیز در این مدت از کاهش قیمت‌ها در امان نبوده‌اند به طوری که رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ از ۳۰۲ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته روز شنبه به ۲۹۹ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان ارزان شده است و این خودرو در حال حاضر ۲۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

جدول قیمت پراید و سایر خودروها

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

قیمت پراید

اقتصادنیوز: در روزهای که دلار شکل نوسانی خود را حفظ کرده و همچنان در بازار بالا و پایین می شود، اما بازار خودروهای داخلی از نوسان خسته شد و امروز 31 اردیبهشت 1401 و بدون تغییر راهی بازار شد.

نبض قیمت خودرو در بازار ایستاد  

به گزارش اقتصادنیوز ؛‌ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز در کنار پرتیراژهای ایران خودرو سایپایی ها نیز تمایلی به تغییر قیمت از خود نشان نداند، این در حالی که بازار خودرو هفته گذشته رشد بیش از 50 میلیون تومان در کارنامه خود ثبت کرده بود. با این حال ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که با آغاز هفته بازار خودرو تمایلی برای تغییر از خود نشان نداده و ظاهرا در انتظار اخبار جدیدی است.

از سوی دیگر شاید رشد قیمت های هفته گذشته را یکی دیگر از دلایلی دانست که موجب شد تا بازار خودرو این هفته را بدون تغییر آغاز کند، چرا که به اعتقاد فعالان بازار خودرو بازار کشش رشد بیش از این را ندارد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته «دنا معمولی» بدون تغییر در بازار 397 میلیون تومان معامله شد و قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» هم 515 میلیون تومانی باقی ماند، «رانا پلاس» هم بدون تغییر 320 میلیون قیمت خورد، به گفته فعالان بازار خودرو عرضه این خودرو از سوی شرکت خودروساز این افت قیمت را در بازار همراه داشت.

از سوی دیگر خانواده سمند هم امروز در بازار بدون تغییر قیمت گذاری شد. براین اساس «سمند LX» در بازار امروز 293 میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «سمند LX با موتورEF7 » هم  350 میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز در بازار 360 میلیون تومان دست به دست شد. 

 ثبات قیمت در بازار سایپایی ها در حالی رقم خورد که امروز پرتیراژهای ایران خودرو هم بدون تغییر راهی بازار شدند.

قیمت محصولات سایپا

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز شاهین بدون تغییر در بازار 382 میلیون قیمت خورد. قیمت «ساینا» هم بدون تغییر در بازار 220 میلیون تومان دست به دست شد.

روند ثبات در خانواده کوییک هم قابل روییت بود؛ بطوریکه «کوییکR» هم در بازار رشد قیمت نداشت و 233 میلیون قیمت خورد و «کوییک معمولی» هم در بازار 221 میلیونی باقی ماند.

قیمت پراید

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.