کد خبر : 17359 / /
/

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در درجه اول میزان عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند. اما شرایط ارزی کشور و نقدینگی سرگردان در دست مردم در قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

قیمت پراید در هفته های گذشته افزایش یافت. قیمت پراید امادر این هفته کاهش یافت. قیمت پراید و سایر خودروها با اندکی کاهش مواج شد. قیمت پراید را در خبر روز دنبال کنید. جدول قیمت پراید و سایر خودروها را در ادامه ملاحظه می کنید. 

جدول قیمت پراید و خودروهای محبوب

قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ حدودا ۳ میلیون تومان، شاهین  نیز ۱ میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشت. پژو پارس LX TU5 نیز نسبت به روز گذشته ۴میلیون تومان ارزان تر در بازار خودرو به فروش می رسد.

همچنین قیمت خودرو ۲۰۷ اتومات نسبت به روز گذشته بی تغییر بوده است.

قیمت پراید

نوسان در قیمت خودرو ادامه دارد. کارشناسان معتقدند با تکمیل و عرضه خودروهای ناقص به بازار کشور، قیمت‌ خودرو نسبتا کاهشی می‌شود.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در درجه اول میزان عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند. اما شرایط ارزی کشور و نقدینگی سرگردان در دست مردم در قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

او توضیح داد: خودرو از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. مردم نیز با همان نقدینگی سرگردان به خرید یا فروش خودروهای خود می‌پردازد.

او گفت: البته خودروهای ناقص نیز در حال تکمیل و عرضه به بازار هستند. این اقدام باعث کاهش نسبی قیمت‌ها می‌شود.

قیمت پراید| پرتیراژهای ایران خودرو کاهشی شدند  

به گزارش اقتصادنیوز رصد بازار خودروهای داخلی نشان دهنده آن است که پس از یک هفته نوسان قیمت، به گفته فعالان بازار خودرو امروز شاهد افت قیمتEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، «پژو 207 دنده ای» و «پژو 207 سقف شیشه ای» در بازار بوده ایم.

افت قیمت دلار را شاید بتوان یکی از دلایل افت قیمت خودرو در بازار دانست. اما فعالان بازار خودرو در این میان به این نکته نیز اشاره می کنند که بازار کشش افزایش بیشتر قیمت را نداشت و این امر موجب شد تا شاهد افت قیمت خودرو در بازار باشیم.  

هرچند بازار امروز شکل کاهشی به خود گرفته، اما خبر آزاد شدن واردات خودرو موجب شده تا به گفته فعالان بازار خودرو خبری از خریدار در بازار نباشد؛ ظاهرا خریداران امیدوارند تا با اعلام دستورالعمل واردات خودرو قیمت خودرو کاهش بیشتری را تجربه کندو

قیمت پراید| قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته «دنا معمولی» امروز بدون تغییر 398 میلیون تومان معامله شد و قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت 5 میلیونی 517 میلیون تومانی شد، «رانا پلاس» هم بدون تغییر 320 میلیون قیمت خورد، به گفته فعالان بازار خودرو عرضه این خودرو از سوی شرکت خودروساز این افت قیمت را در بازار همراه داشت.

از سوی امروز «سمندLX » در بازار با افت یک میلیونی 292 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7 » هم با افت یک میلیونی 348 میلیون تومان در بازار عرضه شد. «سمند سورن پلاس» امروز در بازار 360 میلیون تومان دست به دست شد.

207ها هم امرور با افت قیمت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی ها «پژو 207 دنده ای» امروز با افت چهار میلیونی 406 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز چهار میلیون کاهش قیمت داشت و 412 میلیون تومانی شد.

قیمت پراید

بررسی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش خودرو نشان می دهد همچنان خبری از معاملات نیست اما گویا بازار دلالی تا حدودی از رونق افتاده است و در برخی از خودروها شاهد کاهش قیمت‌ها نیز هستیم، البته هنوز هم قیمت‌ها در بازار آزاد اختلاف بالایی نسبت به کارخانه دارد و همین امر تعلل فروشندگان را در معاملات بیشتر می‌کند چراکه امید دارند با عدم فروش در روزهای آینده سودهای بیشتری کسب کنند فارغ از اینکه اخبار واردات هم تأثیرات مقطعی خود را بر بازار می‌گذارد.

به‌اعتقاد فعالان بازار اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودروی ایرانی تأثیر خواهد گذاشت اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودروها دارد، به‌نحوی که اگر قیمت خودروها معقول باشد خودروهای داخلی در بازار شاهد کاهش قیمت خواهند بود اما اگر قیمت خودروهای وارداتی بالا باشد بالطبع تأثیر خاصی بر بازار نخواهد گذاشت.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران نیز در مورد وضعیت بازار خودرو گفته است: بازار خودرو در رکود سنگینی قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که فروشنده خودرو زیاد است اما به‌دلیل انتشار اخبار مربوط به واردات خودرو، خریداران تمایلی به خرید ندارند و از خرید عقب‌نشینی کرده‌اند تا ببینند آینده چه می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما همچنان نسبت به اسفند ماه سال گذشته و اوایل سال جاری، قیمت‌ها بالاست و منطقی نیست. نکته قابل توجه آنکه اغلب قیمت‌ها روی کاغذ است و نمی‌توان گفت قیمت‌های فعلی، قیمت‌هایی است که خودرو با آنها مورد معامله قرار می‌گیرد.

به‌اعتقاد وی، در صورتی که وضعیت عرضه بهبود یابد و نیاز بازار ـ چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخل ـ تأمین شود، قطعاً فاصله قیمتی ایجادشده بین کارخانه و بازار برطرف می‌شود، به‌عنوان نمونه؛

به گزارش تسنیم، در زمان حاضر قیمت پژو206 تیپ 2 که به 320 میلیون رسیده بود، اکنون با کاهش حدود 15 میلیون تومانی، 305 میلیون تومان شده است، همچنین پراید با کاهش 4میلیون‌تومانی از قیمت 207 میلیون تومان به 203 میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این سمندLX با کاهش 2میلیون‌تومانی با قیمت 303 میلیون تومان، راناپلاس با کاهش 2‌میلیون‌تومانی با قیمت 300 میلیون تومان، پژوپارس با قیمت 380 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار با کاهش 3‌میلیون‌تومانی با قیمت 192 میلیون تومان، کوییک اتوماتیک با قیمت 345 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.