کد خبر : 17366 / /
/

فقیهه سلطانی فرزند آیت الله سلطانی متولد ۱۳۵۳ بوده و فارغ‌التحصیل «رشته ادبیات نمایشی» از دانشگاه آزاد اسلامی است.

فقیهه سلطانی بازیگر زیبا و چشم رنگی سینما و تلویزیون با قرار دادن فیلمی از حضورش در سینمای هالیوود خبر داد . این خبر توسط سایت خبری دلگرم منتشر شده است و از عکس منتشر شده به نظر می رسد  فقیهه سلطانی شباهت زیادی به این عکس دارد یا در بهترین و خوش بینانه ترین حالت فقیهه سلطانی با کلاه گیس عکسی هالیوودی از خود را منتشر کرده است چرا که هیچ کجا از حضور فقیهه سلطانی در هالیوود خبری وجود ندارد. فقیهه سلطانی (زادهٔ ۲۹ مرداد ۱۳۵۳ در همدان) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.

فقیهه سلطانی فرزند آیت الله سلطانی متولد ۱۳۵۳ بوده و فارغ‌التحصیل «رشته ادبیات نمایشی» از دانشگاه آزاد اسلامی است.

فقیهه سلطانی

نام: فقیهه

نام خانوادگی: سلطانی

تاریخ تولد: 29 مرداد 1353

محل تولد: همدان

همسر:جلال امیدیان

فرزندان :یک دختر به نام گندم

تحصیلات: کارشناس ادبیات نمایشی

  فقیهه سلطانی در زندگی شخصی

فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 29 مرداد سال 1353 در همدان متولد شد.

این هنرمند کشورمان در خانواده ای پرجمعیت متولد شد و پدرش روحانی است و بیشترین تاثیر را در زندگی اش از پدرش گرفته است.

فقیهه سلطانی فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد است.

این بانوی بازیگر در دوران دبیرستان در هنرستان گرافیک خواند و پیش از آغاز بازیگری یک دوره ی آموزش بازیگری را در سال 1371 و زیر نظر گلاب آدینه گذراند و بعد از گذراندن این دوره به تحصیل در رشته ادبیات نمایشی پرداخت.

ازدواج فقیهه سلطانی

فقیهه سلطانی اردیبهشت ماه سال 94 با جلال امیدیان فوتبالیست سابق کشورمان ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام گندم است.

جلال امیدیان بازیکن سابق فوتبال و مربی کشورمان است که سابقه حضور در تیم هایی چون پیکان، مس و ذوب آهن اصفهان را دارد.

گندم دختر فقیهه سلطانی و جلال امیدیان است که دی ماه سال 95 به دنیا آمد و جلال امیدیان از ازدواج قبلی خود یه دختر به نام نسیم دارد.

ماجرای آشنایی فقیهه سلطانی و همسرش به یک مراسم خیریه و حضور هر دوی آنها بازمیگردد. فقیهه سلطانی در برنامه دورهمی درباره آشنایی با جلال امیدیان گفت :من خیلی اهل حضور در مراسم مختلف نیستم اما به دعوت یکی از دوستانم در یک مراسم خیریه حاضر شدم و آنجا بود که دیدم یک آقا متحیرانه من را نگاه میکند و بعد از پرس و جو درباره من و آشنایی اولیه بعد از یکسال و نیم با هم ازدواج کردیم.

آغاز بازیگری فقیهه سلطانی در سینما و تلویزیون

فقیهه سلطانی بازیگری سینما را از سال 1373 با بازی در فیلم «روسری آبی» ساخته ی رخشان بنی اعتماد آغاز کرد.

فقیهه سلطانی

مجموعه بی بی یون به کارگردانی حسین پناهی در سال 74 اولین تجربه بازیگری فقیهه سلطانی در تلویزیون بود که با سه سال تاخیر سال 77 از شبکه یک سیما پخش شد.

با فیلم معجزه خنده استعداد دیگری به عرصه سینما قدم نهاد. اما به دلیل کم کاری تنها در یک فیلم دیگر به نام  عینک دودی  ظاهر شد که بسیار موفق تر از فیلم قبلی بود. او در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر با 3 فیلم پرکارترین بازیگر بود و بازی اش در صورتی  اوج هنرنمایی او بود.

مصاحبه ای کوتاه با فقیهه سلطانی

  کدام شخصیتی که در حال حاضر در قید حیات است، بیشترین تاثیر را روی شما گذاشته؟

" پدرم تاثیر زیادی داشت، به عنوان آدمی که خیلی دوستش دارم، بعد از آن استادم خانم گلاب آدینه که مسیر زندگی من را عوض کرد. چیزهایی را درباره خودم و تواناییهایم به من نشان داد که خودم ندیده بودم"  

اگر قرار بود محل زندگیتان را انتخاب کنید، کجا را انتخاب کردید؟

" فکر کنم اصلا ایران را انتخاب نکنم. کاری به فرهنگ و فرم آدمها ندارم اما خیلی دوست داشتم شرایط زندگی در کشورهای مختلف را تجربه کنم. دوست داشتم یک دورگه باشم، مثلا ترکیبی از یک آدم سفیدپوست و سیاهپوست. چون همیشه دوست دارم همه فرهنگها را بشناسم " 

بزرگترین نقطه قوتتان؟

"خیلی زود آدمها را میبخشم، خیلی. بهخاطر همین حس میکنم هیچوقت از این بابت آزاری نمیبینم. چون وقتی تو کینهای در دلت باشد انگار هالهای جلوی چشمهایت هست که نمیتوانی دنیا و آدمها را ببینی. شاید بزرگترین نقطه قوتم این باشد که کینهای نیستم، خیلی جاها هم به خاطر این موضوع لطمه خوردم اما نمیتوانم نبخشم"  

فقیهه سلطانی

رایحهای که بیشتر از همه دوست دارید؟

" عاشق بوی خاکم. خاک نم خورده و عاشق بوی نم کاهگل و عطر کوچههای قدیم... " 

بزرگترین سرماخوردگیتان؟

" من هیچوقت سرخوردگی نداشتم. شاید اتفاق وحشتناکی که در زندگیام افتاد، تصادف چندسال پیش مادرم بود که باعث شد یکی از چشمهای زیبای مادرم آسیب ببیند. در آن مقطع واقعا روحیهام را از دست داده بودم که خدا را شکر همه چیز به خیر گذشت و خدا دوباره مادرم را به ما داد" 

کدام خصیصه اخلاقیتان خودتان را بیشتر از بقیه ناراحت میکند؟

" عجول بودن. من واقعا در تصمیمگیری عجول هستم. باید همیشه یک نفر باشد که به من ایست بدهد. به نظرم ما آدمها باید همیشه صبر کنیم تا یک ماجرایی تهنشین بشود بعد دربارهاش قضاوت کنیم اما متاسفانه من آن صبر را ندارم"

اگر قرار باشد کارگردا ن فیلم زندگیتان باشید، فکر میکنید چه کسی بتواند بهتر از همه نقش خود شما را بازی کند؟ 

" واقعا نمیدانم. احتمالا باید از چند نابازیگر تست بگیرم، چون هیچکس شبیه من نیست " 

 بزرگترین ترس زندگیتان چه بوده؟

" اینکه اثر بدی روی آدمها بگذارم. مردم و آدمها برای ما به عنوان بازیگر خیلی مهم هستند و تاثیر بد گذاشتن روی تماشاگر واقعا بزرگترین ترس زندگی من است " 

فیلم شناسی فقیهه سلطانی

فقیهه سلطانی در فیلم و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخته است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

فیلم های سینمایی فقیهه سلطانی

جاودانگی (1394)

اینجا آسمان همیشه بارانی است (ویدیویی 1392)

جداافتاده (1383)

دوشیزه (1381)

صورتی (1381)

نغمه (1380)

عینک دودی (1378)

معجزه خنده (1375)

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.