کد خبر : 17570 / /
/

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود. این قیمت، نسبت به روز گذشته در همین ساعات، کمتر است.

بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۵۹۳۷ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود. این قیمت، نسبت به روز گذشته در همین ساعات، کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید اکنون نیز روند افزایشی دارد و ۱۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱۸۵۴٫۴۶ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده، اما چند مورد اساسی و مهم باقی مانده است. تا چندی پیش مقامات مختلف در کشورهای طرف مذاکره معتقد بودند که توافق در دسترس است. اما حالا برخی مقامات به ویژه در آمریکا نسبت به این موضوع تردیدهایی را مطرح کرده‌اند. همچنین اخبار مربوط به توقیف نفت‌کش یونانی از سوی ایران می‌تواند در این هفته بر بازارها تاثیر بگذارد.

اما اخبار مهم اثرگذار بر بازدهی بازارها در هفته اول خرداد چه بودند؟

آنطور که مهر به نقل از فیگارو نوشته، در حالی که مذاکرات وین جهت برچیدن تحریم ها با فقدان اراده جدی از سوی طرف های غربی به ویژه طرف آمریکایی روبرو شده است، پاریس مدعی شد این مسئله که در نظر بگیریم توافق هسته ای ایران به طور نامحدود روی میز باقی خواهد ماند خطایی جدی و خطرناک است.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: فرانسه نیز همانند شرکای خود نمی پذیرد که ایران به ظرفیت هسته ای نظامی دست یابد. ما از طرف ها می خواهیم که رویکردی مسئولانه بگیرند و سریعا تصمیمات لازم برای انعقاد این توافقنامه را اتخاذ نمایند.

ادعای وزارت خارجه فرانسه در حالی است که ظواهر امر حاکی از اتخاذ رویکری یکسان بین تروئیکای اروپایی در قبال مذاکرات وین است.

در همین رابطه «استفانی القاق» (Stephanie Al-Qaq) نماینده انگلیس در مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین روز گذشته در پیامی توییتری از رایزنی خود با «فیلیپه اره‌را» مذاکره کننده ارشد فرانسه درباره ایران و مذاکرات وین خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: با «فیلیپه اره‌را» درباره ایران و امنیت منطقه حرف زدم. پیش‌ نویس توافقی که مارس گذشته در وین حاصل شد اکنون می‌ تواند امضاء شود!

وی سپس با طرح ادعایی بی اساس مدعی شد: در حالیکه ایران به تنش های هسته ای ادامه می دهد، (توافق) نمی‌ تواند برای همیشه روی میز بماند!

همچنین «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز روز گذشته در نشست استماع کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور در سخنانی با اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق کشورش بر ایران، مدعی شد که تلاش ها برای احیای برجام با مشکل مواجه شده است، اما آمریکا می تواند با پیشنهاد کاهش «محدود» تحریم‌ ها به تهران توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ را نجات داده و توافقی گسترده‌ تر را نیز ایجاد کند.

این در حالی است که همه طرف ها از ارائه تصویری واقعی از خواست های اصولی ایران طفره می روند چرا که رویکرد واقعی آنها در سرپوش گذاشتن بر حقایق اصلی در این رابطه است.

ایران بارها اعلام کرده است که از مواضع اصولی خود در مذاکرات برچیدن تحریم ها کوتاه نخواهد آمد.

پیشتر اتحادیه اروپا اعلام کرد که در تلاش است تا مذاکرات را به اصطلاح نجات دهد و در همین رابطه «انریکه مورا» معاون «جورف بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه نیز سفری به تهران داشت. اما همچنان واشنگتن از پذیرفتن مسئولیت خطاهای دولت قبلی طفره می رود و عملا با تاکتیکی متفاوت همان رویکرد و راهبرد را ادامه می دهد.

نمونه ای از این مسئله را نشریه آمریکایی «پولیتیکو» در گزارش روز گذشته خود فاش کرد که طی آن به نقل از یک مقام آگاه اشاره شده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را در حفظ نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی این کشور نهایی کرده است.

گفتنی است که دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی‌ سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌ های سیاسی وارد وقفه شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ به پایتخت‌های خود بازگشته‌ و به مشورت هایی مبادرت نمایند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.