کد خبر : 17623 / /
/

بورس دیروز با رشد سه هزار و ۳۱۹ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای روند متعادلی را پشت سر می‌گذارد.

بورس دیروز رشد ۰٫۲ درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس امروز روند متعادلی را تجربه می‌کند.

بورس دیروز با رشد سه هزار و ۳۱۹ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای روند متعادلی را پشت سر می‌گذارد.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران گفت: با توجه به تصویب ضوابط خاص مربوط به پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط هیات مدیره سازمان بورس و ابلاغ آن، امکان پذیرش سهام این دسته از شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران فراهم شده است.(سنا)

پذیرش شرکت‌های نوپا می‌تواند، جریان نقدشوندگی بازار سرمایه و اقتصاد کشور را افزایش دهد.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که باید پیش‌نویس واگذاری ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام دولت را آماده و به هیأت دولت ارسال کنیم بعد از ارزش‌گذاری این سهام، باید هیأت واگذاری، ارزش‌گذاری آن را به تصویب برساند. بعد از آن تکلیف قانون بودجه اجرا می‌شود. بدهی دولت به نهادهای عمومی و تأمین اجتماعی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است. در مورد اهلیت خریداران نیز باید این را در نظر بگیریم. (فارس)

نقدینگی در جریان بورس کاهش یافته است و این واگذاری‌ها می‌تواند نقدینگی جدید وارد تالار شیشه‌ای کند.

افزایش قیمت دلار و سود بورس

قیمت دلار در بازار آزاد روند افزایشی را تجربه می‌کند.

اگر افزایش قیمت دلار در بلند مدت می‌تواند شرکت‌های صادرات‌محور فعال در بازار سهام به سوددهی برساند.

قیمت نفت، روز گذشته در هر بشکه به محدوده ۱۲۰ دلار رسید تا سقف دو ماهه خود را پشت سر بگذارد. (تجارت‌نیوز)

این افزایش قیمت نفت، در بلندمدت سودآوری شرکت‌های مرتبط بورسی را افزایش می‌دهد.

سیدرضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: جزییات برنامه وزارت نیرو برای تامین برق صنعت فولاد مشخص نیست.(سنا)

برنامه قطعی برق صنایع مشخص نیست. اگر این قطعی زمان طولانی و به صورت مستمر باشد می‌تواند به زیان فولادی‌ها منجر شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.