کد خبر : 17647 / /
/

براساس گزارش درز یافته، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود به شورای حکام اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌ شده ایران به بیش از ۱۸ برابر حد مجاز در برجام است.

مذاکرات برجام برای بازار ارز تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال یک خبر جدید در بین معامله گران دلار تهران برجسته شده است.  گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی  درباره افزایش چند برابری میزان اورانیوم غنی شده ایران  مورد توجه معامله گران قرار گرفته است. 

سیگنال  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازار ارز 

براساس گزارش درز یافته، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود به شورای حکام اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌ شده ایران به بیش از ۱۸ برابر حد مجاز در برجام است و این موضوع ممکن است موجب شود که قطعنامه بر علیه ایران به امضا برسد. 

بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی، در آخرین گزارش این سازمان در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تخمین زده شده تا ۱۵ مه ۲۰۲۲، کل ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۳۸۰۹.۳ کیلوگرم بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است میزان ذخیره اورانیوم غنی شده تا میزان ۲۰ درصد، اکنون ۲۳۸.۴ کیلوگرم تخمین زده می‌شود که ۵۶.۳ کیلوگرم از زمان آخرین گزارش در ماه مارس بالاتر رفته است. این در حالی است که میزان اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد با افزایش ۹.۹ کیلوگرمی، به ۴۳.۱ کیلوگرم رسیده است.

از نظر معامله گران گزارش یاد شده می تواند به عنوان سیگنال در بازار امروز عمل کند  و اسکناس آمریکایی  به این ادعا واکنش نشان دهد.

 تحلیل گران فنی نیز باور دارند در صورتی که دلار بتواند بالای مقاومتی روزهای گذشته تثبیت شود، با سرعت در کانال جدید پیش روی خواهد کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.