کد خبر : 17773 / /
/

در این مدت انتقادهای بسیاری به عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی در زمینه اقتصاد و سیاست خارجی داشتیم اما به صورت واضح می‌شود گفت که حضور رئیس جمهور در بین مردم یک اتفاق خوب در دولت سیزدهم است.

حضور سید ابراهیم رئیسی در آبادان و محل ساختمان متروپل و دیدار با خانواده‌های داغ‌دیده، هرچند که باید زودتراتفاق می‌افتاد یک نمره مثبت در کارنامه رئیس جمهوری است که این روزها زیر بار شدیدترین انتقادهاست.

در این مدت انتقادهای بسیاری به عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی در زمینه اقتصاد و سیاست خارجی داشتیم اما به صورت واضح می‌شود گفت که حضور رئیس جمهور در بین مردم یک اتفاق خوب در دولت سیزدهم است.

از همین رو باید گفت که حضور سید ابراهیم رئیسی در آبادان و محل ساختمان متروپل و دیدار با خانواده‌های داغ‌دیده، هرچند که باید زودتراتفاق می‌افتاد یک نمره مثبت در کارنامه رئیس جمهوری است که این روزها زیر بار شدیدترین انتقادهاست.

همین که مردم آبادان می‌بینند رئیس جمهور که بالاترین مقام اجرایی است به میان آنها آمده و حرف‌شان را می‌شنود، یک اتفاق خوب است و آنها را به پیگری حق پایمال شده و خون‌های ریخته شده در متروپل امیدوار می‌کند.

رئیسی در جریان این سفر و در دیدار با خانواده صالحیان‌پور خطاب به این خانواده داغدار گفت:« قطعا با مسببان این حادثه برخورد جدی خواهد شد.»

حضور رئیس جمهور در وسط میدان و شنیدن حرف‌های مردم باعث می‌شود تا آبادانی‌ها در صورت محقق نشدن وعده‌ها صدایی بلند داشته باشند و از رئیس جمهور بپرسند که شما دیدی وضع زندگی‌مان را پس چرا کاری نکردی؟

انتظار از قوه قضاییه و دولت این است که هرچه زودتر با کسانی که در بوجود آمدن حادثه متروپل نقش داشتند، چه کوچک و چه بزرگ، برخورد کند. حالا چه می‌خواهید از دولت قبل باشد و چه اهالی دولت فعلی! هر کسی در هر مقامی در بروز این فاجعه نقش داشته باید جلوی میز قاضی، پاسخگوی مردم و عدالت باشد.

البته نباید متروپل مثل پلاسکو فراموش شود. چه بسیار ساختمان‌هایی که مثل این دو ویرانه، در شهرهای مختلف ایران وجود دارند. یا قدیمی هستند یا به صورت ناجوانمردانه غیرمستحکم ساخته شده‌اند. باید هرچه زودتر فکری به حال آنها کرد و شهرداری‌ها و دیگر نهادها ورود کنند و جلوی فاجعه‌های دیگر را بگیرند.

رئیس جمهور در آبادان روی این نکته تاکید داشته و گفته است:« از مسئولان می‌خواهم با نظارت دقیق ساختمان‌های ناایمن و بررسی شرایط آن‌ها نگذارند اگر ساختمانی ناایمن است مردم در آن ساکن شوند، بلکه ساختمان بی درنگ تخلیه شوند و نگذارند مردم در آن ساکن شوند تا در صورت امکان بتوان آن‌ها را مقاوم سازی کرد.»

امیدواریم که هرچه زودتر ازمرحله حرف عبور کنیم و ساختمان‌های نا ایمن هرچه زودتر تخلیه و وضعیت‌شان به سامان و مستحکم شود.

آقای رئیسی در جریان سفر به آبادان وضع مردم را دیدید. همه غم متروپل روی سینه آنهاست و هم درد گرانی ومشکلات بزرگ شهری و منطقه‌ای؛ پس بهتر است هرچه زودتر برای این مردم کاری کنید که غم‌شان تبدیل به غم‌باد نشود و جلوی نفس‌شان را نگیرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.