کد خبر : 17816 / /
/

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت نوسان زیادی نداشت و کار را در سطح قیمتی ۱۸۵۰ دلار به پایان برد؛ تقریبا جایی که هفته را در آن آغاز کرده بود.

 

درحالی که سرمایه‌گذاران خرد، نگاهی افزایشی به قیمت طلا دارند تحلیلگران بازار برای هفته آتی به قیمت طلا خوشبین نیستند.

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت نوسان زیادی نداشت و کار را در سطح قیمتی ۱۸۵۰ دلار به پایان برد؛ تقریبا جایی که هفته را در آن آغاز کرده بود.

سقوط قیمت طلا

طلا پس از اینکه دو روز صعودی را پشت سر گذاشته بود و تا نزدیکی مرز ۱۸۷۰ دلاری پیش رفته بود، روز جمعه به دلیل انتشار گزارش بازار کار آمریکا یک درصد سقوط کرد تا بازدهی هفتگی نزدیک به صفر شود.

در حالی که پیش بینی می شد در ماه می در حدود ۳۲۸ هزار شغل به بازار کار اضافه شود نزدیک به ۴۰۰ هزار شغل در این ماه محقق شده است. این موضوع می تواند دست فدرال رزرو را برای افزایش بیشتر نرخ بهره برای مقابله با تورم فزاینده آمریکا باز کند.

خبر بد برای معامله‌گران بازار طلا

خبری که البته برای قیمت طلا در ماه های آتی خبر خوبی به حساب نمی آید. با این حساب احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه های ژوئن و جولای افزایش پیدا خواهد کرد.

در کوتاه مدت هم در حالی که سرمایه گذاران خرد نگاهی افزایشی به قیمت طلا دارند تحلیل گران بازار برای هفته آتی به قیمت طلا خوشبین نیستند. در هفته های اخیر معامله گران طلا باور پیدا کرده بودند که اختلال در چشم انداز رشد اقتصادی می تواند دست فدرال رزرو را برای اقدامات انقباضی ببندد.

معامله‌گران رکب خوردند

حال تحلیل‌گران بر این باورند که معامله‌گران خیلی زود روی این موضوع حساب باز کرده بودند و با انتشار داده های بازار کار آمریکا این موضوع نقش بر آب شده است.

موضوع دیگری نیز که احتمال اقدامات انقباضی فدرال رزرو را افزایش می دهد پافشاری تورم در مسیر صعودی است. تورم اقتصادهای توسعه یافته در حال حاضر در بالاترین سطح چهار دهه گذشته است.

اصلاح قیمت سکه

در  بازار داخلی ایران هم امروز روند صعودی قیمت دلار و قیمت سکه با شیب ملایم تری ادامه پیدا کرد . قیمت هر قطعه سکه امامی در شروع معاملات نقدی امروز تا بالای ۱۵ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پیشروی کرد اما در ادامه معاملات از سرعت صعودی سکه کم شد و فلز زرد رنگ  داخلی به سمت کانال ۱۴ میلیون تومان عقب نشینی کرد.

قیمت سکه امامی در ساعات پایانی معاملات نقدی پشت کانال ۱۵ میلیون تومان ایستاد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان به  فروش رسید که نسبت به روز قبل تقریبا ۷۰ هزار تومان پایین تر بود.

عده ای از فعالان بازار با توجه به تعطیلات پیش رو  از کاهش قیمت یاد شده به عنوان  اصلاح قیمتی در بازار سکه یاد می کردند .

البته عده ای دیگر به اختیارات ارزی جدید سران قوا به بانک مرکزی اشاره کردند. در جلسه دیشب شورای عالی هماهنگی سران قوا که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اختیارات جدید و ویژه‌ای به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز داده شد. براساس مصوبه این جلسه همچنین معاملات فردایی طلا همانند معاملات فردایی ارز، ممنوع و غیرقانونی شناخته شد و فعالان این بازار به جرم اخلال اقتصادی، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. (اقتصادنیوز)

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.