کد خبر : 17932 / /
/

«ابوالقاسم محی‌الدینی» در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد میراث جهانی یزد در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان یزدی و هموطنانمان در حادثه خروج قطار مشهد یزد از ریل، اظهار کرد: این حادثه موجب تاسف فراوان شد.

تهران در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس - یزد با ۴۳۰ خدمه و مسافر در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد. و باعث کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان در این حادثه شد.

آماده‌باش کامل شهرداری یزد در ارتباط با حادثه قطار

شهردار یزد با اشاره به وقوع حادثه قطار مشهد یزد گفت: با توجه به ارتباط بخش‌های مختلف شهرداری با این حادثه، تمامی بخش‌های امدادی و اجرایی مرتبط در شهرداری به حالت آماده باش کامل درآمدند.

«ابوالقاسم محی‌الدینی» در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد میراث جهانی یزد در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان یزدی و هموطنانمان در حادثه خروج قطار مشهد یزد از ریل، اظهار کرد: این حادثه موجب تاسف فراوان شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مجروحان و فوتی‌های این حادثه ناگوار به یزد منتقل می‌شوند، بخش‌های مختلف شهرداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این حادثه مرتبط هستند.

شهردار یزد افزود: به همین دلیل تمامی بخش‌های اجرایی و عملیاتی شهرداری یزد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این حادثه در ارتباط هستند از همین الان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

محی‌الدینی خاطرنشان کرد: معاونت خدمات و تمامی بخش‌های زیرمجموعه مرتبط این معاونت از جمله سازمان آرامستان‌ها و مدیریت بحران و همچنین روابط عمومی از جمله بخش‌های شهرداری هستند که در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

افزایش جانباختگان حادثه قطار مشهد - یزد به ۱۷ نفر

اورژانس استان یزد آخرین آمار جانباختگان حادثه خروج از خط قطار مسافری مشهد - یزد در محدوده طبس را ۱۷ نفر اعلام کرد.

اورژانس یزد که دقایقی پیش اسامی ۲۵ نفر از مصدومان انتقال داده شده به بیمارستان طبس را اعلام کرده بود، ضمن اعلام آخرین آمار جانبختگان این حادثه، از امکان افزایش این آمارها در ساعات آتی خبر داد.

براساس اعلام راه اهن جمهوری اسلامی، اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

اطلاعات اولیه در مورد این حادثه حکایت از برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در نزدیکی شهر طبس داشت.

دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی حادثه قطار طبس-یزد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی حادثه خروج قطار مسافربری طبس – یزد و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی، ماموریت داد تمام ابعاد این موضوع بررسی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، به دنبال وقوع این حادثه و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی ماموریت داد با حضور در صحنه، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی متخلفان احتمالی به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

مسافران در حال انتقال با قطار فوق العاده به ایستگاه راه آهن طبس هستند

شرکت راه آهن در خصوص سانحه ریلی امروز اطلاعیه‌هایی صادر کرد که بر اساس آن، مسافران در حال انتقال با قطار فوق العاده به ایستگاه راه آهن طبس هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعاتی قبل، ۵ واگن از قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: این حادثه در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق رخ داده است.

بر اساس اعلام راه آهن، اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند. خبرهایی درباره تعداد مصدومین یا فوتی منتشر شده است که روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار صحیح را در خبرهای بعدی اعلام خواهد کرد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: قطار مسافری فوق العاده با حضور در محل سانحه و سوار کردن مسافران، در حال مراجعت به ایستگاه راه آهن طبس است و پس از آن مسافران با اتوبوس به یزد منتقل خواهند شد.

اسامی مصدومان اعزامی حادثه قطار به بیمارستان طبس

اورژانس یزد اسامی مصدومان منتقل شده تاکنون به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس را اعلام کرد.

بنا بر اعلام اورژانس یزد تاکنون ۲۵ مصدوم حادثه خروج از خط قطار مشهد - یزد به بیمارستان طبس منتقل شده‌اند که اسامی آنها به شرح زیر می‌باشد؛

سید علی‌ حسینی، محسن محمد نوری، لیلا جمالی، رباب عبدالقصوری، محسن کلانتری، نیلوفر میرجلیلی، مصطفی میرجلیلی، نگین میرجلیلی، مجتبی بیوکی، معصومه راهور، دانیال زارع، حمید زارع، رباب ناصری، زهرا رحیمی، محمدمهدی بهابادی، علیرضا بهابادی، نوید محتشم نیا، مهرسانا کریمی، سحر یزدانی، سیدعلی حسن‌زاده، ایوب فتاحی، حمیده جعفری، فاطمه سادات سعیدنامه، نرجس قاسم قاضی و مهدی جمالی.

روابط عمومی اورژانس استان یزد با بیان این که مصدومان دیگر نیز در راه انتقال به این مرکز درمانی هستند، اعلام کرد: تمامی مصدومان حادثه قطار به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شده و بعد از انجام تریاژ ثانویه و اقدامات اولیه، تعدادی از مصدومان با اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد اعزامی از یزد، به بیمارستان‌های یزد منتقل خواهند شد.

گفتنی است، صبح امروز قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

کمیسیون عمران ابعاد حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل را بررسی می‌کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون ابعاد حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل را با دقت بررسی خواهد کرد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل و جان باختن تعدادی از مسافران در این حادثه، بیان کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان این حادثه، کمیسیون عمران هفته آینده، با دعوت از مسئولان دستگاه های ذی ربط ابعاد این حادثه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شب گذشته ساعت ۱۹:۲۰ قطار مسافری مشهد – یزد حرکت خود را با ۳۴۸ مسافر آغاز کرده و صبح امروز در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه این قطار با شماره ۶۸۱ در بلاک عباس‌آباد – ریزو دچار سانحه می‌شود. بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده پنج واگن مسافری این قطار با بیل مکانیکی برخورد کرده و از ریل خارج می‌شوند. بر اساس آمار تاکنون ایت حادثه ۵۰ مصدوم و ۱۰ کشته برجای گذشته است.

توضیحات فرماندار ویژه طبس

فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: طبق بررسی‌های اولیه، حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد بر اثر برخورد قطار با بیل مکانیکی، رخ داده است.

علی اکبر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک ایستگاه عباس آباد طبس ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، اظهار کرد: حدود ۴۲۰ مسافر در این قطار در حال عزیمت به یزد بودند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن نیز بلافاصله به محل اعزام شدند و ستاد بحران تشکیل شد، بیان کرد: به دنبال وقوع این حادثه، تعداد چهار واگن از ریل خارج شده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۵ نفر مصدوم بدحال از این حادثه گزارش شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد فوتیها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمتهای دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد  افزایش یابد.

رحیمی با اشاره به کار بی وقفه برلی بررسی حال مصدومان و بیرون کشیدن فوتی‌ها، افزود: مسافران سالم به طبس اعزام میشوند تا انتقال آنان به یزد صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس و استان‌های همجوار برای خدمات رسانی به مصدومان و مسافران به کار گرفته شده است، تصریح کرد: سه هلی کوپتر و ۱۲ دستگاه اورژانس در اولین دقایق وقوع حادثه به محل اعزام شده است.

خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل تاکنون منجر به مصدومیت ۵۰ تن و مرگ ۱۰ تن دیگر شده است. گفته می‌شود که ۱۶ تن از مصدومان نیز دارای آسیب‌دیدگی شدیدی هستند.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این باره به ایسنا گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

۱۰کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون

۸:۳۰ - مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که این حادثه تاکنون ۱۰ کشته و ۱۵ مصدوم داشته است. او به ایسنا گفت: امدادرسانی در محل همچنان ادامه دارد و برابر گزارش‌های دریافتی تاکنون متاسفانه ۱۰ تن کشته و ۱۵ تن نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

۹:۳۰ - مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز در تشریح آخرین گزارش خود از حادثه رخ داده به ایسنا گفت: این قطار مجموعا ۴۳۰ مسافر و خدمه داشته که درپی حادثه رخ داده شش واگن آسیب دیده که از این تعداد نیز سه واگن واژگون شده است که بیشترین خسارات نیز مربوط به همین سه واگن واژگون شده است.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون مرگ ۱۰ تن در این حادثه تایید شده است، گفـت: تاکنون این حادثه ۵۰ مصدوم داشته که ۱۶ مصدوم آن بدحال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ تیم امدادی، ۱۰ دستگاه آمبولانس، سه خودرو نجات و دو بالگرد نیز در منطقه حضور دارد، اظهارکرد: امدادرسانی امدادگران در محل وقوع این حادثه همچنان ادامه دارد.

۹:۳۵- سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۲۰ دستگاه آمبولانس زمینی و اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس از شهرهای طبس، یزد، گناباد و بیرجند به محل اعزام شدند  به ایسنا گفت: همچنین رئیس اورژانس بیرجند و یزد نیز به محل حادثه همراه با تیم های عملیاتی اعزام شدند و تمامی بیمارستان‌های منطقه درحال آماده‌باش کامل قرار دارند.

۹:۳۷ - همچنین در پی خروج قطار مسافربری طبس-یزد و کشته و مصدوم‌شدن شماری از هموطنان‌مان، بهرام عین‌اللهی - وزیر بهداشت، در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعادفر - رییس اورژانس کشور، دکتر سیدمحمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و دکتر عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد، خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان‌های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

عین اللهی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه  انجام گیرد. وزیر بهداشت همچنین به دکتر جعفر میعادفر - رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.   

روایت یکی از حادثه‌دیدگان از وقوع حادثه

۹:۴۵- یکی از مسافران این قطار نیز که از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود، روایتی از لحظه وقوع این حادثه را بیان کرد و گفت: قطار در حال حرکت بود که ناگهان ترمز شدیدی گرفت. این ترمز ادامه داشت تا جایی که مسافران تعادل خود را از دست دادند و مثل توپ با اطراف برخورد می‌کردند. واگن واژگون شد و شیشه واگنی که ما در آن بودیم شکست و ما توانستیم خودمان را  از این شیشه به بیرون از قطار برسانیم.

۱۰:۰۰ - مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش تیم‌های امدادی هلال احمر در صحنه حادثه به ۲۲ تیم خبر داد. او گفت: با توجه به شدت حادثه، ۲۲ تیم  شامل ۵۲ امدادگر و نجاتگر از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و اصفهان به همراه ۱۰ خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه این نیروهای عملیاتی در تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند، گفت: بنابراین در حال حاضر می‌توان گفت که  احتمال افزایش مصدومان چندان وجود ندارد.

افزایش جانباختگان به ۱۲ نفر

۱۰:۲۵ - محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر آخرین جزییات امدادرسانی به حاثه‌دیدگان قطار از ریل خارج شده در طبس را تشریح کرد و گفت: در این منطقه حضور جرثقیل سنگین برای جابجایی قطار الزامی است که تا این لحظه فعلا اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه سه فروند بالگرد امداد و نجات در محل حضور دارد، گفت: در حال انتقال مصدومان به مراکز درمانی هستیم. متاسفانه ۱۲ نفر هم فوت شدند که امیدواریم با امدادرسانی‌های انجام شده آمار افزایش پیدا نکند.

به گفته محمدی، تا زمان خروج آخرین مصدوم و مجروح امدادگران و بالگردها در محل  حادثه حضور خواهند داشت

افزایش فوت شدگان به ۱۷ نفر

۱۱:۰۷- مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از افزایش شمار جانباختگان به ۱۷ تن خبر داد. او با بیان اینکه امدادرسانی در این حادثه همچنان ادامه دارد، گفت: گروهی از امدادگران در حال تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند.

۱۱:۱۸ - سازمان مدیریت بحران کشور نیز اعلام کرد که محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ساعاتی پس از حادثه رخ داده برای قطار تهران مشهد به همراه وزیر کشور، راهی محل حادثه شده است.

دستور وزیر کشور به استاندار خراسان جنوبی درباره حادثه قطار یزد - مشهد

۱۱:۲۲ - وزیر کشور نیز در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد. احمد وحیدی صبح چهارشنبه در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش‌ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.

وی همچنین از زمان وقوع این حادثه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس، مدیرعامل راه آهن و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت این‌ هم اکنون استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه حضور دارد و دکتر وحیدی نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، در حال سفر به منطقه است.

تمام امکانات یزد برای امدادرسانی بکار گرفته شده/اعزام سه بالگرد از استان

مدیر کل بحران استانداری یزد از بکارگیری تمام امکانات استان برای امدادرسانی به حادثه دیدگان قطار مشهد - یزد در طبس خبر داد.

«محمدعلی ملک‌زاده» در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد: به دنبال خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل در بامداد امروز، ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تشکیل شده و به دستور استاندار تمام امکانات دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان برای امدادرسانی به کار گرفته شده است.

به گفته وی، سه بالگرد و هشت دستگاه خودروی امداد و نجات  به همراه تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شده‌اند و امدادرسانی و تخلیه مسافران و مصدومان حادثه به سرعت در حال انجام است.

ملک زاده، فوت ۱۳ نفر از مسافران را تایید کرد ولی از وابستگان حادثه خواست تا از حضور در منطقه برای امدادرسانی سریع‌تر نیروهای اعزامی، پرهیز کنند.

وی با بیان این که مسافران به صورت ایمن در حال تخلیه هستند، گفت: بیمارستانهای استان در آماده باش کامل هستند.

اعزام تیم‌های امدادی به محل خروج قطار طبس - یزد از ریل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بامداد امروز قطار مسافربری طبس به یزد از ریل خارج شد و تا کنون شش تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شده اند.

محمدرضا رضایی، دقایقی پیش ۱۸ خرداد به رسانه‌های گروهی اعلام کرد:  متاسفانه در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هجدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد. 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه تا کنون شش تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، دو تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.

اعزام ۱۹ آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس به محل حادثه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: آمار دقیق کشته‌های حادثه خروج قطار طبس - یزد از ریل پس از تایید پزشکی قانونی اعلام میشود، اما باید گفت تا این لحظه طبق آخرین اخبار از محل حادثه،  ۱۰ فوتی و ۱۰ مصدوم بدحال گزارش شده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام حادثه خروج قطار طبس - یزد از ریل و با دستور استاندار کلیه تجهیزات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه حدود ۷ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند و ۱۲ دستگاه آمبولانس نیز در مسیر هستند، افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیر حادثه بوده تا کار امدادرسانی تسریع شود.

میرجلیلی ادامه داد: با دستور استاندار سه فروند بالگرد از استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد به محل حادثه اعزام شدند تا امدادرسانی تسریع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برای افرادی که سالم هستند قطاری پیش بینی شده تا با آن به شهر مقصد یعنی یزد اعزام شوند، تصریح کرد: استاندار خراسان جنوبی در مسیر اعزام به محل حادثه هستند.

میرجلیلی یادآور شد: مصدومان در حال انتقال به بیمارستان طبس هستند و تعداد کشته‌ها قابل تغییر بوده و ممکن است افزایش یابد که آخرین اطلاعات طی ساعات آتی در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

جزئیات سانحه ریلی امروز مشهد _ یزد /برخورد قطار با بیل مکانیکی

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات و علت بروز سانحه خروج قطار مسافربری مشهد – یزد اعلام کرد: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده برخورد قطار با بیل مکانیکی در مسیر باعث بروز این سانحه شده است.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش خبری درباره خروج قطار مسافربری طبس – یزد منتشر شد که بر اساس آخرین گزارش‌های اورژانس کشور تاکنون ۵۰ مصدوم و ۱۰ کشته بر جای گذاشته است.

میرحسن موسوی – معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران – در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: شب گذشته ساعت ۱۹:۲۰ قطار مسافری مشهد – یزد حرکت خود را با ۳۴۸ مسافر آغاز می‌کند و صبح امروز در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه این قطار با شماره ۶۸۱ در بلاک عباس‌آباد – ریزو دچار سانحه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده پنج واگن مسافری این قطار با بیل مکانیکی برخورد کرده و از ریل خارج می‌شوند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا بیل مکانیکی داخل خط ریلی وجود داشته است؟ گفت: بیل مکانیکی در کنار خط ریلی بوده و هم اکنون رئیس کمیسیون عالی سوانح به محل اعزام شده تا به دقت این حادثه را بررسی کند و به محض مشخص شدن علت اصلی این حادثه، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، اما آنچه تاکنون مشخص است این است که ۵ واگن از ۱۰ واگن این قطار مسافری از ریل خارج شده‌اند که یکی از آنها بیشترین آسیب را دیده است.

به گفته وی همه مسافران این قطار که در محل حادثه بودند با قطار فوق‌العاده در حال انتقال به طبس هستند که از آنجا با اتوبوس به مقصد خود یعنی یزد حرکت خواهند کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.