کد خبر : 17949 / /
/

امروز آئین نامه ناظر به قانون رتبه بندی معلمان در هیات وزیران مطرح شد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سانحه قطار مسافر بری را که به کشته شدن برخی از هموطنان عزیز ما انجامید تسلیت عرض می کنم. امیدواریم شاهد تکرار چنین حوادث ناگوار و ناراحت کننده ای برای ملت نباشیم. با بررسی عوامل بروز این حادثه هرچه سریع تر باید هم علل این حادثه روشن گردد و  هم از تکرار چنین حوادثی پیشگیری شود.

وی همچنین با تبریک هفته محیط زیست، گفت:  هیات وزیران مصوبات متعددی در این جلسه و جلسه قبلی داشت. بنده به دو مصوبه که  عموم مردم و جامعه سوالات بیشتری در خصوص آن دارند، اشاره می کنم. امروز آئین نامه ناظر به قانون رتبه بندی معلمان در هیات وزیران مطرح شد. پیش از این پیشنهاد اولیه از سوی وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تقدیم دولت شده بود. کمیسیون مربوطه در دولت ۷ جلسه در این زمینه تشکیل داد و در کمیسیون های فرعی نیز این آئین نامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به جایگاه معلمان و شان معلمان در میان آحاد مردم و توجه دولت به حفظ و ارتقاءشان معلمان و جامعه فرهنگیان، موضوع با دقت مورد بررسی قرار گرفت تا آئین نامه منطبق بر قانون تهیه شد تا هرچه بیشتر  شان و جایگاه این عزیزان رعایت شود. به تفصیل در جلسه دولت در خصوص بخش های مختلف آئین نامه این قانون بحث شد. کلیات این  آئین نامه به تصویب هیات وزیران رسید.وی اضافه کرد: تا وزارت آموزش و پرورش بتواند در چارچوب این ائین نامه به سمت اجرای این قانون هرچه سریع تر و کیفی ترحرکت کند.

وی افزود: مصوبه دیگری که امروز در هیات وزیران به تصویب رسید و آثار آن نیز مهم است، بحث اصلاح ساعات کاری اداری به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم تابستان است. هم پیشنهادی را استانداری تهران در این زمینه ارائه کرده بود و هم پیشنهادی را وزارت نیرو در این زمینه ارائه کرده بود. پیش از این هم ما مصوبه ای داشتیم که برخی از اختیارات به استانداران برای مدیریت ساعات کاری در جهت اصلا وضعیت مصرف برق به ویژه در محیط های اداری اعطا شده بود.

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: امروز یک مصوبه عمومی برای کل کشور بنا به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب رسید که ساعات اداری از تاریخ ۲۱ خرداد ماه تا تاریخ سوم شهریور ماه از ساعت ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ در تمام ادارات کشور باشد. طبیعتا بخشی از ساعت کاری که به واسطه این تغییر ساعت کاهش پیدا می کند، از سوی مقامات مربوطه در خلال سایر ساعات هفته باید جبران صورت گیرد تا خللی در ارائه خدمات اداری پیش نیاید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.