کد خبر : 17963 / /
/

پارلمان عراق، شامگاه چهارشنبه، متن پیشنهادی قانونی موسوم به «حمایت فوق‌العاده از امنیت غذایی و توسعه» را تصویب کرد.

پارلمان عراق، متن پیشنهادی قانونی را تصویب کرد که به این کشور اجازه می‌دهد در سایه عدم تعیین کلیات بودجه بدهی‌های بغداد از جمله بدهی‌های خارجی وزارت برق این کشور پرداخت شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پارلمان عراق، شامگاه چهارشنبه، متن پیشنهادی قانونی موسوم به «حمایت فوق‌العاده از امنیت غذایی و توسعه» را تصویب کرد.

در حالی کلیات بودجه کشور عراق در سایه عدم تشکیل دولت جدید تعیین نشده است، تصویب این قانون به عراق این امکان را می‌دهد که بدهی‌های خود به‌ویژه در زمینه برق و امنیت غذایی را پرداخت کند.

پارلمان عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با حضور ۲۷۳ نماینده متن پیشنهادی قانون حمایت فوق‌العاده از امنیت غذایی و توسعه را با هدف «دست‌یابی به امنیت غذایی، کاهش فقر، تحقیق ثبات مالی در شرایط تحولات اضطراری در جهان» تصویب کرده است.

طبق متنی که خبرگزاری رسمی عراق (واع) از نص این قانون منتشر کرده است، عراق این امکان را خواهد یافت تا بدهی‌های گازی ایران را پرداخت نماید.

به گفته خبرگزاری فرانسه، این قانون برای اجرایی شدن بایست به امضای «برهم صالح» رئیس‌ جمهور عراق برسد.

پیشتر، احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق گفته بود که میزان دقیق بدهی برقی این کشور به ایران معادل ۱ میلیارد و ۶۴۲ میلیون دلار است.

موسی پیش از این هشدار داده بود که «قطع شدن گاز ایران، بر روی عراق تأثیر خواهد گذاشت زیرا برق کشور تا حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ مگاوات متکی به گاز ایران است و توقف گاز به معنای توقف یک سوم شبکه برق کشور خواهد بود.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.