کد خبر : 18050 / /
/

آسوشیتدپرس گزارش داد: میانگین قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار، به بیش از ۵ دلار در هر گالن رسید.

 

میانگین قیمت بنزین بدون سرب در ۱۱ ژوئن (امروز شنبه) به ۵.۰۰۴ دلار در هر گالن رسید. این در حالی است که قیمت بنزین در ساعات اولیه امروز زیر ۵ دلار بود.

آسوشیتدپرس امروز شنبه گزارش داد: میانگین قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار، به بیش از ۵ دلار در هر گالن رسید.

افزایش هزینه‌های تولید و توزیع سوخت یکی از دلایل اصلی افزایش تورم در آمریکا و رکورد زدن قیمت بنزین در این کشور اعلام شده است.

انجمن اتومبیل آمریکا نیز در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که میانگین قیمت بنزین بدون سرب در ۱۱ ژوئن (امروز شنبه) به ۵.۰۰۴ دلار در هر گالن رسید. این در حالی است که قیمت بنزین در ساعات اولیه امروز زیر ۵ دلار بود.

افزایش قیمت بنزین در روزهای اخیر برای دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دموکرات‌های کنگره دردسرساز شده است.

دولت آمریکا با وجود اینکه از اهرم‌های مختلف برای پایین آوردن قیمت بنزین استفاده کرده اما تاکنون در این زمینه موفق نبوده است. آزادسازی بی سابقه نفت از محل ذخایر استراتژیک این کشور، معافیت از قوانین تولید بنزین تابستانی و تکیه بر کشورهای عضو اوپک برای افزایش تولید از جمله راهکارهای دولت بایدن در این زمینه بوده است.

اما با این وجود افزایش تقاضا برای نفت، تحریم‌های نفتی روسیه و کاهش ظرفیت پالایشگاه‌ها از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت بنزین در آمریکا بوده است.

به گزارش رویترز، با وجود افزایش قیمت بنزین، سفرهای جاده‌ای در آمریکا همچنان در سطحی بالا باقی مانده و تنها چند درصد نسبت به گذشته کاهش یافته است.

کارشناسان اقتصادی در آمریکا معتقدند که اگر قیمت‌ها برای یک دوره ثابت، بالای ۵ دلار در هر بشکه باقی بماند، تقاضا شروع به کاهش می‌کند و در نهایت ممکن است قیمت بنزین در آمریکا کاهش یابد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.