کد خبر : 18118 / /
/

علی ضیا به تازگی عکس زیر را از خود منتشر کرده است.

علی ضیا متولد 26 شهریور 1364 در کاشان، مجری است. علی ضیا فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی جامدات از دانشگاه آزاد کاشان می باشد. علی ضیا چند اختراع دارد و برگزیده جشنواره خوارزمی می باشد. علی ضیا حالا مجری تلویزیون است. علی ضیا طرفداران زیادی بین قشر جوان دارد

علی ضیا

او در ابتدای ورود خود بـه تلویزیون با نام نابغه اجرا خطاب شد اما کمی بعد از جا افتادن او، بعضی علی ضیا را لوس و آبکی خطاب کردند، او در جواب « در برنامه دورهمی » گفت: مـن لوس مامانم هستم! در ادامه این مطلب از 0 تا 100 با آقای علی ضیا مجری محبوب کشور مان آشنا میشویم، با مجله پارس ناز همراه باشید.

«سید علی ضیا تاکنون ازدواج نکرده است»

سید علی ضیا زاده‌ی 1364 در شهر کاشان اسـت. علی ضیا کارشناسی مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه آزاد واحد کاشان دارد. سید حسین ضیا پدر علی متولد سال 1333 در کاشان و شغل آزاد دارد.

شهره احدیت متولد یال 1340 در کاشان و ویراستار ادبی که کتابی بنام سیامو از ایشان چاپ شده مادر علی ضیا اسـت. پدر و مادر علی ضیا در سال 1358 باهم ازدواج کردند که ثمره ی آن یک دختر بنام شیما و یک پسر بنام علی اسـت.

ورود علی ضیا به صدا و سیما

علی ضیا از طریق نویسندگی وارد رادیو جوان شده و یک آیتم طنز در برنامه کاملا جوانانه کـه خود علی ضیا نوشته بود با لهجه کاشانی خواند. آقای زاهدی که صدای علی ضیا را در برنامه آخرش ـ که در رادیو جوان پخش می ‌شد ـ شنیدند با سید علی ضیا تماس گرفتند و خواستند گزیشن برنامه گزینه جوان را اجرا کند.

علی ضیا

اما پس از پذیرفته شدن در تست گویندگی قرار شد اجرای برنامه شروع خوب رابه عهده بگیرد ولی بدلیل فضای علمی‌ای که علی ضیا داشته و اختراعی که از سید علی ضیا ثبت شده بود اجرای برنامه گزینه جوان بـه علی ضیا پیشنهاد شد و نخستین برنامه‌ ای که بطور زنده از علی ضیا روی آنتن رفت.

علی ضیا تاکنون موفق به دریافت مدارج علمی زیر شده است

علی ضیا برگزیده جشنواره خوارزمی با طرح موتور نیم دوار با قابلیت کارکرد با انواع سوخت بدون کاهش توان. سید‌علی ضیا کسب رتبه اول استانی و رتبه دوم کشوری در جشنواره خوارزمی دارد.

علی ضیا دارای گواهینامه پذیرش علمی اختراع از سوی هئیت علمی ومعاونت آموزشی دانشگاه آزاد کاشان می‌باشد. او همچنین عضو انجمن مخترعین کشور می‌باشد.

علی ضیا

سمت‌ های علی ضیا

مدیر بازرگانی شرکت مهندسی ـ بازرگانی مبین تهران

مدیر بازاریابی شرکت مهندسین مشاور مهرکیان

علی ضیا گوینده شبکه جوان رادیو از سال 1385 الی 1388 بوده اسـت.

مجری شبکه سوم سیما جمهوری اسلامی از سال 1388 تاکنون

مدیر پروژه موسسه خیریه فاطمه‌­الزهرا

دبیر اجرایی همایش دانشجویی کشوری مکانیک

تجربه بازیگری علی ضیا

بازیگر مهمان سریال دفترخانه عدد 13

بازیگری در فیلم چند اپیزودی رابطه

ممنوع‌ التصویری علی ضیا

پس از پایان شهرآورد هشتاد و یکم تهران علی ضیا کـه در جمع هواداران پرسپولیس در کافه‌ ای در تهران حضور داشت، با شعارهایی هم‌صدا شد کـه منجر بـه شکایت پرویز مظلومی و ممنوع التصویری او شد.

بلافاصله بعد از ممنوع التصویری پرویز مظلومی از شکایت خود صرف نطر کرد دلیل این مسئله مختلط بودن آن جلسه و انجام حرکات نامناسب از سوی ضیا اعلام شده اسـت.

علی ضیا می گوید

اعتقاد دارم مـا دو جور مخاطب داریم. یک مخاطب کـه هرروز برنامه های شبکه یک را دنبال میکند و یک مخاطب کـه ممکن اسـت شبکه یک یا اصلا تلویزیون را دراین ساعت تماشا نکند. در «نیمروز» اگر یادتان باشد سعی کردیم غیر از مادر ها کـه طبق معمول مخاطبان ساعت 11 ظهر تلویزیون هستند، مخاطبان دیگری را هم جذب کنیم.

یعنی سعی کردیم برنامه ای بسازیم کـه علاوه بر مادر ها، جوان ها هم دوستش داشته باشند. هم اکنون هم همینطور اسـت. برای همین اسـت کـه برنامه سیاسی هم داریم و مسئولان را هم بـه برنامه دعوت میکنیم. بخاطر این‌کـه می‌خواهیم مخاطبان خاص شبکه یک آنرا ببینند و انتظارشان برآورده شود. ولی در عین حال سعی می‌کنیم سوالاتی از مسئولان بپرسیم کـه مقداری جوانانه تر باشد تا جوان ها هم ترغیب شوند برنامه را ببینند.

علی ضیا من بامزه نیستم؟

بعضی روزها حس میکنم واقعا لوس بودم. یک جاهایی شوخی ها زیادند یا بی مزه و باید کاملا ویرایش شوند. در جلسات هفتگی ای کـه می‌گذاریم خیلی از رفقا در اتاق فکر صحبت میکنند. مثلاً میگویند چرا اینجا شوخی کردی یا چرا مطالعه نکرده رفتی سر برنامه؟ بـه هرحال هرروز کـه نمی‌شود خوب بود. روی مـا هم فشار زیاد اسـت. بـه هرحال مـن هم آدمم.

یک شب هایی حالم خوب اسـت و یک شب هایی کسی نمی‌تواند از کنارم رد شود! خب این‌ها توی اجرای صبحم اثر می گذارند. در «ویتامین 3» مـن خیلی جوان بودم یا متوجه فشارها نمیشدم یا مثلاً می‌گفتند این خیلی بچه اسـت، کاری بـه کارش نداشته باشیم!

همین حالا سنم رفته بالا، دیگر نمیگویند این بچه اسـت. فشارها خیلی رویم زیاداست. خیلی وقت ها حالم بد میشود و هنوز یاد نگرفته ام با آن مقابله کنم. برای همین ممکن اسـت شوخی ای بکنم کـه لوس باشد یا جایش نباشد یا اصلا بـه درد نخورد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.