کد خبر : 18128 / /
/

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت براساس قانون بودجه دولت باید قیمت‌ها را بر اساس سهمی که تعیین می‌کند قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد و مابه‌التفاوت آن را هم بر اساس کالابرگ پرداخت کند و این مصوبه مجلس است.

واریز یارانه نقدی فعلا ادامه دارد. یارانه نقدی و معیشتی یکجا واریز می شود. یارانه نقدی در دولت جدید رئیسی با یارانه معیشتی یکی شد و مبلغ آن افزایش یافت. یارانه نقدی 45 هزار تومانی با یارانه معیشتی یک کاسه پرداخت خواهد شد. برای اطلاع از اخبار جدید یارانه نقدی با خبر روز همراه باشید.

تکلیف یارانه نقدی مشخص شد

براساس قانون بودجه دولت باید قیمت‌ها را بر اساس سهمی که تعیین می‌کند قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد و مابه‌التفاوت آن را هم بر اساس کالابرگ پرداخت کند و این مصوبه مجلس است.

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه ایران نوشت:

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت براساس قانون بودجه دولت باید قیمت‌ها را بر اساس سهمی که تعیین می‌کند قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد و مابه‌التفاوت آن را هم بر اساس کالابرگ پرداخت کند و این مصوبه مجلس است.

نماینده مردم قم در ادامه اظهار کرد: زیرساخت‌های بانک مرکزی برای ارائه خدمات کارت الکترونیکی به عنوان کالا برگ فراهم نیست و فعلاً پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند، احتمالاً بعد از شهریور ماه تکلیف این موضوع روشن می‌شود. همچنین در ادامه جلسه دیروز نمایندگان با درخواست بررسی لایحه اصلاح تبصره‌های ۱ و ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به صورت «دو فوریتی» مخالفت کردند.

یارانه نقدی| برداشت مرحله دوم یارانه خرداد ۱۴۰۱

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از قابلیت برداشت مبالغ یارانه مرحله ۱۳۶ مربوط به خرداد ماه ۱۴۰۱ که در ماه گذشته و همزمان با مرحله ۱۳۵ به حساب یارانه بگیران واریز شده بود، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مبالغ واریزی یارانه نقدی مرحله یکصد و سی و ششمین کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، از ساعت ۲۴ روز امروز _شنبه، بیست‌ویکم خرداد ۱۴۰۱_ قابل برداشت است.

مرحله ۱۳۶ نیز مانند اردیبهشت ماه و براساس دهک بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای سرپرستان خانوارهای دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر، ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

همچنین برحسب اطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کمک معیشت نقدی و کرونا از سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر شده است.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و همزمان با مرحله ۱۳۵، مبالغ مرحله ۱۳۶ مربوط به خرداد ۱۴۰۱ را به حساب سرپرستان خانوارهای که مشمول یارانه بودند، واریز و امکان برداشت مبالغ واریزی را منوط به رسیدن زمان مقرر و در اطلاعیه‌ای بعدی اعلام کرده بود.

سرپرستانی که نسبت به دهک بندی و قطع یارانه خود در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ درخواست بازبینی داده‌اند همچنان جهت پیگیری و نتیجه به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

بررسی یارانه ثبت نام کنندگان و متقاضیان جدید یارانه تا اتمام فرایند ثبت نام و انجام دهک‌بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه دارد و متقاضیان جدیدی که هنوز موفق به ثبت نام نشده‌اند می‌توانند به آدرس الکترونیکی my.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام کنند.

براساس دستور رئیس جمهور متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم و یا از ثبت نام یارانه جامانده اند بعد از طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولین یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهرمند خواهند شد.

نصب آزمایشی کارتخوان هوشمندسازی یارانه نان

فرماندار شهرستان مشهد گفت: در حال حاضر دستگاه‌های کارتخوان هوشمندسازی یارانه نان برای شهرستان مشهد تهیه شده و نصب این دستگاه‌ها در شهرهای کوچک استان به صورت آزمایشی آغاز شده است.

محسن داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتشار اخباری مبنی بر شلوغی صف‌های برخی از نانوایی‌های مشهد و اقدامات صورت گرفته برای مدیریت این موضوع اظهار کرد: صف‌های نانوایی شلوغ نشده است. نانوایی‌ها ادعا دارند که در پایان این ماه آرد کم آورده‌اند. ما نیز برای جلوگیری از شلوغی صف‌های نانوایی به بازار آرد تزریق کردیم تا کمبود نانوایی‌ها علی‌الحساب جبران شود.  

وی درباره سهمیه آرد نانویی‌ها در مشهد افزود: میزان سهمیه آرد از گذشته مشخص بوده و نانوایی‌ها ماهانه سهمیه مشخصی دریافت می‌کنند و تاکنون با این سهمیه مشکل خاصی در مشهد به‌ وجود نیامده است. در حال حاضر نیز هیچ اتفاقی نیفتاده و نانوایی‌ها باید سهمیه آرد خود را مدیریت نمایند تا بتوانند روزانه نان پخت کنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ۲ نوع آرد یارانه‌ای تعریف شده، عنوان کرد: سهیمه ماهانه نانوایی‌های نوع یک به سه قسمت تبدیل و هر ۱۰ روز یک بار به آن‌ها آرد داده می‌شود. معمولا در این نوع نانوایی‌ها مشکلی نداریم اما نانوایی‌های نوع ۲ که سهمیه ماهانه خود را یکجا دریافت می‌کنند، عموما مساله کسری آرد را بیان می‌کنند و به همین دلیل ممکن است بعضی از نانوایی‌ها شلوغ شده باشد. باید توجه داشت ضعف در مدیریت آرد توسط نانوایی‌ها صورت می‌گیرد.

داوری اضافه کرد: در مجموع سهیمه آرد هیچیک از نانوایی‌ها کاهش پیدا نکرده و هیچگونه کمبود آردی نیز وجود ندارد. بازرسی‌های طرح برکت ۲ استمرار داشته و به هر کسی که بر اساس پخت خود آرد بیشتری مصرف کند نیز سهمیه بیشتری می‌دهیم.  

وی درباره تاثیر ورود زائران به مشهد در دهه کرامت بر ذخیره آرد نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: ورود زائران تاثیر چندانی بر این موضوع نداشته زیرا همزمان با ورود زائران بسیاری از مردم در استان نیز جابه‌جا شدند.  

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.