کد خبر : 18232 / /
/

این عکس با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد و دنیا را شوکه کرد.

از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، "عکس‌های تکان‌دهنده" به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به بررسی تصویر دختر چهار ساله اهل سوریه رفته که یک خبرنگار با دوربین به او نزدیک می‌شود تا عکسی از او بگیرد و این دختر با تصور اینکه سلاحی به سمت او نشانه رفته است دستان خود را به نشانه تسلیم بالا می‌برد.

این عکس با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد و دنیا را شوکه کرد. عکس مربوط به یک دختر آواره سوری در اردوگاه "اطمه" است که پس از کشته شدن پدر به همراه مادر و سه برادرش در این اردوگاه زندگی می کند.

عکاس این تصویر تأکید کرد که این دختربچه به حدی از دوربین ترسیده بود که دستان خود را بالا گرفت، دختر اهل سوریه نه به اسلحه بلکه نسبت به دوربین این واکنش را نشان داد زیرا او فقط در این جنگ اسلحه دیده بود.

 "عکس‎های تکان‎دهنده" کاری از واحد برنامه‌های شبکه اسپانیایی پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.