کد خبر : 18312 / /
/

به گزارش سرویس بین الملل آریا به نقل از رگورنام سینگ، مسئول معبد به رویترز گفت، طالبان به ما اجازه ورود به داخل را نمی دهند، ما نمی دانیم چه کنیم.حدود 30 نفر در داخل معبد بودند. ما نمی دانیم چند نفر از آنها زنده یا چند مرده هستند.

مقامات اعلام کردند که در حمله صبح روز شنبه به معبد سیک ها در کابل پایتخت افغانستان حداقل دو نفر زخمی شدند.

به  گزارش سرویس بین الملل آریا به نقل از رگورنام سینگ، مسئول معبد به رویترز گفت، طالبان به ما اجازه ورود به داخل را نمی دهند، ما نمی دانیم چه کنیم.حدود 30 نفر در داخل معبد بودند. ما نمی دانیم چند نفر از آنها زنده یا چند مرده هستند.

یک سخنگوی داخله طالبان گفت که دو نفر پس از آن زخمی شدند که مهاجمان تلاش کردند یک موتر مملو از مواد منفجره را به محوطه برانند. وی گفت که این خودرو قبل از رسیدن به هدف خود منفجر شد و مقامات طالبان در حال ایمن سازی محل هستند.

هنوز مشخص نیست چه کسی پشت این انفجار بوده است.

تلویزیون محلی طلوع، فیلمی را پخش کرد که دود خاکستری سنگینی را نشان می داد که از منطقه بلند می شود.

حاکمان طالبان افغانستان می گویند که از زمان به دست گرفتن قدرت در ماه اوت امنیت کشور را تامین کرده اند، اما مقامات بین المللی و تحلیلگران می گویند خطر تجدید حیات ستیزه جویان همچنان وجود دارد. در ماه های اخیر حملات متعددی صورت گرفته است که داعش مسئولیت برخی از آنها را بر عهده گرفته است.

سیک ها یک اقلیت مذهبی کوچک در افغانستان عمدتا مسلمان هستند که قبل از سقوط این کشور به دست طالبان، حدود 300 عضو خانواده را تشکیل می دادند. به گفته اعضای جامعه و گزارش‌های رسانه‌ها، بسیاری پس از این تصرف کشور را ترک کرده بودند.

جامعه سیک، مانند دیگر اقلیت های مذهبی، هدف مستمر خشونت در افغانستان بوده است. حمله ای که داعش مسئولیت آن را به معبد دیگری در کابل در سال 2020 بر عهده گرفت، 25 کشته بر جای گذاشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.