کد خبر : 18405 / /
/

تصویری متفاوت از مرجانه گلچین با حال روحی بد مشاهده می کنید.

مرجانه گلچین در دوم اسفند ماه سال 1347در تهران متولد شد. پدر مرجانه گلچین آذری و مادرش شمالی است. مرجانه گلچین فرزند آخر خانواده بوده و شش خواهر و برادر دارد. مرجانه گلچین در کودکی پدرش را از دست داده است. مرجانه گلچین خواهرمنیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی مرحومه نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.

مرجانه گلچین

نام : مرجانه دلدار گلچین

تاریخ تولد: ۱۳۴۷

محل تولد: تهران

تحصیلات: فارغ التحصیل بازیگری

همسر: کریم آتشی (کارگردان)

زندگی شخصی مرجانه گلچین

مرجانه گلچین در دوم اسفند ماه سال ۱۳۴۷در تهران متولد شد. پدرش آذری و مادرش شمالی است. او فرزند آخر خانواده بوده و شش خواهر و برادر دارد. او در کودکی پدرش را از دست داده است. مرجانه گلچین خواهر منیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی مرحومه نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.

مرجانه گلچین همچنین  همسر کریم آتشی تهیه کننده و کارگردان سینما میباشد. در نیمه دوم دهه شصت، بازیگر معروف و مشهور سریالهای تلویزیون بود و اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد توانست چهره قابل قبولی در میان عامه تماشاگران از خود به نمایش بگذارد.

مرجانه گلچین

در سنین نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و پس از چهار سال در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ التحصیل شد و پس از آن به تشویق خواهرش منیژه که خود در آن زمان بازیگر بود بر روی صحنه ی تئاتر رفت.

مرجانه گلچین با سریال آینه به تلویزیون پا گذاشت. او زمان بازی در این سریال 19 ساله بود و بعد از این سریال به تئاتر و سینما نیز راه پیدا کرد.

گلچین از سال 68 و بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی ازدواج پر ماجرا، تا سال 85 از تلویزیون دور بود. بالاخره بعد از 13 سال با مجموعه تلویزیونی زیرزمین به تلویزیون بازگشت. 

بازی گلچین در ابتدا در ژانر جدی و موقعیت های اجتماعی بوده است اما از سریال زیرزمین بود که مرجانه رنگ جدیدی به بازی خود داد و کمدی را هم تجربه کرد و بعد از آن بازی های متفاوت و درخشان را از او شاهد بودیم.

شاید بازی او در فیلم های شب بیست و نهم و چشم هایم برای تو در ذهن مخاطب عام مانده باشد.

او در دهه 70 بیشتر به سینما پرداخت اما در عرصه سینما هم چندان پر رنگ ظاهر نشد.بالاخره بعد از مدت ها رضا عطاران با سریال بزنگاه این بازیگر را به دوران اوج خود بازگرداند.

مرجانه گلچین

او در سالهای 74 و 75 و بخصوص با بازی در فیلم های کریم آتشی ضعیفترین و یا شاید بدترین نمره را در کارنامه خود ثبت کرد.

تحصیلات مرجانه گلچین در خارج از کشور

وقتی که تحصیلش در ایران با مشکل روبه رو می شود، تصمیم می گیرد که از کشور برود و این کار را هم می کند اما علاقه اش به زادگاهش و دلتنگی اش برای مادرش، او را به ایران بر می گرداند. مرجانه گلچین در این مورد می گوید:

«درسم را در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره ادامه دادم. البته برخلاف میلم؛ چون دلم می خواست که بازیگری بخوانم اما متاسفانه به حد نصاب نرسید. بعد از این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ایران بروم چون برادرهایم آنجا زندگی می کنند. همین کار را هم کردم؛ اما راستش دلم برای ایران و کار و دوستانم تنگ شد. شهر زادگاه من رشت است و ماهی یک بار هم که شده باید برای دیدن مادرم به آنجا بروم. من خیلی این شهر را دوست دارم.»

مرجانه گلچین

آثارمرجانه گلچین:

سینما

   خنده در باران (۱۳۸۹)

    متهم (۱۳۷۵)

    دام (۱۳۷۴)

    سلام به انتظار (۱۳۷۴)

    بی قرار (۱۳۷۳)

    عروسی خون (۱۳۷۳)

    مجازات (۱۳۷۳)

    ضربه طوفان (۱۳۷۲)

    چشم هایم برای تو (۱۳۷۱)

    چهارشنبه عزیز (۱۳۷۱)

    دو نیمه سیب (۱۳۷۰)

    دیدار در استانبول (۱۳۷۰)

    دو سرنوشت (۱۳۶۸)

    رانده شده (۱۳۶۸)

    شب بیست و نهم (۱۳۶۸) 

    پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶)

    گل مریم (۱۳۶۶)

    قصه زندگی (۱۳۶۵)

 مجموعه تلویزیونی

۱۳۹۱ تله فیلم یک دماغ ناقابل

۱۳۹۱ دزد و پلیس بازیگر 

۱۳۹۰ تله فیلم همچون مروارید در صدف

۱۳۹۰ نقطه سر خط 

۱۳۹۰ راه در رو 

۱۳۸۹-۱۳۹۰ سه دونگ، سه دونگ 

۱۳۸۹ دارا و ندار 

۱۳۸۹ خوش نشین ها 

۱۳۸۸ شمس العماره 

۱۳۸۷ بزنگاه 

۱۳۸۷ تله فیلم «پل» 

۱۳۸۵ زیرزمین 

۱۳۸۴ کلانتر ۲ 

۱۳۷۸ سقوط 

۱۳۷۴ تازیانه بر باد 

۱۳۶۷-۱۳۷۲ آینه عبرت 

۱۳۷۱ گزارش، نقطه صفر 

۱۳۶۸ ازدواج پرماجرا 

۱۳۶۸ چراغ خانه 

۱۳۶۸ سلامتی چه خوبه! 

۱۳۶۶ درخت دوستی 

۱۳۶۴ آئینه 

۱۳۶۴ تله تئاتر حنایی و روباه مکار

 شبکه خانگی

۱۳۹۲ شاهگوش 

۱۳۸۹ با من شوخی نکن 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.