کد خبر : 18674 / /
/

ساینا یکی از محصولات نسبتا موفق شرکت خودروسازی سایپا است و با امکاناتی قابل‌قبول به فروش می‌رسد.

 

ساینا یکی از محصولات نسبتا موفق شرکت خودروسازی سایپا است و با امکاناتی قابل‌قبول به فروش می‌رسد. هرچند، این خودرو شباهت‌های زیادی با پراید دارد و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربران، تصمیم به خرید ساینا بگیرند. اما آیا با مزایای ساینا و امکاناتی که این خودرو ارائه می‌دهد، آشنا هستید؟ در صورتی که قصد خرید ساینا را دارید، بهتر است ابتدا با امکانات و ویژگی‌های این محصول به‌صورت کامل آشنا شوید.

ظاهر ساینا چقدر تغیر کرده است؟

مهم‌ترین دلیلی که سایپا برای تولید و عرضه ساینا به بازار داشت، انتقادهای کارشناسان در مورد شکل ظاهری تیبا و امکانات تقریبا مشابه با آن با پراید بود؛ موضوعی که مهندسان سایپا را برای آن داشت تا تمام نبوغ خود را در طراحی این خودرو به کار گرفته و ظاهری متفاوت را برای ساینا خلق کنند. باید بگوییم نتیجه این تلاش، به‌نظر مثبت می‌رسد و این محصول، ظاهری جوان‌پسندتر دارد.

سایپا ظاهر بخش جلویی را با استفاده از چراغ‌‌های کشیده و قرار دادن دو پروژکتور در این قسمت در کنار طراحی دوباره سپر و جلوپنجره، کاملا تغییر داده است. اگرچه این طراحی انتقادهای زیادی را به همراه داشته، اما باعث شده تا ساینا، ظاهری عضلانی و اسپرت پیدا کند. تغییرات در بخش پشتی نیز ادامه دارد و علی‌رغم وجود برخی ناهماهنگی‌ها در قسمت‌های مختلف، طراحی متفاوت سپر عقب و صندوق پشتی، ما را امیدوار می‌کنند.

هرچند، متاسفانه این تغییرات در بخش کناری به حداقل می‌رسد و مهندسان سایپا به عوض کردن زه اتومبیل و همچنین آینه‌ها بسنده کرده‌اند. البته این امکان برای خریداران هست که نسخه EX را با رینگ‌های آلومینیومی سفارشی خریداری کنند.

با عبور از شکل ظاهری، به کابین داخلی ساینا می‌رسیم؛ بخشی که می‌تواند کاربران را برای خرید ساینا به جای محصولی مانند تیبا، بیش از پیش ترغیب کند. طراحی کلی کنسول خودرو تغییرات کمی داشته، اما ظاهر متفاوت‌تر داشبورد و فرمان، ظاهری جذاب را به ساینا می‌بخشد. به علاوه، در صورتی که مدل دنده اتوماتیک را خریداری کنید، احتمالا نمایشگر روی کنسول مرکزی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

به صورت کلی، ساینا در این بخش نمره قبولی می‌گیرد، اما برای کسانی که قصد خرید ساینا را دارند، باید یادآوری کنیم که قطعات مورد استفاده در این محصول، هم‌چنان کیفیت بالایی ندارند.

 

ساینا

امکانات و ایمنی ساینا

یکی از اصلی‌ترین مزایای ساینا در مقایسه با تیبا، افزایش آپشن‌هاست. تمام امکانات معمول مانند گرم‌کن شیشه عقب، چراغ‌های مه‌شکن، تنظیم برقی آینه یا شیشه‌های بالابر برقی در بخش جلو و عقب در ساینا به چشم می‌خورد و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر، رینگ آلومینیومی 14 اینچی را نیز برای آن سفارش دهند؛ این رینگ‌ها ظاهری بسیار جذاب را به خودرو می‌بخشند و کار خرید و فروش ساینا را هم ساده‌تر می‌کنند. قیمت ساینا اتوماتیک البته کمی بالاتر است، ولی به مراتب امکانات بیشتری را در آن می‌توان پیدا کرد. شما می‌توانید برای دیدن قیمت ساینا به (https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/saipa/saina/) مراجعه کنید.

در مورد سیستم ایمنی، چندان نمی‌توان صحبت کرد چرا که هیچ قابلیت جدیدی به خودرو اضافه نشده است. خریداران همچنان از سیستم‌های ترمز ABS و EBD برخوردار خواهند شد و ایموبلایزر، خیال آنها را از بابت به سرقت نرفتن خودرو آسوده می‌کند. با این حال، ما چندان در مورد ایمنی این محصول برای خانواده‌های ایرانی مطمئن نیستیم. 

مشخصه های فنی و سیستم موتور

همانند محصولات هم‌رده‌ای مثل کوییک و تیبا، ساینا نیز از پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر با توان 87 اسب بخار گرفته و نیروی تولیدشده توسط موتور را از طریق گیربکس پنج‌سرعته به چرخ‌ها می‌رساند. این موتور همچنین قادر است خودروی 1050 کیلوگرمی سایپا را به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ثانیه برساند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ساینا نیز 13 ثانیه اعلام شده که کمی بالاست و می‌تواند روی فروش ساینا اثرگذار باشد.

هرچند، خوشبختانه مصرف سوخت ساینا بالا نیست و با مصرف 7 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر، می‌توان آن را خودرویی کم‌مصرف و مناسب سفرهای درون شهر معرفی کرد. این خودرو همچنین استاندارد آلایندگی یورو 4 را دارد و در مقایسه با محصولات گران‌تر، آلودگی تقریبا بیشتری را تولید می‌کند.

ساینا

قصد خرید ساینا را دارید؟

در این مقاله تلاش کردیم مزایای خرید ساینا و پیشرفت‌هایی که این خودرو به نسبت تیبا داشته است را بیان کنیم. مهندسان سایپا در طراحی این خودرو تمام تلاش خود را داشته‌اند تا محصولی با ظاهری متفاوت و امکانات جذاب را به بازار عرضه کنند. اگرچه ساینا نسبت به محصولات هم‌رده پیشرفت کرده، اما ضعف در سیستم موتور و نبود آپشن‌های بیشتر را یکی از معایب اصلی آن می‌توان معرفی کرد.

با این حال، خرید ساینا به واسطه ظاهر جذاب، آن هم در شرایطی که قیمت قطعات مصرفی آن به نسبت پایین است، احتمالا اقدامی هوشمندانه خواهد بود. قیمت آن نیز در حالتی که تمام محصولات با هزینه‌های سرسام‌آور به فروش می‌رسند، منطقی به نظر می‌رسد.

این مقاله با الهام از مقاله (از مزایا تا خرید ساینا) نوشته شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.