کد خبر : 18677 / /
/

مقامات دولتی در چند روز گذشته مدام تاکید کرده‌اند که زیرساخت‌های پرداخت کالا برگ هنوز فراهم نیست و یارانه تیرماه همچنان نقدی پرداخت می‌شود.

یارانه نقدی در دولت جدید رئیسی با یارانه معیشتی یکی شد و مبلغ آن افزایش یافت. واریز یارانه نقدی فعلا ادامه دارد. یارانه نقدی و معیشتی یکجا واریز می شود.  یارانه نقدی 45 هزار تومانی با یارانه معیشتی یک کاسه پرداخت خواهد شد. برای اطلاع از اخبار جدید یارانه نقدی با خبر روز همراه باشید.

یارانه‌بگیران بیستم این ماه هم می‌توانند منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. البته ۹ دهکی که از اردیبهشت ماه به بعد مشمول کمک معیشتی دولت شده‌اند. اما یارانه معترضان چه می‌شود؟

مقامات دولتی در چند روز گذشته مدام تاکید کرده‌اند که زیرساخت‌های پرداخت کالا برگ هنوز فراهم نیست و یارانه تیرماه همچنان نقدی پرداخت می‌شود.

رئیس جمهور هم در برنامه زنده تلویزیونی شنبه به همین مساله اشاره کرد و واریز یارانه نقدی را تایید کرد. بر این اساس ۹ دهک درآمدی که اردیبهشت و خرداد کمک معیشتی جدید را دریافت کرده‌اند، ۲۰ تیر ماه می‌توانند منتظر واریز مرحله سوم یارانه خود باشند.

هنوز مشخص نیست که پرداخت این یارانه تا چه زمان ادامه دارد اما نکته مشخص این است که فعلا از پرداخت کالابرگ خبری انیست و مشمولان می‌توانند ظرف چند ماه آینده هم منتظر دریافت نقدی باشند.

اما سوال دیگری که وجود دارد این است که یارانه معترضان چه زمان قابل برداشت می‌شود؟

 

زمان برداشت یارانه نقدی معترضان

اواسط خرداد ماه یارانه این گروه به حساب آنها واریز شد اما هنوز قابل برداشت نیست. هنوز هیچ کدام از مقامات سازمان هدفمندی یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان دقیق قابل برداشت شدن یارانه جدید را اعلام نکرده‌اند. برخی می‌گویند بررسی اعتراضات ثبت شده در وزارت کار همچنان ادامه دارد و این روند با توجه به استعفای وزیر کار طولانی شده است.

اما رئیس جمهور دو شب قبل در برنامه زنده تلویزیونی تاکید کرد که یارانه این گروه از جاماندگان باید قبل از واریز یارانه خرداد ماه تعیین تکلیف شود. او گفت جالب نیست که مرحله سوم یارانه هم واریز شود اما این گروه هنوز منتظر باشند و بگوییم اطلاعات آنها در حال بررسی است.

یارانه تیرماه قرار است بیستم واریز شود و اگر قرار باشد یارانه جاماندگان قبل این تاریخ تعیین تکلیف شود، باید منتظر بود که نتایح بررسی‌ها ظرف هفته آینده اعلام و یارانه این گروه هم قابل برداشت شود.

کسانی که برای دریافت یارانه، ثبت‌نام یا اعتراض خود را ثبت و یا هنوز اقدامی انجام نداده‌اند، توجه داشته باشند سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز پیامکی در این خصوص ارسال نکرده است.

 ارسال پیامک با شماره‌های ناآشنا و البته مربوط به اشخاص، در مدت گذشته از شروع ثبت‌نام و اعتراض برای یارانه، ادامه دارد و همان‌طور که پلیس اعلام کرده، اقدام به کلاهبرداری است.

به هر حال پیش از این جریان هم شاهد بودیم که برخی با سوءاستفاده از حساسیت موضوع یارانه‌ها و بی‌اطلاعی مخاطبان، دست به ارسال پیامک برای مردم زده و آنها را به سمت ورود به لینک سایتی، سوق داده و سوءاستفاده مالی می‌کردند.

محتوای پیام جعلی ارسال شده به این صورت است: «با توجه به اینکه خانوار شما مشمول دریافت یـارانه معیشتی نشده است، جهت ثبت نام به این سـامانه مراجعه کنید؛ https://refahliiee.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.