کد خبر : 18686 / /
/

عکس علیرضا خمسه با دختر جوانش به تازگی انتشار یافته است.

علیرضا خمسه بازیگر کرد معروف کشور است. علیرضا خمسه یک ازدواج اول ناموفقی داشته و بعد جدا شده است. علیرضا خمسه بعدها با زنی بسیار کم سن تر از خود ازدواج می کند. علیرضا خمسه از همسر دوم خود صاحب د دختر است. علیرضا خمسه فارغ التحصیل رشته روان شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است.

علیرضا خمسه

 نام اصلی : علیرضا خمسه نیا

متولد : 9 بهمن ماه 1331 تهران

زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون

پیشه : بازیگر

مدرک تحصیلی : کارشناسی روانشناسی و کارشناسی ارشد تئاتر

سالهای فعالیت : 1356 تاکنون

قد : 170 سانتیمتر

همسرها : مروارید پورشفیقی (همسر دوم)

فرزندان : 3 (احمدرضا از همسر اول ، درسا و گلسا از همسر دوم)

علیرضا خمسه و آشنایی با زندگی شخصیش

علیرضا خمسه نیا متولد 9 بهمن 1331 در تهران هنرپیشه ، فیلم نامه نویس ، کارگردان و مجری تلویزیونی ایرانی است.  وی فارغ التحصیل رشته روان شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. خمسه در سال 1357 به فرانسه رفت و یک سال و نیم در مدرسه ون سن ، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس ، دوره های مربوط به پانتومیم ، حرکات بدنی و بازیگری را فراگرفت.

علیرضا خمسه

علیرضا خمسه و خانواده و شغل والدین

نام اصلی اش علیرضا خمسه نیا است ، در محله پامنار تهران به دنیا آمده و در یک خانواده شلوغ زندگی کرده ، 4 خواهر و 4 برادر دارد و سه تای دیگر هم فوت کردند ، مادرش خانه دار بود و پدرش معمار بوده و در شرکت راهسازی کار می کرده و مدام به ماموریت می رفته و خانواده هم همراه او از این شهر به آن شهر می رفته اند.

علاقه  علیرضا خمسه به بازیگری در کودکی

اولین فیلم جدی که دیدم «اسپارتاکوس» بود که به همراه مادرم در یکی از سینماهای لاله زار دیدم. من که حدودا هشت ساله بودم همان جا آرزو کردم کاش من پسر اسپارتاکوس بودم. زیرا او قهرمان بود و در صحنه پایانی ، همسرش بچه ای را در آغوش داشت که نشان می داد مبارزه ادامه پیدا خواهد کرد. آن جا من آرزو کردم کاش به جای اوس احمد معمار (پدرم) ، اسپارتاکوس پدرم بود.

جابجایی برادرش هنگام تولد!

علیرضا خمسه می گوید بعد از 34 سال متوجه شدیم یک برادر ناتنی داریم!

ماجرا از آنجایی شروع می شود که یکی از برادرانم که از نظر روحی و ظاهری با ما متفاوت بود ، روزی در یک صحنه فیلمبرداری با پسری ملاقات می کند که به ما شباهت دارد.

ماجرا وقتی داغ می شود که می فهمند روز تولدشان نیز یکی بوده است.

در نهایت بعد از دیدار با مادرم و تحقیقات پزشکی متوجه شدند از طرف بیمارستان بچه ها جا به جا تحویل خانواده شده اند به این صورت ما 34 سال با یک برادر ناتنی زندگی کردیم.

دوره پانتومیم فرانسه

در سال 1357 وقتی 26 ساله بود به فرانسه رفت و 1/5 سال در پاریس دوره های مربوط به پانتومیم ، حرکات بدنی و بازیگری را فرا گرفت و در سال 59 بعد انقلاب به ایران بازگشت.

شروع بازیگری در سینما

وقتی به ایران برگشتم مهدی هاشمی مرا به بهرام بیضایی برای فیلم «مرگ یزدگرد» معرفی کرد و در سال 60 در این فیلم بازی کردم که به اولین حضور سینمایی من تبدیل شد.

بازی در تلویزیون

همزمان در همان سال 60، کار تلویزیونی ام هم آغاز شد که بیشتر اجرای کارهای آموزشی و پانتومیم بود. اما دیده شدنم در تلویزیون به برنامه «هوشیار و بیدار» برمی گردد.

شهرت و جوایز

با فیلم آپارتمان شماره 13 در سال 1370 از جشنواره فیلم پیونگ یانگ کره جایزه بهترین بازیگر را گرفت.بازی در فیلم من زمین را دوست دارم سال 1372 در نقش یک مرد فضایی از جمله بیاد ماندنی ترین فعالیت او در سینما می باشد.

علیرضا خمسه

ازدواج اول و طلاق

علیرضا خمسه در سال 1362 وقتی 31 ساله و تازه فعالیت بازیگری اش را شروع کرده بود ازدواج کرد که ثمره آن یک فرزند پسر بنام احمدرضا بود.

این زندگی مدتی بعد به طلاق ختم شد.

ازدواج دوم و فرزندان

خمسه در سال 1372 در 41 سالگی برای دومین بار با مروارید پور شفیقی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام های درسا و گلسا می باشد.

علیرضا خمسه

نحوه آشنایی با همسر

مروارید پورشفیقی می گوید ما همسایه بودیم ، پدرم با او دوست بود چون پدرم خلبان است خمسه هم به عنوان یک فرد شناخته شده خیلی وقت ها با پدرم برخورد داشت.

وقتی خمسه از من خواستگاری کرد ، پدرم کاملا مخالف بود اما در حال حاضر یکی از دوست های خوب خمسه است و ارتباط خوبی با هم دارند.

شغل همسر دومش

مروارید پور شفیقی از گریمور های سینما و تلویزیون بوده که بخاطر تربیت بچه ها قید کار را زد.

فرزندان علیرضا خمسه

پسرم احمدرضا الان ایران زندگی نمی کند ، با مادرش از ایران مهاجرت کرده و ساکن اسپانیاست ، دختر بزرگم درسا فارغ التحصیل کامپیوتر و دختر کوچکم گلسا دانش آموز می باشد.

بابا پنجعلی در پایتخت

نقش بابا پنجعلی در سریال پایتخت از طرف مردم بسیار استقبال شده و من هم به دلیل این استقبال و همچنین تفاوت سنی و رفتاری آن با خودم ، خیلی دوستش دارم.

بهترین هدیه تولد

همیشه بهترین ، عاطفی ترین ، اثرگذارترین و به یادماندنی ترین هدیه تولدم را از همسرم گرفتم. حالا که دخترهایم بزرگ شده اند و از من می پرسند بابا برای روز تولد چه هدیه ای می خواهی ، می گویم هر هدیه ای که دهید ، برایم خیلی ارزشمند است.

بدترین نقش

نقشی که در چهارشنبه عزیز برای حمید تمجیدی بازی کردم را دوست ندارم. کاش این فیلم را بازی نمی کردم ، اما وقتی یادم می آید در همین فیلم با استاد محمدعلی کشاورز همبازی بودم ، می گویم نه ، آن را هم باید کار می کردم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.