کد خبر : 18725 / /
/

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۶ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۴ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید ۱۱۱ به  ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمت پراید در بازار با نوسان روبه رو است. قیمت پراید و خودروهای داخلی تحت تأثی بازار ارز است. برای اطلاع از آخرین قیمت پراید به خبر روز همراه باشید.

قیمت پراید و جدیدترین قیمت خودرو امروز 8 تیر

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۶ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۴ میلیون تومان رسید.

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از آن است که خودروهای تیبا در ۲۴ ساعت گذشته افزایش قیمت‌ها را تجربه کردند به طوری که تیبا ۲ مدل۱۴۰۰ از ۱۹۷ میلیون تومان به ۱۹۸ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۲۰۵ میلیون تومان به ۲۰۶ میلیون تومان رسیده است.

در حالی که خودروهای تیبا در ۲۴ ساعت گذشته افزایش قیمت‌ها را تجربه کردند اما سایر خودروهای موجود در بازار در این مدت از نوسانات قیمتی در امان بوده‌اند.

قیمت پراید

قیمت پراید| سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار خودرو/ کوییک چند شد؟ 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش گسترده قیمت‌ها در این بازار است؛ در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۵۱ سال ۱۴۰۰ از ۱۷۷ میلیون تومان در 6 تیرماه، روز گذشته به ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان ارزان شده است و ۱۸۳ میلیون تومان قیمت خورده است.

این کاهش قیمت‌ها در بین خودروهای پژو نیز مشهود است به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ از ۲۹۴ میلیون تومان در 6 تیرماه، روز گذشته تیر به ۲۹۳ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۰۴ میلیون تومان در 6 تیر، روز گذشته به ۳۰۱ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای پژو پارس نیز روز گذشته ارزان شدند به طوری که پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ از ۳۶۷ میلیون تومان در 6 تیرماه، روز گذشته به ۳۶۳ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۷۸ میلیون تومان در 6 تیر، روز گذشته به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای سمند نیز در این مدت کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند؛ سمند LX ساده مدل ۱۴۰۰ از ۲۸۹ میلیون تومان در 6 تیر، روز گذشته به قیمت ۲۸۷ میلیون تومان رسیده است و سمند LX EF۷ مدل ۱۳۹۹ نیز از ۳۱۵ میلیون تومان در روز 6 تیرماه 1401، روز گذشته به قیمت ۳۱۳ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای کوییک نیز در این مدت ریزش گسترده قیمت‌ها را تجربه کرده است به طوری که کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۲۰۶ میلیون تومان در روز 6 تیر، روز گذشته به ۲۰۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۲۱۹ میلیون تومان در دو روز گذشته، دیروز به قیمت ۲۱۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز دیروز ۱۹۷ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت پراید

کدام خودرو روسی به بازار ایران می‌آید؟

طبق توافقات انجام شده قرار است ایران و روسیه در حوزه‌های متعدد صنعت خودرو با یکدیگر همکاری کنند. تبادل قطعات، تولید مشترک خودرو و عرضه خودروهای روسی به کشورمان از جمله اقداماتی مورد انتظار این توافق است.

ایران و روسیه چندی پیش در یک نشست دوستانه، بر سر حوزه‌های متعددی از جمله صنعت خودرو به اتفاق‌نظر رسیدند. قرار است این دو کشور  صنایع خود را با همکاری یکدیگر بهبود بخشند.

تبادل قطعات و تولید مشترک خودرو و همین‌طور عرضه خودروهای روسی در بازار ایران از پیامدهای این همکاری به‌شمار می‌آید.

دیجیاتو گزارش داد، همکاری با روسیه در سایه سنگین تحریم‌ها علیه دو کشور، انتخابی از روی ناچاری است. البته ایران با تولید قطعات و صادرات آن‌ها به روسیه می‌تواند قدرت و توانمندی خود را به کشورهای همسایه نشان دهد.

مزایای دیگری نیز در این همکاری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید محصولات مشترک اشاره کرد. روسیه همچنین قصد دارد برای کمک به شریک قدیمی خود، خودروهای متعددی را وارد بازار ایران کند. ولی کدام خودروهای روسی در بازار ایران عرضه می‌شوند؟

از کیفیت خودرو‌های روسی چه خبر؟

محتمل‌ترین خودروهای روسی در بازار ایران به برند Lada تعلق دارد (به ویژه مدل لارگوس). لادا محصول شرکت اوتوواز است که زمانی زیرمجموعه رنوی فرانسوی بود. رنو مدت‌ها پیش به سبب شروع جنگ، همکاری خود را با روسیه قطع کرد و از خاک این کشور خارج شد.

با این حال، بخشی از تکنولوژی رنو هنوز هم در اختیار اوتوواز بوده و از طرف دیگر پلتفرم‌های ال ۹۰ (یا همان تندر ۹۰) و ساندرو زیر دست مهندسان ایرانی است.

بنابراین می‌توان انتظار داشت این دو خودروی محبوب و پرطرفدار در آینده به‌عنوان محصولات مشترک بین ایران و روسیه ساخته و روانه بازار دو کشور شوند.

همکاری ایران و روسیه می‌تواند تاثیر مثبتی در بازار ایران داشته باشد. لااقل حضور خودروهای شیک ولی پرحاشیه چینی کم‌رنگ‌تر می‌شود.

البته اوتوواز نیز سابقه خوبی در ساخت خودروی باکیفیت ندارد و از این لحاظ بهتر است روی ارزیابی‌های فنی متخصصان ایرانی حساب باز کنیم!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.