کد خبر : 18793 / /
/

علی خیرالدین با اعلام این مطلب در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱ در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان گفت: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی امسال در سطح کشور کمتر از ۱۰ درصد، در علوم تجربی حدود ۴۰ درصد، در علوم انسانی حدود ۲۸ درصد، در گروه آزمایشی هنر ۱۱ درصد و در گروه آزمایشی زبانهای خارجی حدود ۱۳ درصد است.

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کاهش آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کشور نگران کننده است و باید در این خصوص فکر اساسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خیرالدین با اعلام این مطلب در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱ در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان گفت: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی امسال در سطح کشور کمتر از ۱۰ درصد، در علوم تجربی حدود ۴۰ درصد، در علوم انسانی حدود ۲۸ درصد، در گروه آزمایشی هنر ۱۱ درصد و در گروه آزمایشی زبانهای خارجی حدود ۱۳ درصد است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استقبال از گروه آزمایشی علوم تجربی همچنان بسیار بالاست گفت: کاهش متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی نگران کننده است چرا که میزان داوطلبان در سال‌های گذشته بالای ۲۵ درصد بود و در حال حاضر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و باید در این خصوص تدابیری از سوی مسئولان وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی اندیشیده شود.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سطح کشور یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند.

خیرالدین اظهار داشت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در استان سمنان مجموعا ۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر است که ۶۱ درصد آنان شامل هفت هزار و ۶۲۴ نفر زن و ۳۹ درصد شامل چهار هزار و ۸۸۸ نفر مرد است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان به خوبی اندیشیده شده است.

خیرالدین از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را به شرکت در برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی، کسب مهارت‌های جانبی و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آینده شغلی بهتر تشویق کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.