کد خبر : 18918 / /
/

علی بنی شیخ الاسلامی؛ به زودی ساپینتو هدایت تیم استقلال را برعهده می‌گیرد؛ قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته. حضور او در استقلال با جدایی چند بازیکن کلیدی همراه شده است.

 

به یاد داریم استراماچونی هم در هفته‌های ابتدایی حضور در استقلال امتیاز از دست می‌داد اما با گذشت زمان تبدیل به یک تیم خوب شد.

علی بنی شیخ الاسلامی؛ به زودی ساپینتو هدایت تیم استقلال را برعهده می‌گیرد؛ قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته. حضور او در استقلال با جدایی چند بازیکن کلیدی همراه شده است. محمد دانشگر یکی از مهره‌های اثرگذار تیم در خط دفاع که روی ضربات ایستگاهی گل‌های سرنوشت‌سازی به ثمر می‌رساند، راهی تیم سپاهان شده است. عارف غلامی دیگر مدافع استقلال در پی حضور در یک تیم خارجی است. سیلوا نغمه جدایی سر داده‌؛ رودی ژستد هم رفتنی شده و شاید در روزهای آتی یکی، دو بازیکن دیگر از جمع آبی‌ها جدا شوند؛ از جمله امیرارسلان مطهری که مورد توجه تیم سپاهان قرار گرفته است.

هرچه استقلال بازیکنان خوب جایگزین این نفرات کند، تیم برای هماهنگی نیاز به زمان خواهد داشت و این بدین معنی است که در شروع کار ساپینتو در استقلال، نباید انتظار داشت حریفان را یکی پس از دیگری شکست دهد و باید برابر امتیازات احتمالی که استقلال از دست می‌دهد، کمی صبور بود. در غیر این صورت تیم شکل نمی‌گیرد. برخی انتظار دارند تیم به سبب قهرمانی در فصل گذشته در شروع فصل جاری هم حریفان را یکی پس از دیگری شکست دهد و روند شکست‌ناپذیری‌اش ادامه پیدا کند اما به خاطر تغییرات، خواه‌ناخواه تیم جدید در حال شکل گرفتن است که برای تیم شدن زمان می‌خواهد.

به یاد داریم استراماچونی هم در هفته‌های ابتدایی حضور در استقلال امتیاز از دست می‌داد اما با گذشت زمان تبدیل به یک تیم خوب شد که مدعی قهرمانی شد. بدون شک ساپینتو درک درستی از وضعیت استقلال دارد. او به خوبی می‌داند تیمی را تحویل گرفته که یک فصل شکست نخورده و جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده اما تغییرات در این تیم اجتناب‌ناپذیر بوده. حتی تماشاگران تیم هم به وضعیت در نقل و انتقالات انتقاد دارد و در تجمعاتی اعتراضات خود را نشان دادند اما ساپینتو باید هنر خود را در تیم‌سازی با همین نفرات نشان دهد و بدون شک مطالبه‌اش از تماشاگران صبوری است که مطالبه به حق و درستی است. به یاد داشته باشیم فرهاد مجیدی در ابتدای دوران حضور در استقلال جام از دست داد تا جام گرفت و این بدین معنی است که باید به ساپینتو هم فرصت داد و در کنار او بود تا با تفرات جدید یک تیم ایده‌آل بسازد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.