کد خبر : 19000 / /
/

دیشب با در نظر گرفتن افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا ابتدای مرز ۱۳ میلیون تومان پایین رفته بود.

ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلار رفت و حتی در مقطعی زیر محدوده هزار و ۷۷۰ دلار قرار گرفت. این اتفاق می تواند فضای بازار سکه در روز جاری را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد و زمینه ساز نزول بهای فلز گران بهای داخلی شود. 

دیشب با در نظر گرفتن افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا ابتدای مرز ۱۳ میلیون تومان پایین رفته بود. این محدوده قیمتی ۲ میلیون تومان با نرخ فروش بازار فاصله داشت و می تواند زمینه ساز عقب نشینی بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی ازموقعیت خریدار شود. 

ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی روز دوشنبه در محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت و طبیعی است که با افت این ارزش به مرز ۱۳ میلیون، در بازار نیز تمایل برای خرید تا حدی کاهش پیدا کند. با این حال، سکه در شرایط خاصی می تواند از وضعیت قیمتی خود دفاع کند. این شرایط خاص بستگی به روند قیمت اسکناس آمریکایی دارد. در صورتی که دلار بالا برود تا حدی سکه می تواند از قیمت خود در بازار دفاع کند. با این حال هم چنان حفظ مرز ۱۵ میلیون تومانی بسیار دشوار خواهد بود. 

به باور تحلیل گران فنی، سکه در صورتی که زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰هزار تومان قرار بگیرد،‌ با قدرت نمایی فروشندگان رو به رو خواهد شد و رفتن به بالای محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می تواند افزایشی ها را امیدوار کند. 

قیمت سکه

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.