کد خبر : 19027 / /
/

تدروس ادهانوم قبریسوس» (Tedros Adhanom Ghebreyesus’s) دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به افزایش ۳۰ درصدی کووید-۱۹ در جهان طی دوهفته گذشته هشدار داد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به افزایش ۳۰ درصدی کووید-۱۹ در جهان طی دو هفته گذشته هشدار داد.

«تدروس ادهانوم قبریسوس» (Tedros Adhanom Ghebreyesus’s) دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به افزایش ۳۰ درصدی کووید-۱۹ در جهان طی دوهفته گذشته هشدار داد.

بر اساس گزارش ایرنا، تارنمای خبری سازمان ملل متحد (news.un.org) باانتشار این خبر نوشت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که در چهار منطقه از شش منطقه زیر نظر این سازمان، موارد ابتلا به کووید-۱۹ طی دو هفته گذشته ۳۰ درصد جهش یافته است.

قبریسوس در جریان نشست هفتگی خود با خبرنگاران در ژنو دراین باره گفت: چهار منطقه از شش منطقه تحت نظر سازمان جهانی بهداشت طی هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری بوده که اکنون با کاهش آزمایش (ابتلا به کرونا) در بسیاری از کشورهای جهان مواجه هستیم.

بنابراین گزارش دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که هر موج از ابتلا به ویروس کرونا، حتی اگر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کاهش یابد با این وجود افراد بیشتری را با شرایط و دوران دراز مدت کووید یا پس از کووید مواجه می سازد.

افزایش دسترسی به واکسن فایزر

این گزارش حاکی است، قبریسوس از شرکت داروسازی فایزر خواست تا واکسن خوراکی کووید را به طور گسترده‌تری در دسترس کشورهای جهان قرار دهد.

تارنمای خبری سازمان ملل دراین باره نوشت: دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از شرکت داروی سازی فایزر خواسته است تا برای اطمینان از اینکه واکسن خوراکی جدید کووید-۱۹ خود را بتواند به سرعت در دسترس همگان بخصوص کشورهای کم درآمد و آسیب پذیر، قرار دهد؛ اقدامات بیشتری انجام داده تا بتوان موارد درمانی موثری را برای کشورهایی که ممکن است در پرداخت هزینه چنین واکسنی مشکل داشته باشند را ارائه کرد.

بنابر داده‌های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۵۵۷میلیون و ۷۰۰هزار نفر رسیده که ازاین تعداد بالغ بر ۶ میلیون و ۳۶۷هزار نفر جان باخته اند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.