کد خبر : 19057 / /
/

مطابق انتظار اکثر هواداران استقلال، مدیران باشگاه علاقه و اراده ای برای همکاری با وریا نداشتند

 

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

ابراهیم تقی پور پیشکسوت استقلال، علی دایی را بهترین گزینه برای جایگزینی دراگان اسکوچیچ در تیم ملی می داند.

« اولویت اول و آخر من استقلال است مگر اینکه عواملی دوست نداشته باشند که من در این تیم بمانم». این اظهارنظر کاپیتان محبوب آبی ها پس از مراسم جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی بود. حالا همان عوامل باعث جدایی وریا غفوری شدند و بازیکن سنندجی را در فصل جدید باید در لباس تیم دیگری ببینیم.

مطابق انتظار اکثر هواداران استقلال، مدیران باشگاه علاقه و اراده ای برای همکاری با وریا نداشتند و به شکل عجیبی ستاره با تجربه خود را از تیم کنار گذاشتند. حالا باید منتظر ماند و دید که جدایی غفوری به عنوان کاپیتان و رهبر استقلال، چه تاثیری در قهرمان لیگ بیست و یکم خواهد گذاشت.

وریا غفوری در تابستان ۹۵ با جدایی از سپاهان، راهی استقلال شد و به جمع شاگردان علیرضا منصوریان پیوست. وریا در شش فصل حضور در جمع آبی های پایتخت، موفق به زدن ۲۶ گل در ۱۸۵ بازی شد. نقطه اوج وریا در استقلال در دوران حضور وینفرد شفر و به ویژه در زمان سرمربیگری آندره‌آ استراماچونی بود. غفوری با درخشش در ترکیب استقلال تبدیل به یکی از مهره های کلیدی این تیم شد و به نوعی سمت راست آبی ها را بیمه کرد. خیلی ها او را وارث بر حق خسرو حیدری در استقلال می دانستند و پس از او صالح حردانی عهده دار این مسئولیت خواهد بود.

البته علت محبویت زیاد ستاره ۳۴ ساله استقلال در این سال ها چیزی فراتر از کیفیت بالای بازی او بود. اظهارنظرهای شجاعانه او در مورد مسائل اجتماعی و مشکلات معیشتی مردم، غفوری را به شخصیتی خاص در بین دوست داران استقلال و شاید سایر تیم ها بدل کرده بود.

او دقیقا همان راه ناصر حجازی اسطوره استقلال را در این تیم پی گرفته بود و مسائل مدنی و اجتماعی را بر فوتبال ارجح می دانست. دست آخر نیز همین صراحت لهجه  او را در ابتدا از تیم ملی و سپس از استقلال دور کرد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت فعلی استقلال و همینطور نحوه جدایی وریا غفوری، گفت و گویی با ابراهیم تقی پور پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

چالش سخت ساپینتو در استقلال

ابراهیم تقی پور پیشکسوت استقلال درباره حضور ساپینتو گفت: به نظر من سال سختی در انتظار این مربی است. ساپینتو با وعده هایی که در ابتدا به هواداران داد، به نوعی کار خود را در استقلال دشوار کرده است. نتیجه درخشان استقلال با فرهاد مجیدی در فصل قبل و کسب قهرمانی بدون حتی یک شکست، چالش سختی را پیش روی مربی پرتغالی گذاشته است. به هر حال ایشان رزومه خوبی دارد و مربی تیم های بزرگی نیز بوده است. به اعتقاد من استقلال می تواند همراه با ساپینتو مدعی اصلی قهرمانی باشد.

عملکرد استقلال در فصل نقل و انتقالات

او در مورد وضعیت نقل و انتقالات آبی ها اظهار کرد: با بازگشت مرادمند و یزدانی، خط دفاعی استقلال تغییر خاصی نکرده است. سیلوا ماندگار شده و غلامی هم به احتمال زیاد تمدید خواهد کرد. تمدید رافائل سیلوا اتفاق فوق العاده ای برای استقلال بود. به نظر من او یکی از بهترین های لیگ در پست خود است و حضورش در استقلال بسیار به قهرمانی این تیم کمک کرد.

در فاز هجومی هم شرایط نسبتا خوب است. حضور سجاد شهباززاده و احتمالا کاوه رضایی، زهر خط حمله را مضاعف خواهد کرد. شنیده ام که کارهای انتقال محبی هم انجام شده که جذب این وینگر خوب می تواند به خط حمله استقلال خیلی کمک کند.

تصمیم حسین زاده اشتباه است

تقی پور در خصوص جدایی احتمالی حسین زاده به گسترش نیوز گفت: به نظر من جدایی او تصمیم اشتباهی است. حسین زاده فصلی خوبی را به همراه استقلال سپری کرد و امیدوارم که در این تیم بماند. با توجه به اینکه در سال جام جهانی قرار داریم، حضور بازیکنانی نظیر حسین زاده در استقلال، به بهتر دیده شدن آن ها کمک شایانی می کند.

بهترین گزینه برای جایگزینی اسکوچیچ در تیم ملی

پیشکسوت استقلال در مورد شرایط فعلی تیم ملی و شایعات برکناری اسکوچیچ بیان کرد: به عقیده من علی رغم اینکه اسکوچیچ مربی خوبی است ولی ما مربیان ایرانی باکیفیتی داریم که از او بهتر هستند. مثلا علی دایی به عنوان برند و نماد فوتبال ایران می تواند یک گزینه خوب برای تیم ملی باشد.

اگر بنا به انجام تغییرات در کادرفنی تیم ملی باشد، علی دایی بهترین گزینه برای جایگزینی است. آقای دایی در گذشته هم سرمربی تیم ملی بوده ولی آن مقطع، زمان مناسبی برای حضور ایشان در تیم ملی نبود. الان بهترین موقع برای حضور آقای دایی روی نیمکت تیم ملی است.

او در مورد عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات و پرمهره شدن این تیم عنوان کرد: با اینکه پرسپولیس بازیکنان خوبی جذب کرده ولی مشکل اصلی این تیم در فصل قبل دفاع چپ و مهاجم نوک بود. الان فقط وحید امیری را برای پست دفاع چپ دارند که پست تخصصی او هم نیست. با رفتن سعید آقایی و علی شجاعی، پرسپولیس در پست مذکور ضعف زیادی دارد.

تصمیم مدیران در قبال وریا اشتباه بود

ابراهیم تقی پور در رابطه با جدایی وریا غفوری از استقلال گفت: به نظر من حرف و ادعای وریا به حق بود. او کاپیتان تیمی بود که ۲۰ میلیون هوادار دارد. به اعتقاد من وریا غفوری به عنوان نماینده چنین طیف گسترده ای از مردم، حق دارد که حرف دل آن ها را بزند. بدون شک مدیران باشگاه درمورد وریا غفوری، اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.

او در پایان در خصوص آینده استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی بیان کرد: تکرار عنوان قهرمانی کار سختی در فصل جدید خواهد بود ولی امیدوارم که استقلال باز هم این اتفاق را رقم بزند. مطمئنا فصل آینده جذاب و با کیفیت می شود و تیم های استقلال، پرسپولیس، فولاد، سپاهان و حتی گل گهر سیرجان، جزو مدعیان قهرمانی هستند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.