کد خبر : 19121 / /
/

ناظم الزهاوی، وزیر دارایی تازه منصوب شده انگلیس و وزیر آموزش سابق این کشور کاندیداتوری خود را برای ریاست حزب محافظه‌کار این کشور به جای بوریس جانسون و ریاست کابینه‌ای جدید اعلام کرد.

وزیر دارایی تازه منصوب شده انگلیس کاندیداتوری خود برای پست نخست وزیری این کشور را اعلام کرد.

می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت ایرث نیوز، ناظم الزهاوی، وزیر دارایی تازه منصوب شده انگلیس و وزیر آموزش سابق این کشور کاندیداتوری خود را برای ریاست حزب محافظه‌کار این کشور به جای بوریس جانسون و ریاست کابینه‌ای جدید اعلام کرد.

به نوشته روزنامه اندیپندنت چاپ انگلیس، الزهاوی از آغاز تلاش‌های خود برای ریاست حزب محافظه‌کار این کشور و معرفی خود به عنوان جایگزین جانسون خبر داد.

پس از گرنت شاپس، وزیر حمل‌ونقل در کابینه جانسون، الزهاوی دومین وزیر از کابینه او است که برنامه خود برای ریاست حزب محافظه‌کار و تشکیل یک کابینه جدید را اعلام می‌کند.

جانسون چهارشنبه گذشته در پی استعفای ریشی سوناک، وزیر دارایی کابینه‌اش، الزهاوی را به جای او منصوب کرد.

به این ترتیب الزهاوی پناهجوی سابق عراقی، مهمترین کرسی در کابینه انگلیس پس از نخست وزیری را در اختیار گرفت.

الزهاوی پس از انتخابات سال ۲۰۱۰ به عضویت مجلس عوام انگلیس درآمد.

او در پی اصلاحات کابینه انگلیس در سپتامبر گذشته، به دلیل موفقیت‌هایش در مورد واکسن کرونا به عنوان وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

جانسون روز پنج‌شنبه از ریاست حزب محافظه‌کار این کشور کناره‌گیری و اعلام کرد، زمانی که حزبش جانشینی برای او تعیین کند، از سمت نخست وزیری استعفا خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود کمیته‌ای در حزب محافظه‌کار انگلیس روز دوشنبه جدول زمانی روند انتخاب جانشین جانسون را اعلام کند، در واقع کسی که به جای جانسون در راس حزب محافظه‌کار قرار بگیرد، نخست وزیر این کشور خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.