کد خبر : 19169 / /
/

عصر روز جمعه ۱۷ تیر ماه امسال تعدادی از ساکنان یکی از محله‌های جنوب شهرستان نجف‌آباد واقع در استان اصفهان بعد از ساعت‌‎ها بی‌خبری از اعضای یک خانواده که در آنجا زندگی می‌کردند، به همراه ماموران پلیس وارد خانه‌شان شدند.

هر چند به‌دنبال این حادثه اخبار مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما یکی از اقوام قربانیان جزئیات جدیدی از این حادثه فاش کرد و گفت اجسادشان در حالی پیدا شد که دست‌ها و دهانشان بسته بود.

عصر روز جمعه ۱۷ تیر ماه امسال تعدادی از ساکنان یکی از محله‌های جنوب شهرستان نجف‌آباد واقع در استان اصفهان بعد از ساعت‌‎ها بی‌خبری از اعضای یک خانواده که در آنجا زندگی می‌کردند، به همراه ماموران پلیس وارد خانه‌شان شدند. بوی تعفن شدیدی در فضای این خانه پیچیده بود  و هیچ‌کس ندیده بود اعضای این خانواده از آنجا خارج شده باشند؛ از طرفی  همه درهای خانه قفل و فضای عجیبی بر آنجا حاکم بود. بوی تعفن از زیرزمین به مشام می‌رسید و آنها وقتی در زیرزمین را باز کردند با صحنه‌ای باورنکردنی روبه‌رو شدند. هر ۵ عضو این خانواده حلق‌آویز شده و جان خود را از دست داده بودند. دقایقی بعد خبر این حادثه تلخ مثل بمب در شبکه‌های اجتماعی منفجر و با حضور قاضی و کارآگاهان جنایی تحقیقات در این‌باره آغاز شد. هنوز به درستی معلوم نبود که جان‌ باختن اعضای این خانواده بر اثر خودکشی است یا آنها قربانی یک جنایت شده و به قتل رسیده‌اند. با وجود این شرایط پیکرها نشان می‌داد که چند روزی از حادثه می‌گذرد و در همه این مدت هیچ‌کس از سرنوشتی که ۵عضو این خانواده به آن دچار شده بودند اطلاعی نداشت.

حادثه به روایت مقام قضایی

اولین مسئولی که درباره این حادثه تلخ اظهارنظر کرد، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان بود. حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در این‌باره گفت: با اعلام خبر این حادثه بلافاصله مأموران انتظامی به همراه دادستان شهرستان، نیروهای پزشکی قانونی و سایر افراد مرتبط در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند و مشاهده شد پیکرهای ۵نفر از اعضای این خانواده که همگی حلق‌آویز شده بودند، به‌دلیل گذشت زمان دچار فساد نعشی شده است. بدون فوت وقت بررسی‌ها آغاز شد و یک تیم مجرب از پلیس و پزشکی قانونی با نظارت دادستان شهرستان در حال بررسی ابعاد مختلف این حادثه هستند.

جعفری درباره قتل یا خودکشی‌بودن این حادثه گفت: با توجه به شواهد و قراین و بررسی اولیه در صحنه، مسئله وقوع قتل تاکنون مطرح نیست و خبر دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد. با این حال در جریان تحقیقات از افراد مرتبط و مطلع که از قبل با این خانواده در ارتباط بودند، ممکن است افرادی احضار شده و اطلاعات لازم از آنها گرفته شود.

قربانیان چه کسانی هستند؟

حالا با گذشت ۳ روز از کشف پیکرهای قربانیان این حادثه همچنان خبرهای ضدو نقیضی درباره آنچه رخ داده منتشر شده و روایت‌های مختلفی درباره علت مرگ آنها به گوش می‌رسد. اما قربانیان حادثه چه کسانی هستند؟ نخستین نفر مادر این خانواده است. زنی حدوداً ۶۰ ساله که همراه فرزندانش زندگی می‌کرد. دومین نفر دختری جوان و مجرد است و سومین نفر پسر جوان خانواده. چهارمین و پنجمین نفر نیز دختر بزرگ‌تر خانواده و دختر خردسال او بودند. 

همسایه‌ها چه می‌گویند؟

این روزها در نجف‌آباد همه درباره این حادثه و قربانیانش صحبت می‌کنند و نام آنها بر سر زبان‌ها افتاده است؛ اما پیش از این نیز آنها خانواده سرشناسی بودند. یکی از همسایه‌ها در این‌باره می‌گوید: قربانیان از خانواده‌های قدیمی و سرشناس نجف‌آباد بودند. همسایه‌هایی که وارد خانه شده بودند می‌گفتند پشت درها و درزها مسدود شده بود و تمام پنجره‌ها و درها قفل و حتی آب و برق و گاز خانه هم قطع شده بود. یکی دیگر از همسایه‌ها که رابطه نزدیکی با قربانیان داشت می‌گوید: ساعت ۱۸ روزی که اجساد کشف شد، داماد سابق خانواده به پلیس مراجعه کرده و گفته بود دخترم در خانه مادربزرگش زندگی می‌کند اما از چند روز قبل که برای بردن دخترم با آنها تماس می‌گیرم گوشی‌های‌شان خاموش است و جوابم را نمی‌دهند. 

روایت یکی از بستگان قربانیان

هر چند به‌دنبال این حادثه اخبار مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما یکی از اقوام قربانیان در گفت‌وگو با همشهری جزئیات جدیدی از این حادثه فاش کرد. او گفت: خاله‌ام (مادر خانواده) فرهنگی بازنشسته و همسرش در قید حیات نبود. آنها وضعیت مالی خوبی داشتند و دختر بزرگ خاله‌ام که در این حادثه به‌ همراه دختر نوجوانش جان باخته، ۳۶ ساله بود. پسر بزرگ خاله‌ام نیز ۳۴ ساله و دختر دیگر او هم ۳۲ ساله بود که همه آنها جانشان را در این حادثه از دست دادند و ما اطمینان داریم که به قتل رسیده‌اند. چرا که اولا وضع مالی خوبی داشتند و اینکه اجسادشان در حالی پیدا شد که دست‌ها و دهانشان بسته بود. اما به‌دلیل اینکه حدود ۱۰ روز از این حادثه گذشته بود، حتی چهره آنها قابل شناسایی نبود.

وی درباره اخبار منتشر شده درباره فرزندان خاله‌اش نیز می‌گوید: دختر بزرگ خاله‌ام برخلاف اخبار منتشر شده طلاق نگرفته بود. اما با شوهرش اختلاف داشت و قرار بود از هم جدا شوند. پسر بزرگ خاله‌ام نیز هیچ مشکل روحی نداشت. او درس خوانده بود و گواهینامه هم گرفته بود و اگر مشکل روحی و روانی داشت به او گواهینامه نمی‌دادند. حالا اجساد همه قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شده و امیدواریم هرچه زودتر در جریان تحقیقات پلیسی اسرار این حادثه فاش شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.