کد خبر : 19227 / /
/

عکس دو نفره ای از علیرضا بیرانوند و همسرش منتشر شده است.

علیرضا بیرانوند (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل ایران است. علیرضا بیرانوند در پست دروازه‌بان  بازی می‌کند. علیرضا بیرانوند به مدت چهار فصل پیاپی از فصل ۹۴–۱۳۹۳ تا ۹۸–۱۳۹۷ بهترین دروازه‌بان لیگ برتر ایران  شد. علیرضا بیرانوند در تیم ملی نیز بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شد. علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشت.  

علیرضا بیرانوند

نام اصلی : علیرضا صفربیرانوند

متولد : 30 شهریور 1371 خرم آباد

زمینه فعالیت : فوتبال

پیشه : بازیکن فوتبال

پست : دروازه بان

مدرک تحصیلی : لیسانس تربیت بدنی

سالهای فعالیت : 1388 تاکنون

قد : 195 سانتیمتر

والدین : مرتضی صفربیرانوند

همسر : اکرم بیرانوند

فرزندان : طاها و بارانا

بیوگرافی کامل علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند متولد 30 شهریور 1371 در سرابیاس خرم آباد ، فوتبالیست است.

علیرضا بیرانوند

فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی دانشگاه سما خرم آباد است ، از رفتگری به دروازنه بان پرافتخار تیم ملی رسید ، ابتدا استقلالی بود بعد دروازه بان پرسپولیس شد.قد علیرضا بیرانوند 195 سانتیمتر است.

علیرضا بیرانوند در خانواده فقیر

خانه ی پدر بیرانوند در پشته جزایری قرار دارد که نزدیک روستای سراب یاس خرم آباد است و یک برادر به نام احمدرضا و چهار خواهر به نام های سرور ، آرزو ، سهیلا و نگین دارد و نام خانوادگی اصلی اش صفربیرانوند است.

فرار به سمت تهران

در سال 86 من از اقوام و فامیل پول کرایه ام را قرض کردم تا بتوانم به تهران بیایم ، یعنی وقتی که 15 سالم بود ، فقط سوار اتوبوس شدم تا برای فوتبال از خرم آباد به تهران بیایم.

علیرضا بیرانوند

در اتوبوس با فردی با نام حسین فیض مربی تیم وحدت آشنا شدم ، او بدون گرفتن هزینه ای مرا به تیم خود برد و مدتی بعد آنجا توسط مربی امیدهای نفت تهران برای نوجوانان این تیم انتخاب شدم.

بیرانوند فوتبال را با پست خط حمله آغاز کرد ، اما در یکی از بازی ها بجای دروازه بان ایستاد و بخاطر خروج های نترسی که داشت برای بازی در این پست تشویق شد.

از خانه عمه تا کار در فست فود

در زمان حضور خود در تهران ، مدتی در خانه عمش زندگی می کرد ، مدتی هم در چمن های دور میدان آزادی می خوابید ، تا اینکه در یکی از فست فوت ها کار پیدا کرد.

هر روز از 6 صبح تا 12 ظهر ظرف های پیتزا رو چرب می کردم ، 12 می رفتم سر تمرین و دوباره بر میگشتم همانجا کارم را ادامه می دادم ، قبل از آن هم رفتگری کردم.

کار در کارواش

بعد از کار در فست فود مدتی هم در یک کارواش کار کردم که شرایط بهتری داشت ، آنجا به علت قد بلندم مسئول ماشین های شاسی بلند شده بودم.

علیرضا بیرانوند

شروع حرفه ای با بزرگسالان نفت

علیرضا بصورت حرفه ای از سال 88 وارد تیم بزرگسالان نفت شد ، و همان زمان بعنوان دروازه بان اول با تیم نفت سوم لیگ شدند و اولین بار به لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.

او تا سال 1394 چندبار قرارداد خود را تمدید کرد و در این تیم بسیار موفق بود.

علیرضا بیرانوند در سال 1389 وقتی 18 ساله بود با اکرم صفر بیرانوند ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر بنام طاها و یک دختر بنام بارانا که در سال 95 بدنیا آمد ، می باشد.

اکرم بیرانوند متولد 1369 است و دوسالی از علیرضا بزرگتر است.

می گوید یکی از دلایل موفقیت های من ، زود ازدواج کردنم بود .وقتی کسی از شهرستان بیاید و تنها در تهران باشد حاشیه اطرافش زیاد میشود شاید مجردها بعد از تمرین با دوستان به تفریح بپردازند اما من همیشه می دانم بعد از تمرین همسر و فرزندم منتظرم هستند و مستقیم به خانه می روم.

ورود به پرسپولیس

بیرانوند در سال 1395 با قرارداد 2 ساله به پرسپولیس پیوست او حضور بسیار موفقی در این داشت و در ادامه قرارداد خود را تا سال 1400 تمدید کرد.

عملکرد با پرسپولیس

او پس از پیوستن به پرسپولیس (نایب قهرمان فصل 1394-1395 لیگ برتر فوتبال ایران) ، توانست با انجام تعداد بالایی کلین شیت و عملکرد مناسب ، با تیم فوتبال پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یابد. بهترین دروازه بان (لیگ شانزدهم) ، کمترین گل خورده ، بیشترین دروازه بسته ، رکورددار بیشترین برد و کمترین باخت نیز از دست آوردها و رکوردهای او در این رقابت ها هستند.

عاشق استقلالم!

من استقلالی ام و از بچگی این تیم را دوست داشتم اما گذر ایام باعث شد به پرسپولیس برم ، همیشه گفته ام عاشق استقلالم و از اعماق وجود این تیم را می پرستم.

از تیم ملی المپیک تا بزرگسالان

بیرانوند در سال 1391 توسط علیرضا منصوریان به تیم ملی المپیک زیر 23 سال دعوت شد و یکسال بعد در سال 92 با دعوت کارلوس کیروش به تیم برگسالان تیم ملی رفت.

قدرت پرتاب با دست

از ویژگی های دروازه بانی او می توان به پرتاب دست های فوق العاده او در شروع مجددها اشاره کرد که بارها باعث به ثمر رسیدن گل شده است.

نسبت سجاد بیرانوند و علیرضا بیرانوند

ما فقط هم استانی هستیم و نسبتی با یکدیگر نداریم. در استان لرستان بیش از چهارصد هزار نفر با فامیلی بیرانوند زندگی می کنند که فقط یک تشابه در فامیلی است.

از 900 هزار تا قرارداد میلیاردی

اولین قرار دادم با نوجونان نفت برای یک فصل 900 هزار تومان بود که آنرا به خانواده ام دادم ، وقتی به تیم ملی رفتم قراردادم در جوانان نفت 2.5 میلیون سپس بعد از چند سال به 85 میلیون رسید.

او حالا در آخرین فصل حضورش در بزرگسالان نفت 650 میلیون گرفت و با حضور در پرسپولیس تهران برای سال اول خود 1 میلیارد قرارداد بست و حالا هر ساله درصدی به این قرارداد اضافه می شود.

درخشش در جام جهانی 2018

بیرانوند که قبل از جام جهانی با گفتن چطوری کریس! او را به چالش کشیده بود در جام جهانی با دفع پنالی کریستیانو رونالدو در بازی ایران و پرتغال بسیار محبوب شد.

او با دو گل خورده بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران در ادوار جام جهانی لقب گرفت و زندگی او از کارگری تا درخشش در رسانه های جهان بسیار پوشش داده شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.