کد خبر : 19262 / /
/

از روز دوشنبه تا سه‌شنبه هفت نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت شمار بیماران جدید کرونایی نیز به سه هزار و ۵۸۸ نفر رسید. متخصصان بر دز یادآور واکسن کرونا تاکید دارند.

از زمانی که ایرانیان در اوج واکسیناسیون بودند، حدود پنج و شش ماه می‌گذرد. یعنی ایمنی بدن آنها در برابر کرونا کم شده است. رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا می‌گوید قبل از اینکه آسیب جدی ببینیم باید دز یادآور واکسن را دریافت کنیم. وزارت بهداشت هم لیست مراکز واکسیناسیون تهران را منتشر کرد.

از روز دوشنبه تا سه‌شنبه هفت نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت شمار بیماران جدید کرونایی نیز به سه هزار و ۵۸۸ نفر رسید. متخصصان بر دز یادآور واکسن کرونا تاکید دارند.

بررسی داده‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد، تاکنون حدود ۲۸ میلیون نفر دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود ۵۸ میلیون نفر دز دوم را زده‌اند. آمار دقیقی از تزریق دز چهارم واکسن در دست نیست.

حسین کرمانپور، رئیس اورژانس بیمارستان سینا به تجارت‌نیوز گفت: «دی و بهمن سال گذشته ایرانیان در اوج واکسیناسیون کرونا بودند. از آن زمان حدود پنج و شش ماه می‌گذرد.»

او ادامه داد: «ظرفیت ایمنی‌زایی واکسن کرونا نهایت ۶ ماه است. بنابراین حالا در وضعیت آسیب‌زا هستیم. اگر دیر اقدام به دریافت دز یادآور کنیم، ممکن است آسیب جدی ببینیم.»

برخی باید برای تزریق دز چهارم واکسن اقدام کنند و برخی برای دز سوم. بستگی به آخرین دز دریافتی آنها دارد.

مراکز تزریق دز چهارم واکسن کرونا

وزارت بهداشت لیست مراکز واکسن در تهران را اعلام کرد. لیستی شامل ۳۷۸ مرکز واکسیناسیون که شهروندان می‌توانند برای تزریق دز چهارم واکسن و… مراجعه کنند.

در ادامه تعدادی از این مراکز را می‌خوانید. برای دریافت لیست کامل و آدرس دقیق مراکز تزریق دز چهارم واکسن کرونا اینجا را بخوانید.

شبکه بهداشت و درمان شمیرانات که شامل چند واحد در مناطق مختلف است. از جمله دربند، میگون، سوهانک و … .

منطقه ۲۰ شامل ۸۸ مرکز بهداشت است. از جمله این مراکز می‌توان به مراکز خدمات بدر، امام رضا، حسن آباد، امام صادق، غنی‌آباد، قیصرآباد و … اشاره کرد.

منطقه یک، شامل ۳۷ مرکز بهداشت از جمله چمران، لواسان، دزاشیب و… است.

چه کسانی دز چهارم بزنند؟

پیش از این حمید جماعتی، دبیر علمی کمیته کشوری کرونا گفت: «افراد بالاتر از ۱۸ سال که بیشتر از ۶ ماه از آخرین تاریخ تزریق‌شان می‌گذرد، نوبت یادآور واکسن(سوم و یا چهارم) را تزریق کنند.»

جماعتی گفت: «گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که نقص سیستم ایمنی و ببیماری زمینه‌ای دارند، می‌توانند نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.»

آنطور که او گفت در حال حاضر حدود ۴۰ درصد ویروش در گردش کشور مربوط به یرسویه BA5 اومیکرون است. آنطور که متخصصان در این مورد می‌گویند سرایت‌پذیری این زیرسویه بالاست اما بیماری‌زایی کمتری نسبت به سویه‌های دلتا و… دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.