کد خبر : 19478 / /
/

با حکم رهبر انقلاب ۳ تن از فقهای شورای نگهبان از جمله آیت الله احمد جنتی برای یک دوره ی جدید ۶ ساله به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب شدند.

 

آیت الله جنتی در سال ۲۷، در ایام طلبگی با صدیقه مظاهری جان نثاری ازدواج کرد و صاحب ۴ پسر به نام های علی، حسن، حسین و محمد شد.

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از دیده بان ایران، با حکم رهبر انقلاب ۳ تن از فقهای شورای نگهبان از جمله آیت الله احمد جنتی برای یک دوره ی جدید ۶ ساله به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب شدند.

عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان روز گذشته در گفتگویی در پاسخ به سؤالی درباره ی سن آیت الله جنتی و عضویت طولانی مدت او در شورای نگهبان گفت: «آیت‌الله جنتی با حکم حضرت امام (ره) به عضویت شورای نگهبان درآمد و تنها فقیهی است که حکم عضویت خود را از امام راحل دریافت کرده‌ است.

رهبر انقلاب نیز در پایان هر دوره فعالیت فقهی شورای نگهبان، این حکم را تمدید کرده‌اند و از این‌رو ایشان قدیمی‌ترین فقیه حاضر در شورای نگهبان است. بیش از ۲ دهه است که از نزدیک با ایشان کار می‌کنم. فقها و حقوقدانان دیگری هم هستند که بیش از من سابقه همکاری با آیت‌الله جنتی را دارند. همه فقها و کارشناسانی که با ایشان در ارتباط هستند به هوش بالای سیاسی و پیگیری‌هایی که در امور سیاسی دارد، اذعان می‌کنند.»

در ادامه مروری بر زندگی سیاسی و شخصی آیت الله جنتی خواهیم داشت.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.