کد خبر : 19493 / /
/

با توجه به اینکه در هفته گذشته مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ثبت نام جدید جاماندگان یارانه داده بودند، امروز سامانه مربوط به ثبت نام این افراد فعال شد.

واریز یارانه کمک معیشتی تا آماده شدن کالابرگ ادامه دارد. یارانه کمک معیشتی قدیم که دهم ماه واریز میشد متوقف شده است. واریز یارانه کمک معیشتی جدید همچنان ادامه دارد. یارانه کمک معیشتی جدید از ماه گذشته پرداخت شد. مبلغ یارانه کمک معیشتی جدید 300 الی 400 هزار تومان است.

ثبت نام یارانه کمک معیشتی

جاماندگان یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ثبت نام جدید می‌توانند از امروز به سایت my.gov.ir مراجعه و نام نویسی کنند.

با توجه به اینکه در هفته گذشته مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ثبت نام جدید جاماندگان یارانه داده بودند، امروز سامانه مربوط به ثبت نام این افراد فعال شد.

این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس https://my.gov.ir امکان ثبت نام را برای جاماندگان فراهم کرده است. همچنین به دلیل آزمایشی بودن این سامانه در صورت قطع شدن دسترسی به مراحل ثبت نام، متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شروع دوباره مراحل و بروزرسانی صفحه مرورگر خود به مراحل ثبت نام ادامه دهند.

برای ورود به سامانه ثبت نام یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، شماره تماس و کد ملی نیاز است، همچنین در صورتی که فرد یارانه بگیر به این سامانه وارد شود، به طور خودکار فرد یارانه بگیر شناسایی خواهد شد و ادامه ثبت نام برای این فرد غیرفعال می‌شود.

یارانه کمک معیشتی | نحوه اعتراض به دهک بندی

افرادی که به دهک بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند. به همین دلیل افراد مشمول یارانه در صورت ورود به سایت ثبت نام https://my.gov.ir، با پیامی مبنی بر "چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمائید" راهنمایی خواهند شد.

لزوم ورود سازمان نظام پزشکی در هدفمند کردن یارانه دارو

زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آماده همکاری با سازمان نظام پزشکی است تا گام موثری در اعتلای سلامت استان زنجان برداریم.

حسن بختیاری ظهر امروز (۲۶ تیرماه) در ویژه‌ مراسم کلنگ‌زنی پروژه ساختمان مرکزی نظام پزشکی مرکز آستان زنجان با حضور رئیس کل نظام پزشکی در سالن همایش انجمن خیریه مهرانه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه سلامت طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، ۲۵ الی ۳۰ درصد در دست دولت بوده و موفقیت سازمان‌ها دولتی نیز در همین حد است، اظهار کرد:  ۷۰ الی ۷۵ درصد حوزه سلامت در دست بخش‌های غیردولتی بوده که در بین بخش‌ غیردولتی سمن‌ها بخش مهمی هستند و زمانی که تخصصی می‌شوند ارزش آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که صحبت از همکاری، همیاری و همدلی می‌شود در حوزه سلامت بهتر یا بدتر بودن نیست بلکه یک الزام است، افزود: در حوزه سلامت ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی یک الزام بسیار جدی است که باید در راستای کاهش تنش‌ها و افزایش تعامل‌ها گام برداریم که باعث ارتقاء سلامت مردم شود.

این مسئول با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی بود که پیک‌های کرونا را کنترل کرد در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به شیوع از کشورهای غربی، ابتدا شاهد کنترل پیک بیماری در غرب باشیم، تصریح کرد: باید در حوزه نظام پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کمک شود و موضوع دارو و هدفمند کردن یارانه دارو که پرداخت می‌شود، به نظر من باید سازمان نظام پزشکی وارد صحنه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه برای پیشرفت حوزه سلامت باید بخش دولتی و بخش خصوصی دست به دست هم دهند و به صورت جدی با هم همکاری کنند و از پتانسیل‌های یکدیگر استفاده کرده و تقویت کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آماده هرگونه همکاری با سازمان نظام پزشکی است تا بتوانیم گام موثری در جهت اعتلای سلامت استان زنجان برداریم.

یارانه 3 میلیونی 

سرپرست بهزیستی گلستان گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی یارانه سه میلیون تومانی برای هر نفر کفاف مراکز و خانه های کوچک بهزیستی را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عارف کیانی اظهار کرد: به دلیل اینکه نان با کد ملی ارائه می شود، قطعا مراکز مختلف بهزیستی برای تهیه نان دچار مشکل می شوند.

وی با اشاره به تاسیس شعبه دو خانه کوچک معلولین ذهنی در گرگان افزود: این خانه ها دارای ظرفیت ۱۰ نفر هستند که معلولین ذهنی بی سرپرست و با معرفی حکم دادستانی به این خانه ها آورده می شوند.

کیانی ادامه داد: تاکنون پنج مرکز خانه کوچک در استان افتتاح شده و مشغول به کار است که از این بین دو مرکز مخصوص فرزندان بالای ۱۴ سال و سه مرکز نیز مخصوص کودکان زیر ۱۴ سال است.

وی اضافه کرد: در این مراکز خدمات آموزشی، بهداشتی، پزشکی، مددکاری و روانشناسی به معلولین ذهنی ارائه می شود.

سرپرست بهزیستی گلستان افزود: همچنین در این مراکز به ازای هر کودک یک مادریار در کنار آنها حضور دارد.

وی استیجاری بودن مراکز و خانه های بهزیستی را یکی دیگر از مشکلات این سازمان عنوان کرد و افزود: اگر دولت یا استانداری بتواند تسهیلات یا زمین برای ساخت را در اختیار این مراکز بگذارد می توانیم به ساخت یا خرید مرکز اقدام کنیم.

کیانی گفت: در حال حاضر برای مناسب سازی محیط این خانه ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.