کد خبر : 19589 / /
/

این هنرمند کشورمان دارای مدرک کارشناسی تئاتر و بازیگری است و یکی از چهره های سرشناس دنیای هنر در عرصه دوبله و صداپیشگی است.

نام:محمدرضا

نام خانوادگی:علیمردانی

تاریخ تولد:11 خرداد 1355

پیشه:صداپیشه، بازیگر، مجری و خواننده

سالهای فعالیت:1370 تاکنون

وضعیت تاهل:متاهل

فرزندان:یک دختر به نام سارا

زندگی شخصی محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی بازیگر و صداپیشه کشورمان 11 خرداد 1355 در تهران متولد شد.

این هنرمند کشورمان دارای مدرک کارشناسی تئاتر و بازیگری است و یکی از چهره های سرشناس دنیای هنر در عرصه دوبله و صداپیشگی است.

محمدرضا علیمردانی در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمد و چهار خواهر و یک برادر دارد.

هادی کاظمی بازیگر کشورمان از دوستان صمیمی محمدرضا علیمردانی است که این دو هنرمند از دوران هنرستان تا تئاتر و کلاس های بازیگری را در کنار هم گذرانده اند.

بیماری محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی تا سن 14 سالگی درگیر یک بیماری مادرزادی مربوط به تارهای صوتی به نام لارنژیت بود که موجب اختلال در صدای او میشد و صدای ناهنجاری را تولید میکرد.

این هنرمند کشورمان بعد از آشنایی با روش یک قاری مصری و تمرین های مربوط به صدای او توانست از این بیماری رها شده و به یکی از مشهورترین صداپیشه های دنیای هنر تبدیل شود.

محمدرضا علیمردانی از کودکی متوجه این اختلال مادرزادی در صدایش شد و گاهی برای رهایی از اختلال دست به بازیگری میزد بدون اینکه بداند درحال نقش بازی کردن است و بعدها در بزرگسالی به سراغ بازیگری رفت.

این هنرمند کشورمان به دلیل اختلالی که در تارهای صوتی اش وجود داشت و بخاطر آزارهایی که از این موضوع متوجه او میشد و مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار میگرفت تصمیم به ترک تحصیل هم گرفت و در دوره ای به سراغ فوتبال رفت و تا مرحله خرید و فروش پیش رفت اما پدرش مانع او شد و بعد به سراغ ووشو رفت اما باز هم پدرش مانع او شد و نظرش این بود که باید حتما درس بخواند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.