کد خبر : 19892 / /
/

بازار خودرو در طول یک سال گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. این موضوع شامل حال برخی از خودروهای کارکرده نیز می‌شود. در مورد بعضی مدل‌ها افزایش قیمت به ۵۷ درصد هم می‌‌رسد.

بازار خودرو در طول یک سال گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. این موضوع شامل حال برخی از خودروهای کارکرده نیز می‌شود. در مورد بعضی مدل‌ها افزایش قیمت به ۵۷ درصد هم می‌‌رسد.

خودروهای کارکرده با توجه به گرانی خودروهای صفر کیلومتر بازار خاص خود را دارند. بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و آگهی‌های ثبت شده برای فروش خودروهای کارکرده در بازار، فهرستی از قیمت خودرو در محدوده ۱۵۰ تا ۳۶۵ میلیون تومانی به دست آمده است. روند نوسانی قیمت این خودروها همچنان ادامه دارد. البته این نوسان در تیر سال جاری کاهش یافته بود اما در طول یک سال گذشته، بعضی از انواع آنها تا ۵۷ درصد افزایش قیمت را نیز تجربه کرده‌اند.

در جدول زیر، ارزان‌ترین خودرو، پراید ۱۳۱ SE محسوب می‌شود. متوسط قیمت این خودرو در آگهی‌های منتشر شده در تیر سال جاری، ۱۵۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود. در حالی که، این خودرو در تیر سال گذشته به طور متوسط با نرخ ۹۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان معامله می‌شد.

در راس گران‌ترین خودروها در جدول تجارت‌نیوز نیز، پژو پارس اتوماتیک TU5 قرار دارد که متوسط قیمت آن ماه گذشته به ۳۶۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تومان رسید. این خودرو تیر سال گذشته به طور متوسط، ۲۶۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت داشت.

خودروهای کارکرده کمتر از ۳۶۵ میلیون تومان

افراد در تیر امسال، می‌توانستند پژو ۲۰۶ تیپ ۵، را با متوسط قیمت ۲۹۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، خریداری کنند. این خودرو سال گذشته به طور متوسط، ۲۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان قیمت داشت.

خریداران همچنین می‌توانستند، پژو ۴۰۵ SLX بنزینی را با متوسط قیمت ۲۸۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بخرند. این خودرو در تیر ۱۴۰۰ به طور متوسط، ۱۸۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله می‌شد. این به معنای رشد ۵۵،۶۱ درصدی قیمت این خودرو است.

آنها می‌توانستند پژو ۴۰۵ GLX بنزینی را نیز با متوسط قیمت ۲۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان خریداری کنند. متوسط نرخ این خودرو در تیر سال گذشته، ۱۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. این خودروی کارکرده در بازه زمانی یک ساله، ۴۲٫۹۸ درصد افزایش قیمت داشت.

سمند LX ساده انتخاب دیگری است که متوسط قیمت آن در آگهی‌ها ۲۵۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده است. این خودرو تیر سال ۱۴۰۰، با متوسط قیمت ۱۶۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله می‌شد.

خودروهای حدود ۲۰۰ میلیون تومان و کمتر

فروشندگان خودرو، ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچبک اسپرت اکسلنت را با متوسط قیمت ۲۸۲ میلیون در سایت دیوار آگهی کرده بودند. متوسط قیمت این خودرو در سال گذشته، ۲۰۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بود. این به معنای رشد ۳۵٫۴۳ درصدی قیمت این خودرو است.

در فهرست خودروهای کارکرده کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان، همچنین افراد می‌توانند نام ساینا دنده‌ای EX و تیبا هاچبک EX را بیابند. متوسط قیمت آنها در آگهی‌ها به ترتیب ۱۸۴ میلیون و ۸۰ هزار و ۱۷۸ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان بوده است. این خودروها سال گذشته، به طور متوسط ۱۲۵ میلیون و ۸۰ هزار و ۱۱۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان معامله می‌شدند.

جدول ۱۰ خودروی کارکرده پرطرفدار را در ادامه می‌بینید. در این جدول، قیمت خودروها، در تیر ۱۴۰۱ با خرداد امسال و همچنین تیر سال گذشته مقایسه شده است.

در این فهرست، پژو پارس دوگانه سوز و پراید ۱۳۱ SE بیشترین و پژو پارس اتوماتیک TU5 و پژو ۲۰۶ تیپ ۵، کمترین رشد قیمت را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

همچنین ساینا دنده‌ای EX و  پژو ۲۰۶ تیپ ۲، نسبت به خرداد سال جاری افت و مابقی خودروها در این بازه زمانی رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. پژو پارس دوگانه سوز در طول یک ماه بیشترین و تیبا هاچبک EX، کمترین رشد را داشته است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.