کد خبر : 20179 / /
/

شهره لرستانی سابق خبر از پیشنهاد کاری جدید داد.

شهره لرستانی سابق خبر از پیشنهاد کاری جدید داد. مازیار لرستانی (نام در زمان تولد شهره لرستانی؛ زادهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۴۵) بازیگر و کارگردان اهل ایران است. شهره لرستانی در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم اغر بخیر وارد حرفه سینما و تلویزیون شد. مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره لرستانی متولد شد.  شهره لرستانی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است. 

شهره لرستانی

تطبیق جنسیت شهره لرستانی

لرستانی، چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از تطبیق جنسیت خود خبر داد و‌ گفت نام مازیار را برگزیده‌است.[۶] این اتفاق از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوان روبه‌رو شد و در حالی که عده‌ای از «تغییر جنسیت» او سخن می‌گفتند، فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها یادآوری کردند که باید از «تطبیق جنسیت» برای چنین اتفاقی استفاده کرد.

زندگی هنری شهره لرستانی

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد. 

شهره لرستانی

وی از سال ۱۳۶۶ کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای در تئاترشهر از جمله «خسیس دهکده روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد از جمله کارهای اوست. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشته شون اوکیسی، برای شبکه چهار را انجام داده‌است.

شهره لرستانی

مجموعه تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از کارهایی است که وی کارگردانی کرده‌است.

اصالت خانوادگی و شغل والدین

شغل پدرش قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و اصالتا لر خرم آباد است.

یک خواهر به نام شراره صالحی لرستانی و یک برادر دارد ، نام کاملش «شهره صالحی لرستانی» است که می گوید وقتی مدرسه رفتم به تقلید از چارلی چاپلین نامم را کوتاه کردم.

علاقه به هنر از مدرسه

همیشه گروه تئاتر مدرسه با من بود ، از نوشتن و به وجود آوردن لذت می بردم.

آن اوایل که بلد نبودم بنویسم حفظ می کردم ، نمایشنامه نویسی که بلد نبودم اما قصه هایی شبیه نمایشنامه می نوشتم و با گروه تئاترمان اجرا می کردم.

شهره لرستانی

خاطره با پدر در دادگاه

یکی از تفریحات من و برادرم تابستان ها این بود که با پدرم به دادگستری می رفتیم.

وقتی مراجعین می آمدند زیر میز پدر پنهان می شدیم و آنها را از لای ترک میز زیر نظر گرفته و به حرف هایشان گوش می دادیم ، عشق ما دعواهای زن و شوهری بود.

در سال 1364 وقتی 19 ساله بود از شهر همدان که مدتی بخاطر شغل پدر ساکن آنجا بودند به تهران بازگشتند سپس دیپلم گرفت و بلافاصله وارد دانشگاه هنر شد.

در همان ترم اول که اکثرا دروس عمومی بود غرق تئاتر شد و 17 نمایش را به کارگردانی خود بروی صحنه برد سپس خود نیز کم کم وارد بازی شد.

جلوی دوربین

در سال 1365 وقتی 20 ساله بود با سریال «اُغُر بخیر» اولین بار وارد قاب تلویزیون شد اما دومین تجربه بازی اش فیلم «نیاز» در سینما بود

شهره لرستانی

بازی در سریال آپارتمان در سال 1371 کنار چهره هایی چون در کنار چهره هایی چون پرویز پرستویی ، امین تارخ ، حمید جبلی و آتیلا پسیانی او را به شهرت رسید.

شکست عشقی

شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی عاشق شد اما به دلایل مختلفی این عشق نافرجام ماند و زندگی او را کاملاً تحت تاثیر قرار داد.

خودش می گوید همه چیز خیلی ساده شروع شد طوریکه وقتی امروز بهش نگاه می کنم باورم نمی شود اتفاقی به این سادگی که ساده تر از آن هم قابل حل بود و می توانستم از آن بگذرم ، زندگی ام را دگرگون کرد.

افسردگی بعد عشق

یک موقعی داستان شکست عشقی ساده و یک خطی برایم اتفاقی بسیار عظیم و سهمگین بود و باعث شد احساس شکستی بزرگ بکنم.

موج غم من را در خود غرق کرد و به دامن افسردگی پناه بردم در این مدت 8 سال از بازیگری جدا شدم.

عامل چاقی و نحوه لاغری

شهره لرستانی کم کاری تیروئید ، مشکلات هورمونی و افسردگی را عامل اضافه وزن و چاقی خود می داند. او یک بار موفق شد چهل کیلو از وزنش را با تغذیه کم کند و انگیزه کاهش وزن خود را عاشق شدن دوباره اش می داند اما دوباره اضافه وزن یافت.

این هنرمند سال گذشته (1400)عمل اسلیو معده انجام داده و کاهش وزن بسیاری داشته است ، او در مراسم ختم پدر خود با ظاهری متفاوت و شوکه کننده حاضر شده و تغییرات ظاهری او بسیار محسوس بود.

تاسیس خانه پیشکسوتان

دوری از سینما و کار باعث شد تا به فکر تاسیس خانه پیشکسوتان بیفتم اصلا این کار را شروع کردم تا مشکلات خودم را فراموش کنم.

آن روزها مدام به فکر حل مشکلات دیگران بودم مراقب بودم ببینم چه کسی بیمار است یا چه کسی به رحمت خدا رفته و باید برای بزرگداشتش اقدام کرد.

همه این کارها را می کردم که عشق از دست رفته ام را فراموش کنم و تمام مشکلات مربوط به آن شرایط را فراموش کنم.

علاقه شهره لرستانی به گربه

شهره لرستانی یکی از هنرمندانی است که علاقه زیادی به گربه دارد و اگر سری به خانه او بزنید گربه های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.