کد خبر : 20580 / /
/

دلار امروز در کشور با نوساناتی همراه شد. طبق اعلام صرافی ملی قیمت دلار امروز به ۲۸ هزار و ۷۶ رسید.

قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ با نوساناتی همراه شد. دلار بازار آزاد با ریزش همراه است. آیا این کاهش قیمت تا ۲۷ هزار تومان نیز ادامه دارد؟

دلار امروز در کشور با نوساناتی همراه شد. طبق اعلام صرافی ملی قیمت دلار امروز به  ۲۸ هزار و ۷۶ رسید.

اما دلار بازار آزاد امروز در برخی از کانال‌های تلگرامی کاهشی شد. تا لحظه انتشار این گزارش، دلار فردایی، با قیمت حدود ۳۰ هزار و ۱۰۰ تا ۳۰,۱۶۰ تومان در حال معامله است.

البته کارشناسان معتقدند این نوسانات ارزی در کشور به دلیل ارزپاشی و انتشار اخبار از مذاکرات وین است. کارشناسان می‌گویند انتشار اخبار قطعی از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای می‌تواند باعث ریزش قیمت‌ها در بازارهای دلار، طلا و سکه شود. در غیر این صورت حرف درمانی و انتشار اخباری صرفا در مورد ادامه گفتگوها، در کوتاه‌مدت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند و در بلندمدت، بازارها به سمت ارزش ذاتی خود حرکت می‌کنند.

روند کاهش قیمت ادامه دارد؟

آیا این روند کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ادامه دارد و دلار به ۲۷ هزار تومان نیز می‌رسد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این روند کاهشی بستگی به نتایج مذاکرات برجام دارد.

او توضیح داد: در حال حاضر احتمال به نتیجه رسیدن این مذاکرات بالا رفته است. اگر نتیجه این مذاکرات مثبت باشد، دلار به قیمت ۲۷ هزار تومان نیز خواهد رسید. اما به نظر نمی‌رسد نرخ این ارز به کمتر از ۲۷ هزار تومان برسد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه افزود: اما باید به این نکته توجه کرد که این کاهش قیمت، نوسان کوتاه‌مدت است و تغییر بنیادینی صورت نگرفته تا قیمت دلار به صورت بلندمدت کاهشی شود.

طباطبایی گفت: به نظر می‌رسد اگر توافق صورت بگیرد، هیجانات و تقاضای کاذب بازار کم می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.