کد خبر : 20707 / /
/

عکس جدیدی از مینا وحید منتشر شده است.

مینا وحید (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۶۶) بازیگر اهل ایران است. مینا وحید حرفه‌اش را در ۱۳۸۶ با فیلم آتش سبز آغاز  به کارکرد. مینا وحید در آثار مختلف سینما، تلویزیون و تئاتر ظاهر شده‌است. مینا وحید نقش‌های زیادی بازی کرده است از جمله می توان با فیلک های هایلایت (۱۳۹۶) و یک شب در تهران (۱۳۹۸) اشاره کرد. مینا وحید در مجموعه تلویزیونی شهرزاد هم بازی کرده‌است.

مینا وحید

 

نام:مینا

نام خانوادگی:وحید

تاریخ تولد:17 مرداد 1366 در رشت

سالهای فعالیت:1386 تاکنون

تحصیلات:کارشناسی ارشد تئاتر

وضعیت تاهل:مجرد

مینا وحید

زندگینامه مینا وحید

مینا وحید بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان 17 مردادماه سال 1366 در رشت متولد شد.

این هنرمند جوان کشورمان در خانواده ای پنج نفره بزرگ شد و یک خواهر و یک برادر دارد

پدر مینا وحید مخالف بازیگر شدن او بود و اعتقاد داشت که بازیگری آخر و عاقبت ندارد اما با دیدن فیلم دوران عاشقی تصمیمش عوض شد و به دخترش افتخار کرد.

مینا وحید تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته تئاتر ادامه داد و با تحصیلات آکادمیک وارد دنیای بازیگری شد.

درگذشت پدر مینا وحید

پدر مینا وحید سالهای به بیماری سرطان مغز استخوان مبتلا بود و بعد از تحمل 12 سال رنج بیماری، اردیبهشت ماه سال 95 درگذشت.

درگذشت پدر برای مینا وحید با شوک بزرگ روحی همراه بود و باعث شد تا یک سال و نیم از دنیای بازیگری فاصله بگیرد.

مینا وحید

مینا وحید بازیگر نقش جواهر در بانوی عمارت

او در فیلم بانوی عمارت در کنار بازیگرانی چون مریم مومن ؛ حسام منظور و پانته آ پناهی ها در نقش جواهر ، مستخدم افسر الملوک ایفای نقش میکند.

سریال شهرزاد

مینا وحید در سریال معروف شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی که در شبکه پخش خانگی طرفدارن زیادی داشت ایفاگر نقش مریم همسر بابک با بازی امیر حسین رستمی است اما نقش وی در اواخر سریال با مرگ تراژدیک به پایان رسید و در فصل دوم حضور نخواهد داشت.

ترس و لذت بازیگری

وی در مورد ترس از موفق نشدن در این راه گفت : هنوز هم می ترسم.

این ترس یکی از لذت های بازیگری است؛ چون ممکن است پس از هر کار خوبی که بازی می کنی ، دیگر پیشنهاد خوبی نداشته باشی ، ولی این هم جزو لذت های این کار است و اگر بترسی و صبر نکنی ، اشتباه کرده ای و تبدیل به کسی خواهی شد که در کارهای نا مناسب بازی می کند.

بازیگر در تئاتر و سینما

بازیگری در تئاتر سخت تر از سینما نیست دو ژانر متفاوت است و هرکدام سختی خودش را دارد ، بازیگری در تئاتر بزرگ نمایی دارد و بازیگر راحت تر است. بازیگر در سینما باید در یک کلوز آپ بازی زیرپوستی از خود نشان دهد؛ چراکه تمام اجزای صورتش بر پرده سینما دیده می شود و کوچک ترین حرکت عضله چهره بازیگر نیز از دیدها پنهان نمی ماند و این مسئله کار را در سینما سخت می کند.

اوقات فراغت

فیلم میبینم ، کلاس بدن و بیان می روم و ورزش می کنم تا روی فرم باقی بمانم و حواسم به رژیم غذایی ام است ، بسکتبال رو بصورت حرفه ای دنبال میکند و مدتی نیز اسکواش بازی میکند.

شروع فعالیت

فعالیت خود را از زمان دانشجویی با تئاتر آغاز کرد.

بعد از اتمام درس در دانشگاه به پیشنهاد یکی از دوستان نویسنده اش سر یک کار سینمایی رفت تا برای همکاری در کارهای بعدی بعنوان نویسنده به توافق برسد ، سر همون کار اولین پیشنهاد بازیگری را بدلیل ترس و استرس رد می کند.

اولین تجربه اش با تله فیلم تلویزیونی ساعت به وقت صفر در سال 1390 به کارگردانی احمد مودنی بود که در عید نوروز آن سال از شبکه یک به نمایش در آمد.

بعد از اولین تجربه

بعد از اولین تجربه با فیلم ساعت به وفت صفر در تله فیلم حنا نقش اول بازی کرد اما این بازی چندان دیده نشد ، سپس مدتی را برای نوشتن فیلمنامه و ورزش گذارند در خانه گذراند.

شهرت با دوران عاشقی

وی با بازی در فیلم سینمایی دوران عاشقی در سال 93 به کارگردانی علیرضا رئیسیان نام خودش را بر سر زبانها انداخت ، بازی او دراین فیلم تحسین منتقدین را برانگیخت ، وحید دراین فیلم با ستارگانی چون لیلا حاتمی ، شهاب حسینی ، فرهاد اصلانی ، بیتا فرهی و پرویز پورحسینی همبازی بود.

مینا وحید می گوید بهترین روز کاری اش زمان قرار داد این فیلم بود.

جنجال فیلم کفشهایم کو؟

جمله ای که در ابتدای این فیلم روی پرده نمایش نقش می بندد حکایت از این دارد که دستهایی در طول فیلم رضا کیانیان را لمس می کند دستان همسر واقعی او هستند ، مینا وحید در این فیلم نقش دختری رضا کیانیان را بازی می کرد که با مصاحبه وی مشخص شد این ارتباط و لمس دست ها توسط خود وی انجام شده بود.

همین فیلم موجب حمله چند سایت و خبرگزاری به عوامل فیلم شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.