کد خبر : 20936 / /
/

سکانسی از تازه ترین قسمت سریال«یاغی» با حضور پارسا پیروزفر و طنازطباطبایی پربازدید شد. سریال یاغی مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر درام است، سریال یاغی برای سرویس نمایش خانگی ساخته شده‌است.

 پارسا پیروزفر از بازیگرا مرد خوش تیپ سینمای ایران است. پارسا پیروزفر طرفداران زیادی دارد. قد پارسا پیروزفر 176 سانت است. پارسا پیروزفر و مهدی پاکدل از بازیگران بسیار خوشتیپ و پرطرفدار ایرانی هستند. پارسا پیروزفر مجرد است.

سکانسی از تازه ترین قسمت سریال«یاغی» با حضور پارسا پیروزفر و طنازطباطبایی پربازدید شد. سریال یاغی مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر درام است، سریال یاغی برای سرویس نمایش خانگی ساخته شده‌است. سریال یاغی را محمد کارت کارگردانی کرده است. سریال یاغی را پدرام پورامیری، حسین دوماری و کارت با نگاهی به رمان سالتو به نگارش درآورده‌اند. سریال یاغی به سفر قهرمان شخصی از طبقهٔ کارگر می‌پردازد که گرفتار مشکلات طبقهٔ ممتاز جامعه می‌شود. سریال یاغی و بازیگران اصلی این مجموعه پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، مهدی حسینی‌نیا، آبان عسکری، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی و الیکا ناصری هستند.سریال یاغی در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به نمایش درآمد.

همزمان با انتشار قسمت پانزدهم سریال«یاغی» ساخته محمد کارت، سکانسی از این مجموعه که در آن پارسا پیروزفر(بهمن خان) ترانه ای را برای همسرش طناز طباطبایی(طلا)  می‌خواند مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

پارسا پیروزفر

یاغی روایت زندگی جوانی است گرفتار زاغه‌های جنوب شهر که می خواهد خود را از آن منجلاب نجات دهد. در این مسیر پارسا پیرزوفر(بهمن خان) که خود از خلاف‌کارهای کهنه‌کار است دست او را می‌گیرد و با نگاهی پدرانه سعی می‌کند او را به قله قهرمانی در ورزش کشتی برساند. نیکی کریمی، امیر جعفری، طناز طباطبایی،‌ فرهاد اصلانی،‌آبان عسگری و عباس جمشیدی‌فر از دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند.

زندگینامه پارسا پیروزفر بازیگر سریال یاغی

نام: پارسا

نام خانوادگی: پیروزفر

متولد: 1351/6/22 تهران

زمینه فعالیت: سینما، تئاتر ؛ تلویزیون، مجسمه سازی، نقاشی

پیشه: بازیگر ،کارگردان نمایش، نقاش، نمایشنامه نویس و مترجم، مدرس بازیگری

مدرک تحصیلی: لیسانس نقاشی

سال های فعالیت: از 1370 تاکنون

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در روز 22 شهریور سال 1351 در تهران متولد شده است، دیپلم ریاضی دارد و با پایان دوره دبیرستان به طراحی گرافیک، ساخت تیزر و مجسمه‌سازی پرداخت که هنوز آن را ادامه داده است. به دلیل علاقه اش به هنر به رشته هنر رفت و فارغ التحصیل رشته کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد، که البته دوره های بازیگری را از آکادمی هنرهای نمایشی استاد سمندریان نیز گذرانده است.

در سال های 1363 تا 1369 به خلق داستان‌های مصور پرداخته اما هرگز آنها را به چاپ نرساند. در دوره کارشناسی خود اولیت تجربه های بازیگری خود را پشت سر گذاشت و دوره ای نیز در سالهای 1371 تا 1375 به صداپیشگی پرداخت و تعدادی فایل صوتی نیز نمایش کودکانه انجام  داده است.

همسر پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر هرگز از زندگی خصوصی و خانوادگی خود به رسانه ها چیزی نگفته و در هیچ مجلسی نیز حاضر نشده است. به همین دلیل از ازدواج او هیچ خبری در دست نمی باشد.

علاقه پارسا پیروزفر

علاقه پارسا پیروزفر به نقاشی باعث شد تا در سالهای دبیرستان و تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک، داستان های مصوری را خلق کند. این آثار مصور که در آن خود قصه گوست و خود نیز تصویرگر آن است تاکنون چاپ نشده و فقط در وب سایت رسمی پارسا پیروزفر منتشر شده اند.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر از جمله بازیگرانی است که تا به حال با هیچ روزنامه، مجله و یا رسانه ای مصاحبه نکرده است.

فعالیتهای هنری پارسا پیروزفر 

پارسا پیروزفر در سال های 1386، 1389 و 1390 ، به تدریس بازیگری در مدرسه فیلمسازی و پژوهش های سینمایی هیلاج پرداخته است. او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی، طراحی صحنه و لباس برخی از کارهای خود می پردازد.

علاوه براین پس از اتمام دبیرستان و تا کنون در زمینه های مختلفی از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساختن بنرهای تبلیغاتی و دوبله نیز فعالیت کرده است.

صداپیشگی پارسا پیروزفر

یکی از دغدغه های پارسا پیروزفر صدا پیشگی بوده است به طوری که در سالهای 1371 تا 1375به این حرفه پرداخته است. او در نمایشنامه های رادیویی و تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشته است.

بازیگری پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر برای اولین بر در نقش شیخ سالک که نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1373 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. او در همان سال، همزمان با تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان، مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت.

نمایش ماتریوشکا

پارسا پیروزفر در سال 1394 ، نمایش 8 اپیزودی ماتریوشکا را که بر اساس داستان های کوتاه آنتون چخوف ترجمه کرده و نوشته بود را به صورت نمایش های کوتاه و مرتبط، به صورت تک نفرهاجرا کرد.

نمایش ماتریوشکا پنجمین کار پارسا پیروزفر در مقام کارگردانی بود که به مدت دو سال در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا نظیر لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترآل و ونکوور با استقبال زیادی اجرا شد. پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین الملل سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1395 شد.

پارسا پیروزفر در سریال در پناه تو

سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1374 را می توان انقلابی در ساخت سریالهای بعد از انقلاب دانست. این سریال با معرفی چهره های جوان و با استعدادی همچون لعیا زنگنه، حسن جوهرچی، رامین پرچمی و پارسا پیروزفر، یکی از سریالهای پر بیننده در دهه هفتاد بود. بازیگران این سریال اگرچه در فیلم و سریالهای قبل از در پناه تو نیز حضور داشتند اما با حضور در این سریال شهرت بیشتری کسب کردند.

نقش پارسا پیروزفر در این سریال به دلیل ممیزی های بسیار، کمرنگ شده و بخش زیادی از بازی او حذف شد اما حضور اندک او در سریال در پناه تو، بسیار قابل توجه بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.