کد خبر : 20979 / /
/

از نیمه دوم روز با اظهارات بورل درباره پاسخ ایران به پیشنهاد برجامی اتحادیه اروپا از سرعت افزایش قیمت دلار کم شد و در معاملات پشت خطی بازیگران دلار دنده معکوس زدند.

به گزارش اقتصادنیوز؛ قیمت دلار روز گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرد . اسکناس آمریکایی عصر دیروز در محدوده 29 هزار و 650 تومان معامله شد . این قیمت در مقایسه با  روز یکشنبه بیش از 1 هزار و 250 تومان بالا رفته بود.

اما  از نیمه دوم روز با اظهارات بورل درباره پاسخ ایران به پیشنهاد برجامی اتحادیه اروپا از سرعت افزایش قیمت دلار کم شد و در معاملات پشت خطی بازیگران دلار دنده معکوس زدند. 

دلار دنده معکوس زد 

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  دیروز گفت: پس از ارائه پیش نویس خود به عنوان متن نهایی، ایران پاسخی داد که به نظر من منطقی بود.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ هم به نقل از جوزپ بورل نوشته دیپلمات‌ها ممکن است در هفته جاری (تا یکشنبه هفته آینده بر اساس تقویم ایران) برای رایزنی درباره گام‌های بعدی در وین دیدار کنند.

قیمت دلار شب گذشته از نیمه کانال 29 هزار تومان هم پایین آمد و در محدوده 29 هزار و 350 تومان  قرار رفت.

پیش بینی قیمت دلار اول شهریور 1401 

برخی از  فعالان بازار ارز تهران معتقدند در صورتی که دلار حمایت 29 هزار و 200 تومان را از دست بدهد این احتمال وجود دارد که نرخ دلار بار دیگر  تا کانال 28 هزار تومان عقب نشینی کند  و محدوده حمایتی 28 هزار و 800  تومان قرار بگیرد . 

برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران معتقدند که نرخ دلار در صورتی می تواند صعود کند که از مقاومت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کند. 

بخشی از معامله گران باور دارند که نوسان در روزهای آتی نیز بالا خواهد بود و حرکات رفت و برگشتی دلار ادامه پیدا خواهد کرد.

نوسان گیران افزایشی در روزهای اخیر در بدترین حالت توانسته اند که محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان حفظ کند. با این حال، در برابر صعود به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی ناکام بوده اند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.