کد خبر : 21012 / /
/

وینفرید کرچمن نخست وزیر ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان که عضو «حزب سبز» این کشور است در مصاحبه ای از شهروندان آلمان خواست در بحران انرژی آینده این کشور و به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی به جای آنکه مرتب دوش بگیرند خودشان را با حوله تمیز کنند.

یک سیاستمدار ارشد آلمانی در تلاش برای واداشتن آلمانی ها با بحران در زمینه تامین انرژی از آنها خواست با اتخاذ تدابیری کمتر برای نظافت دوش بگیرند.

وینفرید کرچمن نخست وزیر ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان که عضو «حزب سبز» این کشور است در مصاحبه ای از شهروندان آلمان خواست در بحران انرژی آینده این کشور و به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی به جای آنکه مرتب دوش بگیرند خودشان را با حوله تمیز کنند.

او در مصاحبه ای با نشریه آلمانی «زودوست-پرس» گفت: «حتی تمیز کردن خود با حوله هم یک ابتکار موثر است.»

کرچمن مدعی شد که خودش را یک الگو در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی میداند و بیان کرد: «من یک خودروی برقی دارم. من در پشت بام خانه ام باتری های خورشیدی بزرگ دارم.»

او همچنین گفت که برای خانه اش تجهیزات تولید گرمایش با گلوله های سوخت زیستی (نوعی هیزم تولید شده از مواد آلی فشرده و یا زیست‌توده) دارد.

رسانه‌ها نوشته‌اند این دستگاه عمدتا متکی به تولید گرما از گلوله های سوخت حاصل از چوبهای جنگلهای جنوب شرق آمریکا بوده و باید آنها را از آن سر دنیا به آلمان بیاورند تا اشخاصی مثل کرچمن از آنها استفاده کنند در حالی که دانشمندان می گویند که همین گلوله های سوختی هم به اندازه زغال سنگ آلوده کننده محیط زیست هستند.

برای تولید همین گلوله های سوختی نیز باید درختهای جنگلهای سراسر آمریکا قطع شوند و به نوشته پایگاه «گرین پیس» همین کار باعث از بین رفتن تنوع زیستی و تخریب کلیت اکوسیستمها می شود. دانشمندان برآورد کرده اند 44 تا 100 سال طول می کشد تا این جنگها دوباره بازتولید شوند و همین تخریب جنگلهای طبیعی هم به نوبه هزینه های سنگینی را به سیاره زمین وارد می سازند.

کرچمن در ادامه توصیه هایش بیان داشت: ما معمولا تنها گرمایش یک اتاق خانه خود را تامین می کنیم. این که شما دمای یکسانی را در همه جای خانه نداشته باشید حتی سالمتر است.

اظهار نظرهای او موجی از انتقاد را در میان مقامات و عموم مردم آلمان برانگیخت.

گرهارد پاپکه، رئیس انجمن آلمان-مجارستان در جمهوری فدرال آلمان گفت: کشور ما با بحران انرژی که رفاه میلیونها تن از مردم را تهدید می کند مواجه است. اما پاسخ کرچمن، پدرسبزها چیست؟ هر روز دوش نگیرید و نظافت با حوله یک ابتکار مفید است. واقعا چه نوع افرادی دارند آلمان را اداره می کنند؟

کرچمن همچنین اخیرا یک طرح پنج بندی برای مبارزه با کمبود گاز در ایالت تحت امرش ارائه داد. بر اساس این طرح به عنوان مثال در ساختمانهای دولتی سیستمهای تهویه مطبوع خاموش می شوند و در زمستان نیز حداکثر دمای اتاق را کمتر می کنند. سفرهای کاری نیز باید در صورت امکان با قطار انجام شود.

بعد از این مصاحبه کرچمن آلمانی ها یک موج توئیتری را با هشتگ کردن کلمه "حوله" به راه انداختند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.