کد خبر : 21179 / /
/

گمانه ‎زنی‎ها در محافل رسانه‎ای درباره گره‎های موجود در مذاکرات ادامه دارد

برخی گمانه‎زنی‎ها حکایت از آن دارد که «مباحث پادمانی» و «تضمین‎ها» همچنان دو گره اصلی برای دستیابی به توافق به ‎شمار می‎رود.

«در شرایطی که تهران در حال بررسی پاسخ آمریکا به متن پیشنهادی اتحادیه اروپاست و هنوز اخبار موثقی در این زمینه منتشر نشده‎، اما گمانه ‎زنی‎ها در محافل رسانه‎ای درباره گره‎های موجود در مذاکرات ادامه دارد و برخی منابع معتقدند در شرایط کنونی مباحث پادمانی و تضمین‎ها دو گره اصلی برای دستیابی به توافق به‎ شمار می‎رود.

در روزهای اخیر و پس ‎از ارائه پاسخ از سوی واشنگتن که با تعلل ۱۰روزه همراه بود، اگر چه دو طرف تلویحا اعلام کرده‎اند موارد اختلافی کاهش یافته و گفت‎وگوها رو به‎ جلو بوده اما به‎ نظر می‎رسد همچنان برخی اختلافات کلیدی باقی است که باید رفع شود.

بر همین اساس هم هست که برخی تحلیلگران معتقدند روند رایزنی‎ها به ‎گونه‎ای پیش می‎رود که برگزاری دور جدیدی از مذاکرات را با هدف رفع اختلاف‎های باقیمانده گریزناپذیر کرده‎ و چشم‎انداز حداقل دو تا سه هفته‎ای پیش ‎روی تعیین‎تکلیف گفت‎وگوها ترسیم کرده ‎است.

در چنین شرایطی یک رسانه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که آمریکا و ایران همچنان بر سر جزئیات کلیدی یک توافق قریب‌الوقوع برای احیای توافق هسته‌ای با هم اختلاف دارند و ممکن است چند هفته برای حل اختلافاتشان زمان نیاز باشد. «بلومبرگ» در این گزارش به نقل از «مقام‌های مطلع» خبر داده ‎است که موانع بر سر راه توافق برجام همچنان ادامه دارد و تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ضمانت‌های اقتصادی، همچنان محل منازعه طرفین است.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.