کد خبر : 21237 / /
/

این اتفاق دلایل متفاوتی دارد؛ از صف‌بندی‌های اخیر در تیم ملی که صلاحیت برخی از بازیکنان قدیمی را زیر سؤال برد تا داستان معرفی وحید امیری به‌عنوان کاپیتان جدید تیم؛ حداقل برای رأی دادن در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال. به همین بهانه اما بد نیست مروری داشته باشیم روی شرایط فعلی کاپیتان‌های تیم ملی ایران. وضعی که خیلی جالب به‌نظر نمی‌رسد.

تیم ملی فوتبال ایران تا کمتر از ۳ماه دیگر باید در مسابقات جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر حاضر شود و این در حالی است که طی روزهای اخیر بحث کاپیتانی این تیم بیش از هر زمان دیگری داغ شده است.

این اتفاق دلایل متفاوتی دارد؛ از صف‌بندی‌های اخیر در تیم ملی که صلاحیت برخی از بازیکنان قدیمی را زیر سؤال برد تا داستان معرفی وحید امیری به‌عنوان کاپیتان جدید تیم؛ حداقل برای رأی دادن در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال. به همین بهانه اما بد نیست مروری داشته باشیم روی شرایط فعلی کاپیتان‌های تیم ملی ایران. وضعی که خیلی جالب به‌نظر نمی‌رسد.

احسان حاج‌صفی

شاید بتوان شرایط کاپیتان اول و ۳۳ساله تیم ملی ایران را در کلماتی مثل پرفراز و نشیب و کم‌اثر تعریف کرد. احسان حاج‌صفی به تناوب در ترکیب آاک یونان به میدان می‌رود و به ندرت خبری در مورد درخشش او به گوش می‌رسد. طبیعتا لیگ یونان در زمره لیگ‌های درجه یک و حتی ۲ اروپا دسته‌بندی نمی‌شود و خود آاک هم تیم مطرح و فوق‌العاده‌ای نیست. حاج‌صفی که سابقه حضور در ۱۱۹بازی ملی را در کارنامه دارد، اخیرا جایگاه مطلوبش در تیم کشورمان را هم از دست داده و خیلی کم در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. حقیقت آن است که فارغ از فاکتورهای شخصیتی که در جای خودش قابل بحث است، از نظر فنی هم شرایط حاج‌صفی به‌عنوان کاپیتان اول تیم ملی ایران چندان درخشان به‌نظر نمی‌رسد.

کریم انصاری‌فرد

همان تیم آاک آتن که فصل گذشته در رده پنجم جدول لیگ یونان قرار گرفت و فصل جدید را هم با یک برد و یک باخت شروع کرده، کریم انصاری‌فرد را در لیست مازاد قرار داده است. این بازیکن که علاقه‌ای به حضور دوباره در لیگ ایران ندارد، مدت‌هاست در اروپا دنبال تیم می‌گردد، اما از قرار معلوم پیشنهادهای درخور توجهی به او نمی‌شود. حتی شایعه شده او از این روش برای دریافت پول سال آخر قراردادش از تیم یونانی استفاده می‌کند. انصاری‌فرد ۳۲ساله ۹۲بازی برای تیم ملی ایران انجام داده و در آخرین اردوی این تیم هم حاضر نبود. حضور او در فهرست نهایی تیم ملی در جام‌جهانی قطر به‌طور جدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

امید ابراهیمی

هافبک ۳۵ساله فوتبال ایران که سابقه انجام ۵۳بازی برای تیم ملی را دارد، سال‌هاست که حضور در لیگ امن و آرام قطر را برگزیده و هم‌اکنون در همین کشور برای الوکره توپ می‌زند. ابراهیمی شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ندارد، مگر اینکه اتفاقات عجیب و مهمی رخ بدهد.

وحید امیری

به‌تازگی و بعد از مصاحبه میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال، شایعه کاپیتان اولی وحید امیری در جام‌جهانی قوت گرفته است. این موضوع بازتاب‌های متفاوتی داشته که باز در جای خودش قابل بحث است، اما نکته اینجاست که خود وحید هم این ماه‌ها مصدوم بوده و نتوانسته بازی کند. او جراحی کمر انجام داده و همچنان مشغول انجام تمرینات انفرادی است. در نتیجه روشن نیست به جام‌جهانی می‌رسد یا نه و اگر هم برسد شرایط و کیفیت حضور در ترکیب اصلی را دارد یا خیر. امیری ۳۴ساله ۶۶بازی برای تیم ملی انجام داده و از بهترین‌های این تیم در سالیان اخیر بوده، اما حالا حضورش در جام‌جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

علیرضا جهانبخش

یک سایت خبری همین دیروز در مورد او تیتر زده: «کلاس پاس علیرضا جهانبخش در هلند»؛ این تیتر قاعدتا باید در مورد کسی باشد که بهترین پاسور یک فصل فوتبالی لقب گرفته، اما اینطور نیست. فاینورد این هفته در لیگ هلند با تیم رده دوازدهمی «اف‌سی‌ایمن» بازی داشته و یک بر صفر از این تیم جلو بوده، در دقیقه۸۴ جهانبخش به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آید و روی ۲ گل بعدی تیمش تأثیر مستقیم می‌گذارد. حریف که از هم پاشیده بوده یک گل دیگر می‌خورد و بازی را ۴ بر صفر می‌بازد. البته که اثرگذاری علی جهان در همین ۶دقیقه هم قابل‌قبول و نویدبخش است. امیدواریم این فروغ به او کمک کند که بیشتر در ترکیب تیمش قرار بگیرد، اما واقعا شأن یکی از کاپیتان‌های تیم ملی ایران نیست که در اغلب مسابقات فاینورد روی نیمکت بنشیند و برابر یک تیم ضعیف فقط ۶دقیقه به میدان برود. یادمان باشد جهانبخش لیگ هلند را در قامت آقای گل ترک کرد و بعد از ۳ سال اتلاف وقت در برایتون به این کشور بازگشت تا احیا شود، اما پارسال فصل خوبی نداشت و فصل جدید را هم فعلا  ازروی نیمکت شروع کرده است. جهانبخش ۳۰ساله ۶۲بازی ملی دارد.

جهانبخش فارغ از حواشی اخیر شاید تنها کاپیتان تیم ملی باشد که اسکوچیچ به لحاظ فنی به او اعتقاد دارد و احتمالا در صورت باقی ماندن روی نیمکت تیم ملی او را همراه خود به جام جهانی خواهد برد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.