کد خبر : 21442 / /
/

با اطلاعاتی که اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مورد بازداشت بازرس ویژه وزیر راه و مسکن و شهرسازی منتشر کرد، سکوت دولت نشانه ای است از اینکه بر سر این دستگیری اختلافات زیادی وجود دارد. به طور مشخص می توان گفت؛ دولت از این اقدام ناراضی است.

با وجود کشف فساد در وزارت راه، رئیسی از رستم قاسمی حمایت می کند.

محمدپوریا بهشتی نوشت:

با اطلاعاتی که اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مورد بازداشت بازرس ویژه وزیر راه و مسکن و شهرسازی منتشر کرد، سکوت دولت نشانه ای است از اینکه بر سر این دستگیری اختلافات زیادی وجود دارد. به طور مشخص می توان گفت؛ دولت از این اقدام ناراضی است. 

اردشیر مطهری در توئیتی فاش کرده بود که موضوع کمر درد رستم قاسمی از همان روزی اتفاق افتاد که بازداشت قاسم مکارم صورت گرفت او نوشته بود: «شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند. از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده. حالا کجا بستری شده نمی دونم.میگن دیگه، ما نمیگیم.»

 مطهری مدعی میشود که در این پرونده نامهای دیگر، از جمله فرزند او نیز مطرح هستند و می نویسد: «رستم خان، شفاف سازی کن لطفا! از آقازاده چه خبر؟ از جعفری و درویش زاده چه خبر؟ از تربتی و یوسف پورآذر درخصوص زمین های پردیس بومهن چه خبر؟»

با توجه به انتشار این اخبار حالا چند موضوع حائز اهمیت است: 

موضع دولت در این رابطه  دقیقا چیست؟ سکوت ابراهیم رئیسی در این باره نشان می دهد از این بازداشت ناراضی است. او در نشست خبری اخیر خود به گشت ارشاد مدیران اشاره کرد و سعی کرد عنوان کند که به وعده خود در این زمینه عمل کرده است. اما نتوانست حتی یک مصداق هم برای آن ارائه کند. اگر بازداشت اخیر با سیستم گشت ارشاد خود رئیسی دستگیر شده بود، حتما دولت از آن به عنوان مصداق روشن اقدامات دولت در این زمینه یاد می کرد. دلیل دوم که نشان از عدم رضایت دولت از این دستگیری دارد، عیادت سخنگوی دولت از رستم قاسمی بود. این عیادت در واقع آن را می توان حمایت نامید، نشان داد دولت با پرونده ای که تشکیل شده موافقت ندارد. از همین رو نیز تاکنون در مورد آن کاملا سکوت کرده است. 

باتوجه به عدم رضایت دولت بحث بر سر اینکه آیا رئیسی همچنان بر زیرمجموعه خود در وزارتخانه ها نظارت و سیادت کافی دارد یا نه، بیش از پیش به چشم می آید.

یکی از نکاتی که ممکن است مطرح شود این است که رستم قاسمی در حالی به کابینه دولت وارد شد که خود کاندیدای تایید صلاحیت نشده ریاست جمهوری بود. عدم تایید صلاحیت او آیا به موضوع بابک زنجانی باز می گشت؟ پاسخ این سئوال را نمی دانیم. اما هرچه هست به نظر میرسد تغییرات اخیر در راس یک نهاد نظارتی ممکن است راه را برای برخورد با رستم قاسمی فراهم کرده باشد. 

 باتوجه به زیر ضرب قرار گرفتن رستم قاسمی احتمالا شاهد تغییر او در راس وزارتخانه ای خواهیم بود که بخش مهمی از وعده ها و اعتبار رئیسی در ساخت 4 میلیون مسکن به آن وابسته است. با وقایع اخیر، تیم حامیان سعید محمد فعال تر از سابق شده و انتظار دارند جای رستم قاسمی را در وزارت نفت بگیرند. اما هر چه هست نباید فراموش کرد که تیم نزدیک به رستم قاسمی از کسانی تشکیل شده بود که خود را «جوان مومن انقلابی» می دانستند معتقد بودند که باید کار اداره کشور به دست آنها سپرده شود. مهمتر اینکه نباید فراموش شود چه کسانی در این فساد دخیل بودند و پرونده بار دیگر به لایه های پنهان برای بررسی و برگزاری دادگاه برده نشود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.