کد خبر : 21785 / /
/

یارانه معیشتی کمک نقدی مرحله ۱۳۹ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و قابل برداشت است.

واریز یارانه کمک معیشتی تا آماده شدن کالابرگ ادامه دارد. یارانه کمک معیشتی قدیم که دهم ماه واریز میشد متوقف شده است. واریز یارانه کمک معیشتی جدید همچنان ادامه دارد. یارانه کمک معیشتی  شهریور ماه پرداخت شد. مبلغ یارانه کمک معیشتی جدید 300 الی 400 هزار تومان است.

یارانه کمک معیشتی شهریور در حساب ها

سخنگوی هدفمندی یارانه ها گفت: ۷۰ هزار خانواری که درخواست بازبینی دهک بندی داشته اند، پس از بررسی ها مشمول دریافت یارانه نقدی شناخته شدند.

سیده طیبه حسینی سخنگوی هدفمندی یارانه دقایقی قبل در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر اظهار کرد: یارانه معیشتی کمک نقدی مرحله ۱۳۹ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و قابل برداشت است. همه سرپرستان خانوار که دهک یک تا ۹ شناخته و از طرف وزارت رفاه به ما معرفی شده باشند، مشمول دریافت یارانه خواهند شد.

وی ادامه داد: سامانه رفاه وزارت رفاه کماکان پذیرای درخواست بازبینی افراد است و افرادی که ماه گذشته درخواست بازبینی آنها ثبت شده و دهک یک تا ۹ شناخته شده باشند، این ماه همراه سایر افراد، یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

حسینی گفت: ۷۰ هزار سرپرست خانواری که قبلاً درخواست بازبینی داشتند این ماه به جمع یارانه بگیران افزوده می‌شود اگر دهک یک تا ۳ باشند، رقم یارانه دریافتی آنها ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و اگر دهک ۴ تا ۹ باشند رقم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقمی که مسدود بوده و مبلغی که باید به ازای این چند ماه دریافت می کرده اند، در ماه آتی به حساب آنها واریز می‌شود.

سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر به محض اینکه شناسایی شود که خانواری مشمول دهک یک تا ۹ است، هم معوقات را دریافت می‌کند هم مسدودی به حساب آنها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: کلیه افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نمی کرده اند یا به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده بود باید به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت نام کند؛ پس از ثبت نام آزمون وُسع و دهک بندی برای آنها انجام می‌شود و چنانچه دهک یک تا ۹ شناسایی شوند به آنها یارانه نقدی تعلق می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: اما افرادی که از اردیبهشت ۱۴۰۱ به آنها یارانه داده نشده باید به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه و درخواست بازبینی کنند.

سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها گفت: از ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ متولی انجام تغییرات و تغییر بُعد خانوار سازمان ثبت احوال است اگر این سازمان تغییرات را به سارمان هدفمندی ارائه دهد، سازمان هدفمندی نیز این تغیرات را در یارانه واریزی اعمال خواهد کرد.

یارانه کمک معیشتی | واریز یارانه نقدی امشب

بنا بر سوابق پرداختی‌های دولت سیزدهم، مرحله ۱۳۹ یارانه معیشتی، یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 

تاکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان دقیق واریز یارانه شهریور ۱۴۰۱ و کسر بیست و هفتمین قسط وام کرونای یارانه بگیران را اعلام نکرده است اما طبق روال ماه‌های گذشته احتمالاً این یارانه نقدی نیز امشب ۲۰ شهریور ماه واریز شود.

پیشتر رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی اعلام کرده بود که یارانه شهریورماه هم به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود.

سید مسعود میرکاظمی درباره برخی خبرها مبنی بر اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی از مهرماه، تصریح کرد: کالابرگ قانون و تعهد دولت است اما سامانه آن آماده نبود. معمولاً وقتی سامانه مهیا می‌شود باید در حوزه کوچک‌تری اجرا و احیاناً اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، احصا و برطرف شود که در اجرای عمومی مشکلی برای مردم پیش نیاید. البته نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که مردم بیشتر به یارانه نقدی علاقه‌مند هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ۲۰ شهریورماه مبلغ یارانه نقدی که در ماه‌های گذشته به مردم پرداخت می‌شد برای آنان واریز می‌شود یا نه، افزود: بله، آن مبلغ سر جای خود است و هر وقت که کالابرگ بیاید، جایگزین پرداخت نقدی می‌شود و مردم این ماه دریافت نقدی طبق معمول خواهند داشت.

یارانه معیشتی شهریورماه نیز به مانند دفعات گذشته به صورت نقدی و غیر کالایی واریز خواهد شد. این یارانه از شامگاه فردا، یکشنبه بیستم شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و از بامداد دوشنبه، بیست و یکم شهریور قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرحله یکصد و سی و نه واریز یارانه معیشتی از شامگاه فردا، یکشنبه بیستم شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

برای ماه شهریور نیز به مانند چند ماه گذشته شماری از شهروندانی که درخواست آنها برای دریافت یارانه معیشتی به تازگی مورد موافقت قرار گرفته است، به فهرست یارانه‌بگیران اضافه خواهد شد.

این افراد مشمول در یافت یارانه‌های معوقه خواهند شد. بخشی از این معوقات همراه یارانه شهریور و الباقی آنها در نوبت‌های بعدی واریز یارانه معیشتی تسویه می‌شود.

بنابر این تا زمانی که نام نویسی از متقاضیان یارانه جدید ادامه دارد و به موازت آن به اعتراض، معترضان رسیدگی می‌شود احتمال اضافه شدن به فهرست یارانه بگیران نیز وجود خواهد داشت.

این افزایش درحالی است که قرار است هر ۶ ماه یکبار فهرست یارانه بگیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به روز رسانی شود.

آخرین بار این به روز رسانی پیش از پرداخت یارانه تیر ماه انجام شد، بنابراین نوبت بعدی این به روز رسانی آذر ماه خواهد بود.

پرداخت یارانه معیشتی از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به بعد وارد فاز جدیدی شد، به دنبال اجرای برنامه اصلاحات ارزی، تمامی یارانه‌های نقدی در هم اقدام و در قالب یارانه معیشتی به شهروندانی که در دهک اول تا نهم درآمدی قرار دارند، پرداخت شد.

میزان این یارانه برای سه دهک اول درآمدی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به ازاء هر نفر و برای شش دهک درآمدی دیگری به میزان ۳۰۰ هزار تومان است.

دولت به شهروندان مستقر در دهک دهم درآمدی، یارانه‌ای پرداخت نمی‌کند اما این گروه می‌توانند مانند سایر مردم از یارانه نان، سوخت و دارو به صورت برابر استفاده کنند.

در ماه‎‌های گذشته رسیدگی به درخواست معترضان دهک بندی به وزارت رفاه و در مقابل ثبت درخواست جاماندگان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها سپرده شده است.

یارانه نقدی شهریورماه ۱۴۰۱ کی واریز می‌شود؟در مورد زمان واریز یارانه مرحله ۱۳۸ (شهریورماه ۱۴۰۱) هنوز جزئیاتی منتشر نشده است. اما بررسی ما نشان می‌دهد که معمولا دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بنا بر سوابق پرداختی ها، یارانه نقدی یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ، به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.  این در حالی است که بیست و هفتمین قسط وام یک میلیون تومانی کرونا به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه خانوار کسر خواهد شد.

این در حالی است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان دقیق واریز یارانه شهریور ۱۴۰۱ و کسر بیست و هفتمین قسط وام کرونای یارانه بگیران را اعلام نکرده است.

مردم این ماه (شهریور) هم یارانه نقدی می‌گیرند

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز پیش از این گفته بود: نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که مردم بیشتر به یارانه نقدی علاقه‌مند هستند.

میرکاظمی در پاسخ به این سؤال که آیا ۲۰ شهریورماه مبلغ یارانه نقدی که در ماه‌های گذشته به مردم پرداخت می‌شد برای آنان واریز می‌شود یا نه، خاطرنشان کرد: بله، آن مبلغ سر جای خود است و هر وقت که کالابرگ بیاید، جایگزین پرداخت نقدی می‌شود و مردم این ماه دریافت نقدی طبق معمول خواهند داشت.

دولت برای حمایت از اقشار ضعیف، جلوگیری از رانت و هم‌چنین عادلانه‌سازی یارانه‌ها اعلام کرد که شیوه پرداخت یارانه و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را تغییر می‌دهد و مقرر کرد یارانه به‌جای واردکننده، به انتهای زنجیره یعنی مردم داده شود.

دولت در این راستا از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال مبالغ ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به‌عنوان یارانه نقدی متناسب با دهک‌بندی‌ها به‌صورت ماهانه به مردم پرداخت کرد. مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که قرار است اعتباری را در قالب کالابرگ الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهند، اما به‌گفته دولت، تا زمانی که زیرساخت این اقدام فراهم شود پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.