کد خبر : 21791 / /
/

پس از کش و قوس‌های فراوان کارلوس کی روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. بازگشت مرد پرتغالی در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲، از سوی اهالی فوتبال و دوست داران تیم ملی، با واکنش های مثبت و منفی مواجه شده است.

 

اصغری کارشناس فوتبال اظهار کرد: بازگشت کی‌روش از پیش برنامه ریزی شده بود. آه اسکوچیچ گریبان تیم ملی را می‌گیرد. اخراج او دور از شأن و شخصیت فوتبال ملی بود. اسکوچیچ تیم ملی را در شرایطی سخت تحویل گرفت و به راحتی به جام جهانی برد.

پس از کش و قوس‌های فراوان کارلوس کی روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. بازگشت مرد پرتغالی در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲، از سوی اهالی فوتبال و دوست داران تیم ملی، با واکنش های مثبت و منفی مواجه شده است.

مهدی تاج در آغاز دوران تازه خود در فدراسیون فوتبال، دست به اقدامی جنجالی زد. اخراج دراگان اسکوچیچ و استخدام کی روش در فاصله ۲ ماه تا شروع جام جهانی، برای بسیاری از علاقه مندان فوتبال ملی، تصمیمی عجیب و باورنکردنی بود.

 لیست جدید تیم ملی فوتبال اعلام شد

مخالفان کی روش معتقدند که برکناری اسکوچیچ در این مقطع زمانی، اشتباه بوده و تاج برای نجات خود دست به این اقدام زده است. آن‌ها ضمن دفاع از مربی کروات، دستاورد کارلوس کی روش در زمان سکان داری تیم ملی را ناچیز قلمداد می کنند. اظهارنظرهای تند او در قبال باشگاه لیگ برتری نیز از جمله نکاتی است که در نقد کی روش گفته می شود.

در سمت مقابل برخی‌ها به بازگشت کی روش خوش بین هستند. موافقان کی روش، اسکوچیچ را برای نیمکت تیم ملی، مربی بزرگی ندانسته و نسبت به نتایج ایران در جام جهانی نگران بودند.

در هر صورت کارلوس کی روش از امروز سرمربی تیم ملی است. باید صبر کرد و دید که او در این مدت کوتاه چه تاثیری بر روند آماده سازی تیم ملی تا پیش از اعزام به قطر می گذارد. در همین راستا گفت و گویی با هادی اصغری کارشناس فوتبال انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

برخورد بدی با اسکوچیچ شد

هادی اصغری درباره بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی گفت: متاسفانه آن اتفاق بد رخ داد. برخورد بدی با اسکوچیچ شد. آقای تاج پس از رسیدن به ریاست فدراسیون، تصمیم قابل انتظار را گرفت. بازگشت کارلوس کی روش کاملا از پیش برنامه ریزی شده بود.

او ادامه داد: آه اسکوچیچ گریبان تیم ملی را می گیرد. تیم او نظم و انضباط تیم کی روش را نداشت اما اخراج او دور از شخصیت فوتبال ملی بود. اسکوچیچ تیم ملی را در شرایطی سخت تحویل گرفت و به راحتی به جام جهانی برد.

انتخاب مجدد تاج همه را متعجب کرد

مربی فوتبال در مورد  نتایج تیم ملی در جام جهانی با حضور کارلوس کی روش بیان کرد: تغییری در وضعیت تیم ملی حاصل نمی شود. کارلوس کی روش در این دو ماه باقی مانده، چه کاری می تواند انجام دهد؟ تیم ملی بازیکنان خوب و باکیفیتی دارد. رفتار آن ها اصلا حرفه ای نبود. بازیکن نباید در خصوص سرنوشت سرمربی اظهار نظر کند. اوضاع را به حدی رسانده بودند که ملی پوشان برای آینده اسکوچیچ نسخه می پیچیدند.

کارشناس فوتبال در خصوص ریاست مجدد تاج اظهار کرد: بازگشت او فقط باعث تعجب ما شد. شخصی که این همه پرونده دارد، چطور می تواند رئیس فدراسیون شود؟ اینکه در پشت پرده فوتبال ما چه می گذرد، ما اطلاعی نداریم.

اصغری در ارتباط با کیفیت لیگ برتر و عملکرد مدعیان قهرمانی به گسترش نیوز گفت: این فصل اکثر تیم ها خوب و باکیفیت نشان دادند. فولاد، سپاهان، گل گهر در کنار استقلال و پرسپولیس، همگی در حد مدعی ظاهر شدند. البته تراکتور هم در لیگ امسال، تیم جالبی بوده و مهاجمان خوبی دارد.

او در ادامه افزود: به نظرم تراکتور هم می تواند مدعی قهرمانی باشد. با این تفاسیر امسال لیگ جذابی داریم که این موضوع به نفع تیم ملی است اما برخی اتفاقات در این فوتبال واقعا جای تاسف دارد. این مسائل باعث دلخوری بسیاری از پیشکسوتان و دوست داران فوتبال می‌شود. دخالت سیاسی ها در فوتبال، یکی از همین مسائل است. فوتبال سیاسی حال آدم را بد می کند.

مگر مردم ما چه تفریح دیگری دارند؟

ملی پوش سابق درباره ورود بانوان به ورزشگاه ها عنوان کرد: اتفاقی خوبی بود که باید سال‌ها پیش رخ می‌داد. حضور خانم ها در ورزشگاه، بسیاری از ناهنجاری‌ها را نیز کم می کند. دیگر کم‌تر شاهد صحنه های زشت خواهیم بود. آقایان به حرمت خانم ها، از الفاظ زشت و زننده استفاده نمی کنند.

اصغری اضافه کرد: همه از این اتفاق استقبال می کنند. خیلی بد است که فقط در کشور ما روی این مسائل حساسیت وجود دارد. در کجای دنیا ورود زنان به ورزشگاه، جزو دغدغه های مردم است؟  به استادیوم آمدن خانم‌ها، چه چیزی را به خطر می اندازد؟

آقای گل اسبق لیگ برتر تصریح کرد: همه دیدند که با حضور آن‌ها، هیچ اتفاق نامناسبی رخ نداد. مگر مردم ما چه تفریحی دیگری دارند که آن ها را این طور اذیت می کنند؟ فقط امیدوارم که این موضوع ادامه دار باشد و برای همیشه شاهد حضور این عزیزان در استادیوم‌های ورزشی باشیم.

هادی اصغری در پایان گفت: همه آرزوی ما موفقیت تیم ملی است. امیدوارم با وجود تمام تغییرات حاصل شده، اتفاقات خوبی برای تیم ملی بیفتد. صعود از گروه خود در جام جهانی، می تواند مردم ما را بسیار شاد کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.