کد خبر : 21920 / /
/

مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از مصدومیتی که او را مدت‌ها از فوتبال دور کرده بود دوباره به تیم ملی بازگشته است.

 

بازگشت کی‌روش ملی‌پوشان را به درخشش در جام‌جهانی خوش‌بین کرده است. مرتضی پورعلی‌گنجی از شرایط تیم ملی بعد از این تغییرات می‌گوید.

کی‌روش ۱۰ سال در تیم ملی باشد و من یک سال، مهم پرچم ایران است/ قبل از پرسپولیس خیلی‌ها برای من پیغام منفی می‌فرستادند

مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از مصدومیتی که او را مدت‌ها از فوتبال دور کرده بود دوباره به تیم ملی بازگشته است. او که بعد از سال‌ها با پیراهن پرسپولیس به لیگ بازگشته امیدوار است روزهای خوبش در پرسپولیس تداوم داشته باشد و البته با تیم ملی هم نتایج خوبی در قطر بگیرد. این بازیکن ملی‌پوش در گفت‌وگو با همشهری پیرامون شرایطش در باشگاه و تیم ملی به صحبت پرداخته است.

بعد از ۴۰۰ روز دوری از فوتبال، چند هفته‌ای است که برای پرسپولیس بازی می‌کنی. از بازی اول نشان دادی آماده‌ای. این روند خوب می‌تواند ادامه داشته باشد؟

درست ۴۲۶روز به‌طور رسمی بازی نکرده بودم. به‌خاطر شرایطی که پیش آمد، گره‌هایی داشتم که البته به صلاح من بود و بعد از آن اتفاقات خوشایندی در زندگی‌ام افتاد. در این روزها بیشتر به مصدومیت پایم رسیدگی کردم. من بعد از مدت طولانی به پرسپولیس آمدم؛ هم هواداران منتظر من بودند و هم من منتظر بازی کردن در پرسپولیس. قبل از آمدن به پرسپولیس، ۸-۷ بازی دوستانه انجام داده بودم اما از فوتبال رسمی دور بودم. مصدومیت سنگینی داشتم ولی سعی کردم با اراده قوی، تمریناتم را درست انجام بدهم و استراحت خوبی هم داشته باشم و به بدنم برسم. در این مدت نه‌تنها وزن اضافه نکردم که کم هم کردم. من در دهه سوم زندگی‌ام هستم باید بیشتر به‌خودم برسم. از همان بازی اول هم سعی کردم به‌خودم ثابت کنم که همان مرتضی پورعلی‌گنجی سابق هستم.

بعد از سال‌ها به لیگ ایران برگشتی، شرایط لیگ را چطور می‌بینی؟

موقعی که در لیگ ایران بازی می‌کردم خیلی جوان بودم؛ از ۱۷سالگی بازی را شروع کردم و ۲۱سالگی از لیگ ایران رفتم. به‌نظرم لیگ ایران نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است. نمی‌توانی بگویی در یک بازی یک تیم از پیش برنده است، کلا نتایج قابل پیش‌بینی نیست و این از قشنگی‌های لیگ است. هر چقدر هم جلوتر می‌رویم، تیم‌ها بهتر می‌شوند و لیگ بهتر. با این حال لیگ جای پیشرفت دارد. امکانات، زمین‌ها و... باید بهتر شود و در کنار آن باید فرهنگسازی کنیم تا مرد و زن با هم از بازی‌ها لذت ببرند.

پرسپولیس در صدر جدول است، می‌تواند تا آخر فصل این جایگاه را حفظ کند؟

بچه‌ها و کادر فنی همه کنار هم هستیم و با تلاشی که می‌کنیم و حمایتی که هواداران دارند، در صدر قرار گرفته‌ایم. امیدوارم تا آخر فصل در صدر بمانیم و قهرمان شویم.

در بازی با مسجدسلیمان از نظر کارشناسان یک پنالتی روی تو انجام شد که داور نگرفت. بعضی‌ها هم می‌گویند تو هم در یک صحنه روی بازیکن حریف خطا کردی ولی باز هم داور پنالتی نگرفت. این پنالتی‌ها را تأیید می‌کنی؟

فوتبال، بازی اشتباهات است. تصمیمی را که می‌گیری باید با پایت انجام بدهی. به‌خاطر همین هم کار سخت می‌شود و هم اشتباهات زیاد. اشتباهات داوری هم طبیعی است. پنالتی روی من صد درصد بود. این اتفاق در دقیقه۴ افتاد و با توجه به شرایط میزبانی داور نتوانست پنالتی بگیرد. در کورسی هم که من با مهاجم مسجدسلیمان داشتم واقعا پای من اصلا برخوردی با او نداشت. هم او روی بدن من دست می‌گذاشت و هم من. فکر می‌کنم این بازیکن مسجدسلیمان در بیشتر بازی‌ها با شبیه‌سازی این صحنه، پنالتی می‌گرفت. موقع دویدن دستم به بدنش خورد و طوری خودش را به زمین زد که داور پنالتی بگیرد. مدل زمین خوردنش خیلی ماهرانه بود ولی خدا را شکر داور پنالتی نگرفت. در کل بازی سختی برای تیم داوری بود. با آن شرایط و با آن طرفداران پرشور نفت مسجدسلیمان و در آن گرما، هم بازی کردن سخت بود و هم داوری کردن.

کی‌روش هم که دوباره سرمربی تیم ملی شد.

ابتدا جا دارد از آقای اسکوچیچ تشکری ویژه داشته باشیم که ما را به جام‌جهانی رساند. کی‌روش نسل تیم ملی را عوض کرد و به من که جوان ۲۰ساله بودم، اعتماد کرد. در گذشته سخت به جوانان اعتماد می‌شد. بیشتر بازیکنانی که امروز در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند یا در لیگ ایران می‌درخشند و یا بازیکنانی که میلیون دلاری شده‌اند، ساخته دست کی‌روش هستند. من به همه مخالفان و موافقان او احترام می‌گذارم، چه من دعوت شوم و چه دعوت نشوم. می‌دانم فوتبال ایران می‌تواند با او نسل جدیدی از بازیکنان را داشته باشد. تصمیم فدراسیون برای آوردن کی‌روش درست بود، چون او مدیریت فوق‌العاده قوی‌ای دارد. در زمان او رفاقت و همدلی در تیم ملی خیلی زیاد بود و بازیکنان سرشان را هم به‌خاطر کی‌روش می‌دادند. در تیم او در هر پست ۳بازیکن داشتیم، هر کسی که بازی نمی‌کرد، به جایش بازیکن بود و بازیکن‌سالاری را در تیم ملی کنار گذاشته بود. از بازیکن ۱۸ساله بگیر تا بازیکن ۳۴ساله احترامشان یکی بود. در یک خانواده اگر پدر نتواند بچه‌هایش را کنترل کند، در آن خانواده هیچ‌وقت احترام رعایت نمی‌شود. حتی بچه‌ها احترام خودشان را نگه نمی‌دارند. چه آقای کی‌روش ۱۰سال در این تیم باشد و چه مرتضی پورعلی‌گنجی یک سال در این تیم باشد، مهم این است که پرچم تیم ملی بالا باشد.

با کی‌روش می‌شود در جام‌جهانی نتیجه گرفت؟‌

شک نکنید که می‌توانیم در جام‌جهانی درخشان ظاهر شویم. این تیم استعداد دارد و بزرگی خودش را در جام‌جهانی قبلی نشان داد ولی قسمت نبود به مرحله بعدی صعود کنیم. اگر تیم را خوب آماده کنیم می‌توانیم بازی‌های خوبی هم انجام بدهیم. انگلیس، آمریکا و ولز تیم‌های بزرگی هستند، امیدوارم مقابل آنها عملکرد خوبی داشته باشیم.

جام‌جهانی قبلی در کنار رامین رضاییان مأمور مهار کریس رونالدو بودی. این دوره می‌توانی هری‌کین مهاجم نامدار انگلیس را مهار کنی؟

در جام‌جهانی قبلی در مرحله گروهی توانستم جزو ۴مدافع برتر جام باشم. در این جام هم من بازیکن باتجربه تیم ملی هستم، امیدوارم در لیست نهایی تیم ملی باشم و بتوانم مثبت ظاهر شوم و سد محکمی برای تک‌تک بازیکنان حریف باشم. دوره‌های قبل این دل را داشتم که سرم را هم برای موفقیت تیم ملی بگذارم. امیدوارم این بار هم همینطور باشد.

بازیکنان تیم ملی یک استوری مشترک گذاشته‌اند و از مسئولان خواسته‌اند اختلافات را کنار بگذارند و از تیم ملی حمایت کنند.

تیم ملی ویترین فوتبال یک کشور است یعنی ما اگر تیم ملی‌مان خوب باشد، همه مردم سرشان بالاست. این تیم متعلق به ۹۰-۸۰ میلیون ایرانی است. شما قطر ۳میلیونی را درنظر بگیرید. امیر قطر در کل جهان از تیم ملی‌شان یک برند درست کرده و جام‌جهانی را به قطر آورده است. احترام به فوتبال، احترام به کشور است. احترام به ورزش، احترام به کشور است. همه ورزشکاران زحمت می‌کشند که به یک جایی برسند و زیر پرچم کشورشان تلاش کنند. من فکر می‌کنم باید یک برنامه‌ریزی درستی بکنند تا ان‌شاءالله کنار همدیگر افتخارات فوق‌العاده‌ای رقم بزنیم.

انگیزه ات در این فصل بالاست.

بعد از مصدومیت فوق‌العاده سنگین، خیلی‌ها انرژی منفی می‌فرستادند و من را از برگشتن به فوتبال دلسرد می‌کردند. ولی با تلاش خودم و لطف خدا توانستم برگردم و هم برای تیم بزرگ پرسپولیس بازی کنم و هم دوباره به تیم ملی دعوت شوم. ان‌شاءالله بتوانم فوق‌العاده ظاهر شوم، انگیزه‌اش را دارم. ۲ بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال داریم. در این بازی‌ها برای جام‌جهانی هماهنگ‌تر و آماده‌تر می‌شویم.

آقایحیی هم کاربلد است و هم می‌داند چطور از روی تیم فشار را بردارد. ما بازیکنان هم مثل یک سرباز برای او و هواداران خوبمان می‌دویم. مدیریت در چنین تیم‌هایی خیلی مهم است که خدا را شکر آقایحیی و مدیریت باشگاه توانایی این کار را دارند.امسال واقعا همه تیم‌ها مدعی هستند. از سپاهان پرمهره گرفته تا گل‌گهر، فولاد و استقلال، همه در کنار پرسپولیس مدعی هستند. حتی تیم‌هایی هم که پایین جدول هستند تلاش می‌کنند به بالای جدول بیایند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.