کد خبر : 21993 / /
/

شرکت خدمات اطلاعات بریتانیایی IHS Markit در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱ تعداد دوربین‌های مداربسته در جهان به یک میلیارد می‌رسد و چین ۵۱ درصد از آن که برابر با ۵۴۰ میلیون دوربین مداربسته است را در خود جای خواهد داد.

 

وبسایت Comparitech به تخمین‌هایی در خصوص تعداد دوربین‌های مداربسته در چین و در سایر کشورهای سراسر جهان در سال جاری دست یافته‌است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، شرکت خدمات اطلاعات بریتانیایی IHS Markit در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱ تعداد دوربین‌های مداربسته در جهان به یک میلیارد می‌رسد و چین ۵۱ درصد از آن که برابر با ۵۴۰ میلیون دوربین مداربسته است را در خود جای خواهد داد.

وبسایت Comparitech بنابر داده‌های منتشر شده از سوی این شرکت بریتانیایی به تخمین‌هایی در خصوص تعداد دوربین‌های مداربسته در چین و در سایر کشورهای سراسر جهان در سال جاری دست یافته‌است، با وجود آنکه شهرهای چین کماکان به این گزارش تسلط دارند اما شهرهای دیگری در سراسر جهان وجود دارند که افزایش تعداد دوربین‌های مداربسته آنها نگران‌کننده است که از جمله آنها می توان به شهرهای هند، انگلیس و ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

محققان Comparitech تعدادی منابع داده و گزارش‌ها، از جمله گزارش‌های دولتی، وب‌سایت‌های پلیس و مقالات خبری را گردآوری کردند تا تصوری از تعداد دوربین‌های مداربسته مورد استفاده در ۱۵۰ شهر بزرگ در سراسر جهان به دست آورند.

ایندور، حیدرآباد، دهلی، چنای، سنگاپور، مسکو، بغداد، لندن، سنت پترزبورگ و لس آنجلس(بر اساس تعداد دوربین به ازای هر ۱۰۰۰ نفر) ۱۰ شهر برتر خارج از چین هستند که تحت نظارت هستند.

دهلی، چنای، سنگاپور، سئول، مسکو، لندن، نیویورک، حیدرآباد، بمبئی و مکزیکو سیتی(بر اساس تعداد دوربین در هر مایل مربع) ۱۰ شهر برتر خارج از چین هستند که تحت نظارت هستند.

مردمان این ۱۰ شهر تحت نظارت شدید دوربین‌های مداربسته هستند

۱۰ شهری که به شدت تحت نظر هستند

۱۰ شهری که مردم آن به شدت تحت نظر دوربین‌های مداربسته هستند بر اساس گزارش هر تعداد دوربین در ازای هزار نفر رتبه‌بندی شده‌اند.

طبق برآوردهای صورت گرفته ۵۴۰ میلیون دوربین مداربسته در چین وجود دارد که در نسبت با جمعیت یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون نفری آن به ازای هر هزار نفر در شهرهای این کشور نزدیک به ۳۷۳ دوربین مداربسته وجود دارد.

بنابر تخمین‌ها در ایندور هند ۲۰۰ هزار و ۶۰۰ دوربین مداربسته قرار دارد که در نسبت با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفری آن به ازای هر هزار نفر در شهرهای این کشور نزدیک به ۶۲ دوربین مداربسته قرار دارد و در شهر حیدرآباد هند نیز که ۴۴۰ هزار و ۲۹۹ دوربین مداربسته در نسبت با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفری آن قرار دارد، در ازای هر هزار نفر نزدیک به ۴۲ دوربین مداربسته در سطح شهر کارگذاشته شده‌است.

در شهر دهلی هند ۴۳۶ هزار و ۶۰۰ دوربین مداربسته با توجه به جمعیت ۱۶ میلیون نفری آن کارگذاشته شده‌است که در ازای هر هزار نفر ۲۷ دوربین مداربسته در این شهر قرار دارد و در شهر چنای هند نیز با توجه به جمعیت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آن نزدیک به ۲۸۲ هزار دوربین مداربسته قرار دارد که در ازای هر هزار نفر در این شهر ۲۴ دوربین مداربسته کارگذاشته شده‌است.

در سنگاپور نیز ۱۰۸ هزار و ۹۸۱ دوربین مداربسته قرار دارد که با توجه به جمعیت ۶ میلیون نفری آن در ازای هر هزار نفر ۱۸ دوربین مداربسته در سطح شهر کارگذاشته شده‌است.

در شهر مسکو روسیه نیز ۲۱۳ هزار دوربین مداربسته قرار داده شده‌است که با توجه به جمعیت ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری آن در ازای هر هزار نفر در سطح شهر نزدیک به ۱۷ دوربین مداربسته کارگذاشته شده‌است.

در شهر بغداد عراق نزدیک به ۱۲۰ هزار دوربین مداربسته با توجه به جمعیت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آن کار گذاشته‌ شده‌است و در ازای هر هزار نفر نزدیک به ۱۶ دوربین مداربسته در سطح این شهر کار گذاشته شده‌است.

در شهر لندن انگلستان نیز ۱۲۷ هزار و ۳۷۳ دوربین مداربسته با توجه به جمعیت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آن کارگذاشته شده است که در ازای هر هزار نفر ۱۳ دوربین مداربسته می‌شود.

سن‌پترزبورگ روسیه نیز با توجه به ۷۰ هزار دوربین مداربسته آن در مقایسه با جمعیت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آن در این فهرست قرار داده شده‌است، در ازای هر هزار نفر در این شهر ۱۲ دوربین مداربسته کارگذاشته شده‌است.

در شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا ۳۴ هزار و ۹۵۹ دوربین مداربسته کارگذاشته شده‌است که با توجه به جمعیت نزدیک به ۴ میلیون نفری آن در ازای هر هزار نفر نزدیک به ۹ دوربین مداربسته کارگذاشته شده‌است.

پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا چقدر تحت نظر هستند؟

در شهر توکیو ژاپن با جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون و ۲۷۴ هزار نفر ۳۹ هزار و ۵۰۴ دوربین مداربسته کار گذاشته‌ شده‌است که در ازای هر هزار نفر ۷ دوربین مداربسته قرار دارد و در شهر شانگهای چین نیز با جمعیتی بالغ بر ۲۸ میلیون و ۵۱۶ هزار نفر ۱۰ میلیون و ۶۳۱ هزار دوربین مداربسته کارگذاشته شده‌است که در ازای هر هزار نفر ۳۷۲ دوربین مداربسته قرار دارد.

هک دوربین‌های مداربسته واشنگتن در آستانه برگزاری تحلیف ترامپ

در شهر داکا بنگلادش با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون و ۴۷۸ هزار نفر ۱۶ هزار دوربین مداربسته کار گذاشته شده است که نزدیک به یک دوربین در ازای هر هزار نفر است و در شهر سائوپائولو برزیل نیز با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون و ۴۲۹ هزار نفر ۲۳ هزار و ۴۱۵ دوربین مداربسته کار گذاشته شده است که نزدیک به یک دوربین در ازای هر هزار نفر است.

در مکزیکوسیتی مکزیک با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر ۸۰ هزار دوربین مداربسته کارگذاشته شده‌است که در هزار هر هزار نفر نزدیک به ۴ دوربین مداربسته است و در شهر قاهره مصر نیز نزدیک به ۴۶ هزار دوربین مداربسته با توجه به جمعیت ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری آن کار گذاشته شده است که نزدیک به ۲ دوربین مداربسته در ازای هر هزار نفر است.

دوربین های مدار بسته اهداف زیادی را عملیاتی می‌کنند از پیشگیری از جرم گرفته تا نظارت بر ترافیک و مشاهده عملیات صنعتی در محیط هایی که برای انسان مناسب نیستند. عصر دیجیتال، رواج نظارت دوربین مداربسته را افزایش داده است. دوربین‌ها بهتر و ارزان‌تر می‌شوند. استفاده از فناوری تشخیص چهره این امکان را برای نهادهای دولتی و خصوصی فراهم می کند تا فوراً هویت هر کسی را که از کنار دوربین مداربسته عبور می کند بررسی کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.